Синтаксис. Речення. ЗНО

Додано: 29 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 266 разів
12 запитань
Запитання 1

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

Церков (1) мережані убори (2) на кручах сяють, а проте (3) найвищі – душ (4) собори.

варіанти відповідей

1 означення, 2 обставина, 3 додаток, 4 присудок

1 означення,2 додаток, 3 означення, 4 присудок

1 означення, 2 обставина, 3 підмет, 4 присудок

1 означення,2 додаток, 3 підмет, 4 присудок

Запитання 2

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

(1) Серпень з вереснем стискають (2) один одному правиці, що одна правиця – (3) сонце, друга – місяць-(4)молодик.

варіанти відповідей

1 додаток, 2 обставина, 3 підмет, 4 означення

1 підмет, 2 додаток, 3 присудок, 4 означення

1підмет, 2 додаток, 3 підмет, 4 присудок

1підмет, 2 додаток, 3 присудок, 4 додаток

Запитання 3

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

У дев’ятнадцятому році (1) не один пан (2) п’ятами накивав, коли почали (3) наші люди (4) маєтки палити..

варіанти відповідей

1 підмет, 2 присудок, 3 означення, 4 додаток

1 підмет, 2 обставина, 3 означення, 2 присудок

1 додаток, 2 присудок, 3 означення, 4 підмет

1 додаток, 2 означення, 3 присудок, 4 підмет

Запитання 4

Яким членом речення виступає виділене слово?

 Опівночі айстри в саду розцвіли.

варіанти відповідей

підмет

присудок

обставина

додаток

Запитання 5

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

Гей, поля (1) жовтіють, і синіє небо, плугатар у полі ледве маячить – поцілуй востаннє, обніми (2) востаннє; уміє розставатись (3) той, хто вмів (4) любить.

варіанти відповідей

1 присудок, 2 обставина, 3 підмет, 2 присудок

1 присудок, 2 обставина, 3 підмет, 2 додаток

1 присудок, 2 означення, 3 підмет, 2 додаток

1 присудок, 2 обставина, 3 додаток, 2 присудок

Запитання 6

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

За (1) ранковим променем в саду (2) брат із братом, друг із вірним другом (3) повертають (4) землю до ладу.

варіанти відповідей

1 означення, 2 підмет, 3 присудок, 4 додаток

1 означення, 2 підмет, 3 присудок, 4 обставина

1 обставина, 2 підмет, 3 присудок, 4 додаток

1 обставина, 2 присудок, 3 означення, 4 підмет

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

1. Така розповсюджена і цінна риба як короп оточена легендами і повір'ями 2. У багатьох європейських країнах це символ сили. 3. В Італії його вважають стравою закоханих. 4. Для китайців короп — втілення наполегливості та стійкості. 5. На Новий рік будинки прикрашають зображеннями цієї риби. 6. У Японії п'яте травня — традиційний «день хлопчиків». 7. Сім'я, де є хлопчик, обов'язково вивішує в цей св'ятковий день надувного коропа на палиці. 8. Вважають, що короп має типові чоловічі якості — силу і впертість, які так необхідні хлоп'ятам (3 журналу).

Скільки в тексті простих односкладних речень

варіанти відповідей

3

4

5

6

Запитання 8

Правильно поставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Бійці, скинувши з себе плащ-палатки, вкрили ними міномети від дощу, а самі лишившись у гімнастьорках, рили окопи, подзенькуючи лопатами.

Бійці, скинувши з себе плащ-палатки вкрили ними міномети від дощу, а самі, лишившись у гімнастьорках, рили окопи, подзенькуючи лопатами.

Бійці, скинувши з себе плащ-палатки, вкрили ними міномети від дощу, а самі, лишившись у гімнастьорках, рили окопи подзенькуючи лопатами.

Бійці, скинувши з себе плащ-палатки, вкрили ними міномети від дощу, а самі, лишившись у гімнастьорках, рили окопи, подзенькуючи лопатами.

Бійці, скинувши з себе плащ-палатки, вкрили ними міномети від дощу, а, самі лишившись у гімнастьорках, рили окопи, подзенькуючи лопатами.

Запитання 9

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Не покидайте землі, не залишивши на ній доброго сліду.

Повернувшись додому, Андрій цілком віддався своїй роботі.

Згадуючи літні вечори, у моїй уяві постає сріблясто-синє море.

Пожадливо втягуючи в себе повітря, Семен подався додому.

Студенти мовчки стоять, милуючись зоряним небом.

Запитання 10

Правильно поставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Хлопчики сиділи на крутому березі, звісивши ноги, і стежачи за вудочками, вели тиху розмову.

Хлопчики сиділи на крутому березі, звісивши ноги і, стежачи за вудочками, вели тиху розмову.

Хлопчики сиділи на крутому березі, звісивши ноги, і, стежачи за вудочками, вели тиху розмову.

Хлопчики сиділи на крутому березі звісивши ноги і, стежачи за вудочками, вели тиху розмову.

Хлопчики сиділи на крутому березі звісивши ноги, і, стежачи за вудочками, вели тиху розмову. 

Запитання 11

Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові «маки пропущено)

варіанти відповідей

Густі лози високі комиші укривши долину чорніють таємничо повиті сріблястим туманом.

Міст поєднав два протилежні береги творячи ще одну нерухомість поміж їхнім одвічним спокоєм.

При самій дорозі помітивши грушу всю вкриту сметанкою цвіту пан обозний наказав спинитись.

Можна бачити деякі зорі і не дочекавшись темряви.

Не можна було пройти мимо не замилувавшись заворожливим фонтаном серед ставу. 

Запитання 12

Одиничний дієприслівник треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Не читай лежачи!

Погомонівши молодята пішли з садка.

Деякий час усі сиділи задумавшись.

Якби хліб та одежа то їв би козак лежачи.

Ідуть дівчата в поле жати та знай співають ідучи. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест