маніпулятивний вплив медіа

Додано: 13 березня 2022
Предмет: Громадянська освіта, 10 клас
Тест виконано: 48 разів
18 запитань
Запитання 1

Медіа - це ...

варіанти відповідей

Відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як важливі

Вид інформації, розрахований на масового споживача

Способи і засоби передачі інформації та середовище, яке вони утворюють

Інструменти передачі інформації

Запитання 2

Право вільно висловлювати свої думки як усно, так і письмово - це

варіанти відповідей

мас-медіа

реклама

демократія

свобода слова

Запитання 3

Як називається контроль офіційної влади за вмістом та поширенням медіапродукції?

варіанти відповідей

реклама

джинса

цензура

судження

Запитання 4

Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу

варіанти відповідей

джинса

месседж

фейк

медіа

Запитання 5

Що перед вами: “джинса” чи журналістський матеріал, новина?

варіанти відповідей

Це "джинса", матеріал з ознаками замовності


це новина, журналістський матеріал

Запитання 6

Що з перерахованого не є медіатекстом?

варіанти відповідей

Фото в Інстаграмі

Комедія на телеканалі

Конспект уроку в учнівському зошиті

Етикетка на пляшці в магазині

Запитання 7

Що з наведеного нижче вважається головним принципом роботи професійного журналіста?

варіанти відповідей

забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням


формування суспільної думки, корисної для загального блага

виховування патріотичних громадян своєї країни


надання читачам цінної, повної, достовірної інформації

Запитання 8

Чи можете Ви сказати правдива чи фейкова інформація поширена у тексті: "Вченим і журналістам вдалося зафіксувати на плівці невідомий раніше різновид королівських пінгвінів, здатних літати" - розказали у матеріалі BBC


варіанти відповідей

якщо ця інформація з'явилася в моїй стрічці новин, вона правдива, оскільки я ретельно перевіряю власні соцмережі

ні, інформація подана у тексті є неправдивою

так, це правдивий текст, оскільки джерело заслуговує уваги


для того, щоб пересвідчитися у правдивості/фейковості тексту недостатньо даних

Запитання 9

Бути медіаграмотним означає

варіанти відповідей

Вміти критично мислити та розділяти інформацію на основну і додаткову

Запам'ятовувати факти про медіа

Мати доступ до інтернет-ресурсів

Маніпулювати людьми

Запитання 10

за якими ознаками можна розпізнати мову ворожнечі?

варіанти відповідей

Підбурювання до ворожнечі або насильства;

Використання агресивної лексики;

Створення негативних стереотипів;

Усі твердження вірні

Запитання 11

Прийомами маніпуляцій є....

варіанти відповідей

Фабрикування фактів;

Посиланняна авторитетів;

Відволікання уваги від головного на другорядне;

Усі відповіді правильні.

Запитання 12

У сфері мас-медіа маніпулювання – це

варіанти відповідей

Здійснення непомітного впливу на думки та поведінку людей з певною метою;

поширення неправдивої інформації через мас-медіа; 

поширення інформації, що розпалює ненависть до певної категорії населення; 

розміщення прихованої реклами серед аналітичних матеріалів.

Запитання 13

Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?


варіанти відповідей

ліберального

утилітарного

позитивістського

демократичного

Запитання 14

Подія, що реально сталася, - це … 

варіанти відповідей

Стереотип;

упередження;

факт;

фейк.

Запитання 15

Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?

варіанти відповідей

даних соціологічних досліджень

двох або більше джерел інформації

коментарів експертів

цитат з офіційних документів

Запитання 16

Яка задача пропаганди?

варіанти відповідей

 Сфальсифікувати

 Навязувати

Передавати

Інформувати

Запитання 17

Що сприяє формуванню стереотипів, розпаленню конфліктів, здійсненню маніпуляцій?

варіанти відповідей

 Мова ворожнечі

План маніпуляцій

Мова пропаганди

План фальсифікацій

Запитання 18

Виберіть з переліку ознаки пропаганди у різних медіа :

варіанти відповідей

відсутність упереджених суджень;

відсутність реклами;

відсутність маніпуляцій.

наявність реклами;

наявність власних роздумів;

наявність різнобічного представлення фактів.


відсутність власних роздумів;

відсутність представлення різних поглядів;

відсутність незалежних суджень;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест