Середовища існування та адаптації до них організмів

Додано: 5 жовтня 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
19 запитань
Запитання 1

Підземна життєва форма притаманна

             

 

варіанти відповідей

сліпаку подільському 

 хохулі звичайній

вечірниці рудій

хом'яку звичайному 

кроту звичайному

вовчку звичайному

Запитання 2

Укажіть, яка група гідробіонтів зображена на малюнку:

варіанти відповідей

планктон;

нейстон;

нектон;

бентос;

перифітон.

Запитання 3

Позначте пристосування рослин до життя за високих температур та дефіциту вологи:

варіанти відповідей

сланке стебло;

відсутність опушення листків і стебел;

максималізація листкової поверхні;

редукція листків або перетворення їх на колючки.

довга або розгалуджена у поверхневих шарах грунту коренева система

Запитання 4

Мешканці грунтового середовища існування:

варіанти відповідей

едафобіонти;

гідробіонти;

паразити;

аеробіонти

Запитання 5

Оберіть правильні твердження щодо наземно-повітряного середовища:

варіанти відповідей

є газуватим середовищем з малою густиною;

температура завжди стабільна (без суттєвих коливань);

має високий вміст азоту;

вологість невисока, але коливається в широких межах

Запитання 6

Грунт як середовище існування характеризується такими особливостями:

варіанти відповідей

склад грунтового повітря відрізняється від атмосферного;

значна амплітуда добових і річних коливань температури;

немає впливу світла;

є достатньо стабільним середовищем існування

Запитання 7

Види, які спеціалізовані до життя в холодних умовах:

варіанти відповідей

гідрофіли;

термофіли;

кріофіли;

анаероби

Запитання 8

Організми, що живуть в безкисневому середовищі

варіанти відповідей

Анаероби

Аероби

Ксерофіли

Кріофіли

Запитання 9

Найнижчий рівень, на якому починають формуватися адаптації:

варіанти відповідей

клітинний

молекулярний

організмовий

популяційно-видовий

Запитання 10

Лімітуючими чинниками наземно-повітряного середовища найчастіше є:


варіанти відповідей

нестача кисню;

  нестача тепла;

  надлишок тепла;

  надлишок кисню;

 нестача вологи;

  надлишок вологи.

Запитання 11

Аеробіонти - організми, які населяють:

варіанти відповідей

 ґрунтове середовище;

 водне середовище;

  наземно-ґрунтове середовище;

  наземно-повітряне середовище.

Запитання 12

Ціанобактерії гарячих джерел, тварини пустель, археї чорних курців, тропічні птахи належать до :


варіанти відповідей

кріофілів;

ксерофілів;

  термофілів;

  аеробів.

Запитання 13

Більшість рослин, тварин, грибів є:

варіанти відповідей

 анаеробами;

  аеробами.

Запитання 14

До гігрофілів належать:

варіанти відповідей

 мокриці;

  дріжджі;

   росички;

  дощові черви;

  білий ведмідь;

  ковила.

Запитання 15

Хибними твердженнями є:


варіанти відповідей

 мала густина повітря зумовлює високу опірність щодо переміщення;

  дефіцит вологи - одна з найістотніших особливостей наземно-повітряного середовища;

світло - це єдиний чинник наземно-повітряного середовища, зміни якого є ритмічними;

 високий вміст кисню в повітрі сприяв зниженню ефективності обміну речовин в організмів;

повітря, як абіотичний компонент наземного середовища існування є екологічним чинником.

 мала густина повітря зумовлює високу опірність щодо переміщення;

Запитання 16

Рослинні й твариноподібні організми, які живуть на ґрунті та в ґрунті морських і прісних водойм:


 

варіанти відповідей

 нейстон;

 планктон;

нектон;

 бентос.

Запитання 17

Екологічні групи гідробіонтів розрізняють за:



варіанти відповідей

 зовнішнім виглядом;

 температурою тіла;

здатністю до переміщення;

 просторовим розташуванням у водному середовищі.

Запитання 18

Сукупність активно плаваючих організмів, які мешкають у водній товщі, можуть активно протидіяти течії та переміщуватись на значні відстані:

 

варіанти відповідей

 нейстон;

 планктон;

 нектон;

 бентос.

Запитання 19

До ґрунтових мікробіонтів належать:


варіанти відповідей

цвілеві гриби, слизовики

  мокриця звичайна, τрунтові нематоди

  водорості, вищі рослини

 археї, інфузорії

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест