Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Сад темний, густий, бур'янами зарослий. 2. За садом ховалось сонце. 3. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. 4. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. 5. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. 6. Чуби у всіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, — сині. 7. Тільки мати чорнява, з карими очима (С. Васильченко).
У якому реченні не можна виділити словосполучення?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Сад темний, густий, бур'янами зарослий. 2. За садом ховалось сонце. 3. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. 4. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. 5. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. 6. Чуби у всіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, — сині. 7. Тільки мати чорнява, з карими очима (С. Васильченко).
Словосполучення із залежною семантично неподільною частиною вжито в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Сад темний, густий, бур'янами зарослий. 2. За садом ховалось сонце. 3. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. 4. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневому цвіті, тихим, рожевим, у білій на стіні глині. 5. Вперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалась вечеряти під яблунею надворі. 6. Чуби у всіх, як обілений льон, очі, як квітки льону, — сині. 7. Тільки мати чорнява, з карими очима (С. Васильченко).
Прислівникове словосполучення вжито в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).
У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).
Яке речення містить слово, у якому допущено помилку?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).
Скільки в тексті простих двоскладних речень?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).
Скільки в тексті простих односкладних речень
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).
Які речення не мають підмета?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).
Які речення містять складений дієслівний присудок?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).
Які речення містять складений підмет?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
1. У село йшла велика широка дорога, обсаджена деревиною. 2. До полудня біліли веселі козацькі хати. 3. По вулиці бігала громада дітей різного віку. 4. Минули церкву і завернули в бічну вулицю, де жив Тарас Жмут. 5. Відразу можна було пізнати, що неабиякий дука. 6. Цілий хутір обведений частоколом по високім рові. 7. Довкруги широкого обійстя стояли господарські будинки, стодоли, стайні на рогату тварину, обороги на сіно (За А. Чайковським).
У якому реченні є однорідні підмети?
12. Яким членом речення виступає виділене слово?
Опівночі айстри в саду розцвіли.
13. Яким членом речення виступає виділене слово?
Яка ж ти прекрасна, земле, в промінні сонця.
14. У яких реченнях є обставина місця?
15. Яке речення містить вставні слова (розділові знаки вилучено)?
16. Укажіть речення, у якому вставне слово виражає почуття мовця
17. Укажіть речення, у якому вставне слово має значення послідовності викладу
Виберіть речення, у якому виділене словосполучення не є звертанням (розділові знаки вилучено)
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо. 2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: «Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками». 3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам. 4. «Працюйте, діти, не лінуйтесь», — і пішло стежиною в гості до осені. 5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно (М Стельм
Визначте речення з прямою мовою
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо. 2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: «Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками». 3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам. 4. «Працюйте, діти, не лінуйтесь», — і пішло стежиною в гості до осені. 5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно (М Стельм
Визначте складнопідрядне речення з підрядною з'ясувальною частиною
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома