Службові частини мови

Додано: 16 вересня
Предмет: Українська мова, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.

То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор. 

Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Як/би знали, не те б заспівали.

Запитання 2

Усі службові слова є прийменниками в рядку

варіанти відповідей

попід горами, переді мною, назустріч вітру

перед редакцією, хай знають, навколо стадіону

залежно від обставин, поміж травами, лише сьогодні

на світанку, виконала ж таки, з-поміж друзів 

з п'ятого по десяте вересня, було й не таке, над Чорним морем

Запитання 3

Виділене слово є прийменником у реченні

варіанти відповідей

Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай.

Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну, тополю збудить трактор край села.

Україна – Вкраїна – країна – так віддавна край рідний звуть

Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край...

Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи.

Запитання 4

Граматично правильно утворено словосполучення

варіанти відповідей

програміст по професії

відправити по пошті

виплатити по сто гривень

дбайливий по відношенню до майна

подорожувати по європейським країнам 

Запитання 5

Позначте рядок, у якому НЕ з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО

варіанти відповідей

не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу

не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти

будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст

не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено

не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати

Запитання 6

Знайдіть речення, в якому НЕ з дієсловом пишеться окре­мо

варіанти відповідей

На перших порах роботи агітатором Дмитро Максимович (не)покоївся, як його зустрінуть робітники.

Дуже (не)навидять сову лісові пташки.

Ми (не)зчулися, як підкрався світанок.

А нас (не)облічиш в сотні, бо сотні — краплини в морі, бо ми, як потомки вічні, уперті й мільйонозорі.

Сергій (не)здужав і був відсутній на заняттях.

Запитання 7

Знайдіть речення, в якому вжито сполучник

варіанти відповідей

Що/б не гриміли батареї, за мир б'ємось ми, як один.

Що/б не сталося, однак перемагає вірність воїна.

Про що/б не писав поет— про тварин, чи про дерева, чи про гірські ручаї, — він завжди кінець кінцем пише про людину, про людське, для людини.

Ну що/б, здавалося, слова.

О, що/б я не робив, любов моя вмиратиме зі мною.

Запитання 8

Частку вжито в реченні

варіанти відповідей

Проти віку нема ліку.

Лише мох вкриває собою оте віковічне каміння.

На бідного Макара скрізь біда напала.

Лови журавля в небі. 

О слово рідне, орле скутий, чужинцям кинуте на сміх!

Запитання 9

Знайдіть речення з прийменником, який пишеться через дефіс

варіанти відповідей

З/попід палатки висунулося літнє добре облич­чя з мокрими сивими вусами.

І ми по вулицях старих пішли на Карпів міст, на Влтаву, по/між кварталів вікових, повитих у гранітну славу

По/серед заграви став зростати, підійматися вогняний стовп, над деревами виплив багро­вий круглий місяць

По/над дорогою зеленіли молоді жита, синіли далекі гори та могили.

Запитання 10

Знайдіть правильно перекладене словосполучення «по многим причинам»

варіанти відповідей

по багатьом причинам

з багатьох причин

за багатьма причинами

після багатьох причин

по багатьох причинах

Запитання 11

НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменник у рядку

варіанти відповідей

ростуть біля берега - ростуть при березі

посидь поруч зі мною - посидь поряд зі мною

схопився до схід сонця - схопився перед сходом сонця

зупинився за два кроки - зупинився у двох кроках

повернувся через місяць - повернувся за місяць

Запитання 12

Укажіть рядок, у якому всі частки треба писати РАЗОМ з іншими словами

варіанти відповідей

авже/ж, ніби/то, ні/скільки, чи/мало

не/хай, як/небудь, будь/де, ні/де

наче/б/то, ні/звідки, аби/що, тому/то

будь/який, мов/би, ні/з/ким, ні/що

де/інде, не/мов/би/то, аби/зна/що, ні/у/кого

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест