Світ інформації та масмедіа (урок контролю знань з теми)

Додано: 21 березня 2020
Предмет: Громадянська освіта, 10 клас
Тест виконано: 1414 разів
12 запитань
Запитання 1

Медіа – це

варіанти відповідей

А. інструменти та засоби передачі будь-якої інформації з будь-якою метою

Б. відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як важливі

В. засоби поширення інформації для масового споживання

Г. вид інформації, розрахований на масового споживача.

Запитання 2

Як у середовище журналістів назівають приховану рекламу?

варіанти відповідей

А. «джинса»

Б. фейк

В. "батнік"

Г. маніпуляція

Запитання 3

До гейткіперів, що контролюють зміст медіа належать

варіанти відповідей

цензори

власники медіа

журналісти

редактори

групи впливу або інтересів (стейкхолдери)

політики

Запитання 4

Цензура в демократичних суспільствах характеризується

варіанти відповідей

А. втручанням держави у творчу діяльнсть митців задля недопущення поширення небажаних для влади ідей

Б. обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі

В. забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини

Г. існуванням системи обов’язкових дозволів, сертифікацій, реєстрацій, ліцензій, які мають отримати мас-медіа для роботи.

Запитання 5

Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності

варіанти відповідей

А. коментарієв експертів

Б. даних соціологічних досліджень

В. двох або більше джерел інформації

Г. цитат з офіційних документів

Запитання 6

Якщо в медіатексті активно використовують емоційно забарвлені слова, оцінні судження, заклики до конкретних дій, він є


варіанти відповідей

А. професійним

Б. неупередженим

В. інформативним

Г. маніпулятивним

Запитання 7

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями

А. пропаганда

Б. маніпуляція

В. новини

Г. фейк

1. підробка у широкому сенсі, перекладається як «підробний, фальшивий»

2. техніка свідомого використання інформації заради формування певного погляду, ставлення до певної особи або явища.

3.форма комунікації, спрямованої вплинуть на ставлення населення до певного питання

4. не просте висвітлення реальності, а соціально сконструйована, відредагована реальність.

варіанти відповідей

а2 б3 в4 г1

а3 б2 в4 г1

а1 б2 в3 г4

а3 б4 в1 г2

Запитання 8

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями

А. Кіберзлочин

Б. Грумінг

В. Секстинг

Г. Кібербулінг

 

1. залякування через інтернет або соцмедіа. До нього належать відправлення негативного повідомлення, глузування, розсилання фотографій або відео в мережі.

2. онлайн-стеження за дітьми та молоддю, сексуальні домагання. Відбувається через контакти різними способами з людьми, яких вони добре не знають.

3. шахрайство, здирництво, несанкціонований доступ до персональної інформації користуваців та автоматизованих баз даних, розміщення протиправного контенту, який пропагує екстремізм, тероризм, порнографію, расизм тощо.

4. поширення аба обмін сексуально відвертими текстами, фотографіями та відео через мобільний телефон або інтернет-додатки, несанкціоноване перенаправлення інтимного образу особи без її згоди.

варіанти відповідей

а3 б2 в4 г1

а3 б1 в4 г2

а3 б4 в2 г1

а2 б4 в1 г3

Запитання 9

Оберить чотири ключові теми/ситуації, від яких молоді люди – користувачи інтернету можуть постраждати:

 

варіанти відповідей

спілкування з незнайомцями (грумінг), інтернет-зловживання

використання чатів

погрози, переслідування (кібербулінг, кіберхуліганство)

онлайн – флешмоби

секстинг

шахрайство, крадіжки та віртуальні фінансові пастки.

Запитання 10

Прочитайте і визначте, де у наведених реченнях

А. факт

Б. думка

В. судження

Г. упередження

 

1. Сьогодні я прийшов/прийшла до школи на другий урок

2. Я не підтримую учнів, які не здатні прийти на перший урок

3. От ти завжди пропускаєш найцікавіші заняття

4. Мені більше подобається приходити на другий урок.


варіанти відповідей

а2 б1 в4 г3

а1 б4 в2 г3

а3 б2 в1 г4

а4 б3 в2 г1

Запитання 11

Що з наведеного вважається головним принципом роботи професійного журналіста?

 

варіанти відповідей

А. виховування патріотичних громадян своєї країни

Б. формування суспільної думки, корисної для загального блага

В. забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням

Г. надання читачам цінної, повної, достовірної інформації

Запитання 12

  Про яке явище суспільно-політичного життя держав свідчить джерело.

 «Ці 10 країн нехтують міжнародними стандартами, забороняючи або жорстко обмежуючи незалежні засоби масової інформації... », - йдеться у повідомленні.

Десятку найбільших переслідувачів ЗМІ очолюють Еритрея, Північна Корея і Туркменістан. У цих країнах, як зазначають у Комітеті захисту журналістів, ЗМІ «служать рупором держави, а будь-яка незалежна журналістика ведеться із заслання".

Також до списку увійшли Іран, Білорусь, Саудівська Аравія, Китай, В'єтнам, Екваторіальна Гвінея і Куба.

У звіті зазначається, що умови для журналістів і свободи преси у таких державах, як Сирія, Ємен і Сомалі, також надзвичайно складні, проте вони не пов'язані з /цим явищем/ - саме тому ці країни не увійшли в вищеназвану десятку. Небезпечні умови для преси там швидше створюють такі фактори, як насильницькі конфлікти, недостатня інфраструктура і роль недержавних суб'єктів».

 

варіанти відповідей

А. свобода слова

Б. свобода пересування

В. свобода зібрань

Г. цензура

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест