Коли вітаємося, тиснемо одне одному руки, розмовляємо по телефону, відправляємо СМС-повідомлення, спілкуємося в Інтернеті — ми здійснюємо:
Ефективна комунікація відбувається коли є:
Спілкуючися на відстані, люди використовують:
Комунікація відбувається тільки тоді, коли одна сторона пропонує _________________, а друга її сприймає.
Надмірне захоплення віртуальним спілкуванням перешкоджає набуттю навичок ефективного спілкування наживо, втрачаються навички виявлення емоцій, виникає________________________.
До невербального спілкування відноситься:
До яких навичок ефективного спілкування відносяться дані критерії:
❖ висловлювати власну думку точно, чітко,
❖ говорити правильно, зрозуміло
❖ вживати загальновідомі слова й терміни
❖ не вживати зайвих, жаргонних слів і слівпаразитів
До вербального спілкування відноситься:
До яких навичок ефективного спілкування відносяться дані критерії:
❖ уміти розпочинати розмову. Спочатку встановити невербальний контакт: помахати рукою, подати руку для привітання, кивнути, посміхнутися, доброзичливо подивитися в очі співрозмовнику. Потім — привітатися словами (вербальний контакт)
❖ подумати, наскільки доречною буде розмова
❖ надавати можливість співрозмовнику висловитися
❖ поважати думку співрозмовника
❖ вчасно закінчувати розмову, не зловживати увагою і часом співрозмовника
Стосунки з оточуючими залежать від уміння здійснювати комунікації:
До яких навичок ефективного спілкування відносяться дані критерії:
❖ дивитися на співрозмовника, кивати, усміхатися
❖ вираз обличчя має бути доброзичливим, зацікавленим
❖ інтонація голосу — спокійною, доброзичливою
❖ темп мовлення — нешвидкий
❖ жести мають відповідати словам, змісту висловлювань, не бути різкими
До яких навичок ефективного спілкування відносяться дані критерії:
❖ слухати уважно, не перебивати співрозмовника, намагатися зрозуміти його почуття
❖ заохочувати до розмови словами: «А що далі?», «Цікаво» тощо
❖ не відволікатися, не змінювати тему розмови
❖ якщо щось незрозуміло, не соромитися уточнити
❖ спокійно пояснити співрозмовнику те, що він не зрозумів
❖ висловлювати власну точку зору, уважно вислухавши співрозмовника
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома