Пр 1 Сучасні критерії виду.(2 семестр СС)

Додано: 21 січня 2022
Предмет: Біологія, 10 клас
Копія з тесту: Сучасні критерії виду.
Тест виконано: 160 разів
24 запитання
Запитання 1

Ввів поняття вид:

варіанти відповідей

Микола Вавілов

Джозеф Плістлі

Джон Рей

Вернадський

Запитання 2

Суть сучасної біологічної концепції виду:

варіанти відповідей

сукупність схожих зовні особин;

умовна категорія, яку вигадала людина для зручності;

спільність організмів, що характеризуються генетичною єдністю;

спільність організмів, що характеризуються генетичною єдністю і спільним походженням.;

Запитання 3

Репродуктивна ізоляція_це:

варіанти відповідей

нездатність двох різних видів схрещуватись;

нездатність двох різних видів до статевого розмноження;

нездатність двох різних видів за схрещування, давати плодюче потомство ;

Запитання 4

Визначення " Вид - це сукупність клонів, поєднаних спільною екологічною нішею" вірне для організмів, що розмножуються

варіанти відповідей

статево;

нестатево;

вегетативно.

Запитання 5

Відповідно до сучасного визначення вид - це:

варіанти відповідей

група особин із спільними морфофізіологічними, біохімічними та поведінковими ознаками, здатна до вільного схрещування,яка дає плодючих нащадків у ряду поколінь;

група особин ,поширена в межах певного ареалу, схожим чином змінюється під впливом факторів довкілля;

основна одиниця біологічної систематики живих організмів, група особин із спільними морфофізіологічними, біохімічними та поведінковими ознаками, здатна до вільного схрещування,яка дає плодючих нащадків у ряду поколінь,поширена в межах певного ареалу, схожим чином змінюється під впливом факторів довкілля;

основна одиниця біологічної систематики живих організмів,

Запитання 6

В сучасній біології є такі критерії виду:

варіанти відповідей

морфологічний, фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний,географічний;

морфологічний, фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний,географічний, екологічний;

фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний,географічний, екологічний;

морфологічний, фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний, екологічний;

Запитання 7

Подібність зовнішньої та внутрішньої будови організмів - це критерій;

варіанти відповідей

морфологічний,

фізіологічний,

біохімічний,

цитогенетичний,

молекулярно-біологічний,

географічний,

екологічний;

Запитання 8

Види -двійники, сттевий деморфізм, мімікрія, альбінізм -це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

морфологічного,

 екологічного;

 біохімічного,

 цитогенетичного,

Запитання 9

Подібність усіх процесів життєдіяльності та можливість отримання плодючих нащадків - це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний,

 фізіологічний,

 молекулярно-біологічний,

 географічний,

Запитання 10

Подібність процесів життєдіяльності у різних видів, міжвидові гібриди - це вийнятки з критерію:

варіанти відповідей

фізіологічного,

 географічого,

екологічного;

 біохімічного.,

Запитання 11

Подібність за хімічним складом живих організмів - це критерій:

варіанти відповідей

 цитогенетичний,

 молекулярно-біологічний,

 біохімічний,

фізіологічний,

Запитання 12

Близькі за біохімічним складом види - це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

морфологічного,

 екологічного;;

 біохімічного,

цитогенетичного,

Запитання 13

Характерний для кожного виду набір хромосом, їх число, розміри та форма - це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний,

цитогенетичний,

молекулярно-біологічний,;

 екологічний;

Запитання 14

Подібність будови та кількості хромосом різних видів - це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

цитогенетичного

морфологічного,

 молекулярно-біологічного,

 географічного,


Запитання 15

Схожість або відмінність у структрурі ДНК різних видів- це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний;

цитогенетичний;

біохімічний;

молекулярно-біологічний.

Запитання 16

Організми, що мешкають у межах певного ареалу- це ознака критерію:

варіанти відповідей

 географічного,

екологічного;

морфологічного,

 молекулярно-біологічного,


Запитання 17

Подібність за способом живлення, місцем мешкання, низкою чинників довкілля , які є необхідними для існування - це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний,

 екологічний;

 географічний,

фізіологічний,

Запитання 18

Екологічні ніші різних видів перекриваються- це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

екологічного;

морфологічного,

 географічного,

фізіологічного,

Запитання 19

Всі критерії виду:

варіанти відповідей

тісно пов'язані між собою;

віддалені один від одного;

єдине ціле;

не пов'язані між собою.

Запитання 20

Найважливішою умовою утворення виду є

варіанти відповідей

 міграція

  мутація

  ізоляція

 природний добір

Запитання 21

Неможливість схрещування особин одного виду між собою - це ізоляція

варіанти відповідей

 географічна

  екологічна

  репродуктивна

  етологічна

Запитання 22

Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Шишкар сосновий (1) та Шишкар ялиновий (2). Ці види виникли в результаті прив’язаності їх розмноження до різних строків дозрівання насіння сосни та ялини (один вид шишкарів вигодовує пташенят насінням сосни, а інший – насінням ялини) . Перший учень уважає, що види виникли внаслідок екологічного видоутворення. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

 перший

  другий

  обидва мають рацію

   обидва помиляються

Запитання 23

Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Ховраха сірого (1) та Ховраха крапчастого (2). Ці види виникли в результаті проживання особин на різних берегах річки Дніпро. Перший учень уважає, що види виникли внаслідок екологічного видоутворення. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

 перший

  другий

  обидва мають рацію

   обидва помиляються

Запитання 24

процес виникнення нових видів та їх зміни в часі

варіанти відповідей

філогенез

видоутворення

популяційна хвиля

сальтаціонізм

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест