Синтаксис

Додано: 24 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 116 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Сад темний, густий, бур'янами зарослий. 2. За садом ховалось сонце. 3. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. 4. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. 5. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. 6. Чуби у всіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, — сині. 7. Тільки мати чорнява, з карими очима (С. Васильченко).


У якому реченні не можна виділити словосполучення?



варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Сад темний, густий, бур'янами зарослий. 2. За садом ховалось сонце. 3. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. 4. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. 5. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. 6. Чуби у всіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, — сині. 7. Тільки мати чорнява, з карими очима (С. Васильченко).


Словосполучення із залежною семантично неподільною частиною вжито в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Сад темний, густий, бур'янами зарослий. 2. За садом ховалось сонце. 3. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. 4. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. 5. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. 6. Чуби у всіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, — сині. 7. Тільки мати чорнява, з карими очима (С. Васильченко).


Прислівникове словосполучення вжито в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).


У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

8

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).


Яке речення містить слово, у якому допущено помилку?

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

8

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).


Скільки в тексті простих двоскладних речень?

варіанти відповідей

2

4

5

6

7

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).


Скільки в тексті простих односкладних речень

варіанти відповідей

3

4

5

6

7

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом  по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).


Які речення не мають підмета?

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом  по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).


Які речення містять складений дієслівний присудок?

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом  по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).


Які речення містять складений підмет?

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом  по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).


У якому реченні є однорідні підмети?

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 12

12. Яким членом речення виступає виділене слово?

 Опівночі айстри в саду розцвіли.

варіанти відповідей

підмет

присудок

обставина

додаток

означення

Запитання 13

13. Яким членом речення виступає виділене слово?

Яка ж ти прекрасна, земле, в промінні сонця.

варіанти відповідей

підмет

присудок

обставина

додаток

означення

Запитання 14

14. У яких реченнях є обставина місця?


варіанти відповідей

Над прірвою віків, розлучений з журбою, стою, вдивляючись в тисячолітню млу.

Благословенна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях смерті.

Рідна мати моя, ти ночей не доспала і водила мене у поля край села.

Написати добру пісню — щастя для поета і музиканта.

Вдалині, край села, висить синя мла.

Запитання 15

15. Яке речення містить вставні слова (розділові знаки вилучено)?


варіанти відповідей

Прийшла нарешті і моя черга.

Одначе гризе він текст із книжки уперто й енергійно.

Звір стояв нерухомо врешті переставив одну лапу, далі другу.

Та коли ти натомишся врешті від постійного протистояння?

І навіть найпрестижніший аршин не зміряє у тобі України

Запитання 16

16. Укажіть речення, у якому вставне слово виражає почуття мовця

варіанти відповідей

На станції Гребінка у вагоні, нарешті, попросторішало.

На щастя, підходив Андрій.

Вони встали й пішли — обоє чомусь засмучені — і вже до самої домівки мовчали.

Після цього він спинився на двох парах, які, за його словами, були прикладом як для учителів, так і для учнів з усіх поглядів. 

Кажуть, сніг на полі — хліб у коморі.

Запитання 17

17. Укажіть речення, у якому вставне слово має значення послідовності викладу

варіанти відповідей

Хвала Богові, я вільна тепер.

Боже, яка моя мама красива — як на іконі Марія.

Найвідоміший я у своєму селі після Гоголя, звісно, і після Тараса.

Улас Самчук вважав, що література покликана, по-перше, відображати життя, по-друге, нести в собі моральну істину, тобто бути повчальною.

Не сходить сонце на Вкраїні, напевне, й місяця нема.

Запитання 18

Виберіть речення, у якому виділене словосполучення не є звертанням (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

А ще читайте книги любі друзі в них мудрість людська.

Як не любити вас літні ночі за лагідне тепло і спокій?

Благословенні будьте мудрі очі що в серце дивитесь.

Веселі вітри співають свою пісню безмежному морю.

Брати мої пам'ятайте славних прадідів наших історію.

Запитання 19

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо. 2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: «Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками». 3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки  вітрякам. 4. «Працюйте, діти, не лінуйтесь», — і пішло стежиною в гості до осені. 5. Застогнали вітряки,  вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно (М Стельм


Визначте речення з прямою мовою

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 20

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо. 2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: «Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками». 3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки  вітрякам. 4. «Працюйте, діти, не лінуйтесь», — і пішло стежиною в гості до осені. 5. Застогнали вітряки,  вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно (М Стельм


Визначте складнопідрядне речення з підрядною з'ясувальною частиною

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест