1. На місці пропуску в третьому реченні має бути слово
(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.
2. У знахідному відмінку в тексті вжито іменник
(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.
4. Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
5. Фразеологічний зворот ужито в реченні
6. Правильно написано всі слова в рядку
7. Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка
8. Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка
9. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
10. Правильно написано всі займенники в рядку
Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова.
Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них - тире в реченні (розділові знаки пропущені).
Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені).
Доберіть синоніми.
1) Превентивний
2) Тотальний
3) Фіктивний
4) Кардинальний
А) Істотний
Б) Всеосяжний
В) Передовий
Г) Підроблений
Д) Запобіжний
Двокрапку треба поставити, якщо до частини "Люблю теплу весняну пору..." додати фрагмент рядка.
Граматичну помилку допущено в реченні.
Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин.
1) підрядне наслідкове
2) підрядне часу
3) підрядне мети
4) підрядне означальне
А) Як тільки смеркне і чорне небо щільно укриє землю, далекий обрій враз розцвітає червоним сяйвом.
Б) Він стояв під деревом у тіні, так що його ніхто не міг помітити
В) І нехай народяться з-під його пера художні образи, які стануть близькими й рідними читачеві.
Г) Згодом я зрозумів, що не помилився в своєму першому враженні.
Д) Та довгий ще мені пройти судилось шлях, щоб молодість догнать, заблукану в полях.
Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
1) означено-особове
2) неозначено-особове
3) називне
4) безособове
А) А за вікном майже весна!
Б) Так хочеться жити в тебе в полоні...
В) Обійми мене, обійми мене так лагідно і не пускай...
Г) Без війни не плачуть, без біди не кличуть.
Д) Яскраві зорі рідної землі.
З'ясуйте, якими частинами мови виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Перекладачці не треба буде (1) навіть заходити по нас, краще хай вона, (2) закінчивши свої домашні справи, зустріне всіх (3) коло фонтана, де ми (4) вчора кидали монетки на щастя.
А. прислівник
Б. форма дієслова (дієприкметник)
В. форма дієслова (дієприслівник)
Г. прийменник
Д. частка
20. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв'язку
Речення (текст)
А. Ба більше, одяг ділової людини нині став символом успіху й достатку, дрес-код започаткував у моді новий напрям, що охопив практично всі верстви населення розвинених країн.
Б. Більшість речей рекомендують прасувати з виворітного боку, щоб тканина не набувала зайвого блиску.
В. Великі речі: простирадла, підковдри – прасуйте, складаючи їх удвоє чи вчетверо та використовуючи режим потужного парового струменя.
Г. Музикант-віртуоз знає: визнанню й славі передують години, місяці й роки виснажливої праці.
Д. У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома