1. Прочитайте речення.
Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
1. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення
Немає помилки у слововживанні в рядку
Омоніми є в усіх рядках, ОКРІМ
У якому рядку розташована тільки книжна лексика
Установіть відповідність до запозичених слів:
1 коаліція А походження
2 генеза Б оголошення
3 анонс В об'єднання
4 паритет Г починання
Д рівність
Виділене слово вжите в невластивому йому значенні в реченні
З'ясуйте, в якому рядку наведено стилістично нейтральні (загальновживані) мовні одиниці.
Користуючись довідкою, визначте пропущене в реченні слово: «Письменник вирішив додати до тексту нового оповідання ...»
Які засоби звукового забарвлення використано в тексті? Ідіть! Ніхто вас не спиня, Ідіть із ночі в сяйво дня. Ідіть із мертвої пустелі.
Діалектними є всі слова в рядку
Слова, які вийшли з активного вжитку, тому що зникли названі ними предмети чи поняття :
Стилістично забарвлені всі слова в рядку
1. Визначити рядок, у якому всі слова — власне українські.
З'ясуйте різновид стилістичної помилки в реченні. Перед випускниками стоїть дилема: куди піти вчитися?
Які мовні норми засвідчують доцільність використання мовних одиниць різних рівнів у конкретній ситуації мовлення?
У якому реченні виділені слова відтворюють місцевий колорит, надають висловам експресивності?
З якою стилістичною метою вжито виділені в реченні старослов'янізми? Все упованіє моє На тебе, мій пресвітлий раю, На милосердіє твоє, Все упованіє моє На тебе, мати, возлагаю (Т.Шевченко).
З'ясуйте, з якою стилістичною метою вжито виділені в реченні діалектизми. Спливали гаразди, продавались царинки одна по одній, маржина десь танула так, як по горах весною сніги.
Вкажіть, яке з наведених речень потребує стилістичного редагування.
Продовжте речення: «Метафора — це ...
Із якою стилістичною метою вжито виділені в реченні новотвори? Мені дуже страшно дожити до того моменту (чи часу), коли дзвінкосерйозний Малишко, або лютодотепний Воскрекасенко, чи несміливо-сміливий Смілянський, чи колючий Маківчук, чи їйбогужялюблюприроду Новиченко... — от коли ці всі коли-небудь скажуть: «Остап Вишня — старий!». І, збираючись на полювання, додадуть: «Не турбуйте його!» — Я того ж часу — візьму й помру!
У якому рядку наголос в усіх словах на першому складі?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома