Слова і символи як подразники

Додано: 14 вересня 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 24 рази
14 запитань
Запитання 1

У тваринному світі є цілий ряд поведінкових реакцій, які провокують у них певний тип поведінки. Так "танці" у журавлів передують процесу парування. Це приклад роботи:

варіанти відповідей

1. Першої сигнальної системи.

2. Другої сигнальної системи.

3. Першої та другої сигнальної системи разом.

4. Нема вірної відповіді.

Запитання 2

У тварин є перша сигнальна система. Чи є вона і в людини.

варіанти відповідей

1. Ні, людина втратила її в процесі еволюції.

2. Ні, вона так і не сформувалася в людини в процесі еволюції.

3. Так, вона була першим етапом формування процесу сприймання подразнень середовища, що виникло в процесі еволюції.

4. Так, бо перша сигнальна система може замінити другу коли в людини порушується робота якогось із органів чуття.

Запитання 3

Відомо, що сойки в лісі є своєрідними сторожами. Вони будують свої гнізда ближче до краю лісу і при появі біля лісу людини видають своєрідні голосні звуки, які далеко чути. Це сигнал для інших мешканців про небезпеку, яка наближається. В цьому випадку мова іде про використання тваринами:

варіанти відповідей

1. Першої сигнальної системи.

2. Другої сигнальної системи.

3. Першої та другої сигнальної системи.

4. Активної розумової діяльності.

Запитання 4

Всім відомий закон Архімеда про виштовхувальну силу. Формування цього закону давньогрецьким вченим та розуміння суті цього закону нами є прикладом діяльності в нього та в нас:

варіанти відповідей

1. Першої сигнальної системи.

2. Другої сигнальної системи.

3. Першої та другої сигнальної системи.

4. Тут мова іде тільки про мислительну діяльність і жодна із сигнальних систем не має відношення до цього процесу.

Запитання 5

Друга сигнальна система в людини виникла тоді, коли вона почала впроваджувати слова та символи в повсякденне життя для позначення певних предметів, дій, явищ. То ж чи можна вважати розуміння суті певних жестів теж прикладом функціонування другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

1. Ні, жести сприймаються тільки при участі першої сигнальної системи.

2. Так, бо жест треба побачити, а це вже робота другої сигнальної системи.

3. Ні, бо жести притаманні і примітивним тваринам, наприклад маскувальна поза у гусениці метелика березового п'ядуна, але в неї нема другої сигнальної системи.

4. Так, бо мова іде не тільки про те, що людина побачить цей жест, але й про те, що вона повинна розуміти що він означає.

Запитання 6

Яке генетичне підґрунтя має друга сигнальна система:

варіанти відповідей

1. Вона не має жодного генетичного підґрунтя і формується тільки в процесі життя.

2. Вона повністю обумовлена генетично і в процесі життя уже не змінюється.

3. Вона в певній мірі обумовлена генетично, але формується в ранньому дитинстві під впливом умов середовища.

4. Вона не обумовлена генетично і умови її формування поки що науці не зрозумілі.

Запитання 7

У житті людини важливу роль відіграють контакти із іншими людьми: родичами, друзями, випадковими людьми на вулиці. Чи мають ці контакти вплив на формування другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

1. Ні, вони впливають тільки на першу сигнальну систему.

2. Так, вони відіграють важливу роль у формуванні другої сигнальної системи, особливо у ранньому дитинстві.

3. Ні, бо розвиток другої сигнальної системи залежить тільки від генетичного матеріалу особистості, але не від її контактів з іншими людьми.

4. Так, бо розвиток другої сигнальної системи залежить тільки від таких контактів, але не має генетичної основи.

Запитання 8

При навчанні їзди на автомобілі від слухачів курсів вимагають обов'язкового вивчення та розуміння дорожніх знаків. При засвоєнні такого матеріалу значення має не тільки запам'ятовування вигляду самого знаку, але й розуміння того, що цей знак означає. При цьому в людини працює:

варіанти відповідей

1. Тільки перша сигнальна система.

2. Друга сигнальна система.

3. Тільки процеси пам'яті.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 9

На уроці біології учні переглянули невеличкий науковий фільм про імунітет. Вони вперше почули тут такі терміни як антитіла та антигени. В фільму було дано пояснення цим термінам. Ролі відповідних структур у формуванні імунітету. Чи може тут іти мова про функціонування в процесі перегляду фільму другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

1. Так, бо мова іде про символи (нові слова, терміни) та розуміння їх значення

2. Ні, бо учні тільки дивилися і слухали, а це приклади роботи першої сигнальної системи.

3. Так, бо в ході перегляду фільму учні ще і слухали текст до нього, тобто були задіяні дві сенсорні системи: зорова та слухова.

4. Ні, бо нова інформація не впливає на діяльність другої сигнальної системи.

Запитання 10

3. У пацієнта обстержували сприйняття звуків за допомогою камертона. При розташуванні його біля зовнішнього вуха пацієнт не чув правим вухом звук камертона. При розташуванні ніжки камертона на соскоподібному відростку пацієнт відчув звук. З ураженням якої частини слухової сенсорної системи це пов‘язано ?

варіанти відповідей

Середнього вуха

Нижніх горбиків

Внутрішнього вуха

Слухового нерва

Медіального колінчастого тіла

Запитання 11

5. В досліді в тварини зруйновано середню частину завитка внутрішнього вуха. Це призведе до порушення сприйняття:

варіанти відповідей

Звуків середньої і низької частоти

Звуків середньої частоти

Звуків низької частоти

Звуків високої і середньої частоти

Звуків високої і ниької частоти

Запитання 12

6. Експериментатору необхідно якнайшвидше виробити умовний рефлекс у собаки. На базі якого безумовного рефлекса доцільно виробляти умовний?

варіанти відповідей

Травного

Статевого

Орієнтувального

Міотатичного

Захисного

Запитання 13

7. Студент старанно конспектує лекцію. Якість конспектування значно погіршилась, коли сусіди стали розмовляти. Який вид гальмування умовних рефлексів є причиною цього?

варіанти відповідей

Позамежне

Згасаюче

Диференціювальне

Зовнішнє

Запізніле

Запитання 14

12. Людина, яка дивилася у вікно, почала читати книгу. Заломна сила оптичних середовищ збільшується, при цьому, за рахунок зміни стану:

варіанти відповідей

Рогівки

Скловидного тіла

Зіниці

Кришталика

Вологи камер ока

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест