СИНТАКСИС ІV. 10,11 КЛАС

Додано: 29 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 371 раз
24 запитання
Запитання 1

Простий підмет ужито в реченні

варіанти відповідей

Хвилею зеленою здіймається навесні Батиєва гора.

П’ятірка сивих плотарів сиділа в тінях яворів.

Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар показує кіно.

Усі ми прагнемо красу природи осягнуть.

Запитання 2

Інфінітив є частиною складеного дієслівного присудка в реченні

варіанти відповідей

Вдові звеліли сісти й не клясти.

Як будеш так розношувати душу, вона, гляди, із совісті впаде.

Нехай терпіння витримає все.

Людей такого рідкісного дару хоч трохи, люди, треба берегти.

Запитання 3

Складений іменний присудок є в усіх реченнях, ОКРІМ

варіанти відповідей

Вже встигли сани льодом обрости.

Ми з нею рідні.

Хай буде все небачене побачено.

Поети твої - і ті вже тобі чужі.

Запитання 4

Поширеним є речення

варіанти відповідей

А треба жити!

Пісні у неї - то велика туга.

Прощай, прощай, чужа мені людино!

Слабкість - це одна із втеч.

Запитання 5

Укажіть, у якому реченні підмет виражено вигуком

варіанти відповідей

Було йому у відповідь гучне "Браво!"

Проспіва, протягне "Ох", молока хильне за двох і вертається до хати.

Що за диво! Під віконцем хтось нишпорив!

Несла ворона до мого двора, мов сиру крихітку, картаве "Кра".

Запитання 6

Другорядний член речення , який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків

варіанти відповідей

означення

додаток

підмет

обставина

Запитання 7

Вкажіть помилкове твердження.

варіанти відповідей

Додаток відповідає на питання непрямих відмінків.

Означення підкреслюється хвилястою лінією.

Обставина - другорядний член речення, який відповідає на питання який? чий? котрий?

Означення найчастіше виражається прикметником.

Запитання 8

Знайдіть односкладне речення

варіанти відповідей

Край неба палає.

Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

Пахне липою медово.

Блакить мою душу обвіяла.

Запитання 9

На які види поділяються присудки?

варіанти відповідей

На прості і складні.

На дієслівні і прості.

На іменні і прості.

На прості і складені, дієслівні та іменні.

Запитання 10

Вкажіть, у якому рядку подано речення із складеним дієслівним присудком.

варіанти відповідей

З літами, що там не кажіть, стаєш куди мудрішим. Нехай мені і не щас­тить, аби щастило іншим.

Аж ось стали хмарки збиратися.

Життя Лесі Українки, її образ здається легендою.

У лісах північної Волині самотів самотою хуторець Діброва.

Запитання 11

Знайдіть серед наведених речень спонукальне.

варіанти відповідей

Чорне море не всміхнеться, дід Дніпро зрадіє, ще у нашій Україні доленька наспіє.

Може, хто з ваших знайомих теж причиниться до доброго діла...

Нехай тебе не квапить невідомість, і чужина нехай тебе не квилить.

Порося у квік, а баби у крик.

Запитання 12

В якому реченні іменна частина присудка виражена числівником?

варіанти відповідей

Сашко був один у матері та батька.

Нас було сто двадцять.

Ще чоловік з двадцять, як виявилося, були самі хлібороби.

Нас близько десятка мисливців.

Запитання 13

Другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета і відповідає на питання: який? чий? котрий?

варіанти відповідей

Обставина

Додаток

Означення

Підмет

Запитання 14

Виділене слово є додатком у речення.

варіанти відповідей

Вересень запалив осінні вогнища у лісах і дібровах.

Вітер з моря розносив прохолоду.

У гаю весело щебетали пташки.

У жовтому вбранні йде осінь.

Запитання 15

Виділене слово є означенням в реченні

варіанти відповідей

Мама налила в глечик сік із яблук.

Із сухого дерева добре вогонь класти.

Лагідний язик може тяжко вдарити.

Важкі краплі падали зрідка.

Запитання 16

З одним головним членом є речення

варіанти відповідей

Веселе сонечко сховалось в веселих хмарах... (Т.Шевченко)

У танок химерний вітер водить вишні (В.Коротич)

У лузі пахне вогкою травою (О.Гончар)

Цілує руки рушники у чистій материнській хаті (Д.Луценко)

Запитання 17

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).

Скільки в тексті простих двоскладних речень?

варіанти відповідей

2

4

5

6

Запитання 18

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).

Скільки в тексті простих односкладних речень

варіанти відповідей

3

4

5

6

Запитання 19

Яким членом речення виступає виділене слово?

 Опівночі айстри в саду розцвіли.

варіанти відповідей

підмет

присудок

обставина

додаток

Запитання 20

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

(1) Серпень з вереснем стискають (2) один одному правиці, що одна правиця – (3) сонце, друга – місяць-(4)молодик.

варіанти відповідей

1 додаток, 2 обставина, 3 підмет, 4 означення

1 підмет, 2 додаток, 3 присудок, 4 означення

1підмет, 2 додаток, 3 підмет, 4 присудок

1підмет, 2 додаток, 3 присудок, 4 додаток

Запитання 21

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

Гей, поля (1) жовтіють, і синіє небо, плугатар у полі ледве маячить – поцілуй востаннє, обніми (2) востаннє; уміє розставатись (3) той, хто вмів (4) любить.

варіанти відповідей

1 присудок, 2 обставина, 3 підмет, 2 присудок

1 присудок, 2 обставина, 3 підмет, 2 додаток

1 присудок, 2 означення, 3 підмет, 2 додаток

1 присудок, 2 обставина, 3 додаток, 2 присудок

Запитання 22

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

У дев’ятнадцятому році (1) не один пан (2) п’ятами накивав, коли почали (3) наші люди (4) маєтки палити..

варіанти відповідей

1 підмет, 2 присудок, 3 означення, 4 додаток

1 підмет, 2 обставина, 3 означення, 2 присудок

1 додаток, 2 присудок, 3 означення, 4 підмет

1 додаток, 2 означення, 3 присудок, 4 підмет

Запитання 23

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

Церков (1) мережані убори (2) на кручах сяють, а проте (3) найвищі – душ (4) собори.

варіанти відповідей

1 означення, 2 обставина, 3 додаток, 4 присудок

1 означення,2 додаток, 3 означення, 4 присудок

1 означення, 2 обставина, 3 підмет, 4 присудок

1 означення,2 додаток, 3 підмет, 4 присудок

Запитання 24

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

За (1) ранковим променем в саду (2) брат із братом, друг із вірним другом (3) повертають (4) землю до ладу.

варіанти відповідей

1 означення, 2 підмет, 3 присудок, 4 додаток

1 означення, 2 підмет, 3 присудок, 4 обставина

1 обставина, 2 підмет, 3 присудок, 4 додаток

1 обставина, 2 присудок, 3 означення, 4 підмет

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест