Світ мас-медіа

Додано: 22 березня 2022
Предмет: Громадянська освіта, 10 клас
Копія з тесту: Світ мас-медіа
Тест виконано: 1 раз
30 запитань
Запитання 1

1. Як називається нагляд і контроль держави за мас-медіа?

варіанти відповідей

Реклама

Медіатекст

Цензура

Лобізм

Запитання 2

Як називають гарантовану державою можливість людини безперешкодно висловлювати думки в мас-медіа?

варіанти відповідей

Свобода зібрань

Свобода совісті

Свобода вибору

Свобода слова

Запитання 3

Що із запропонованого НЕ є ознакою медіатексту?

варіанти відповідей

Вторинність

Завершеність

Потокове виробництво

Коллективное виробництво

Запитання 4

Медіа — це ?

варіанти відповідей

інструменти та засоби передачі будь-якої інформації з будь-якою 

метою

відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним 

як важливі

вид інформації, розрахований на масового споживача

засоби поширення інформації для масового споживання

Запитання 5

Яркий різновид медіа не є масовим?

варіанти відповідей

Преса

Інтернет

Книга

Кіно

Запитання 6

Що є неприпустимим для журналістів у зв'язку із професійною етикою?

варіанти відповідей

Об'єктивність поданої інформації

Розголошення джерел інформації отриманої конфеденційно

Моральна відповідальність перед суспільством

Вибір форми подачі інформації

Запитання 7

Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?


варіанти відповідей

ліберального

утилітарного

позитивістського

демократичного

Запитання 8

Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?

варіанти відповідей

даних соціологічних досліджень

двох або більше джерел інформації

коментарів експертів

цитат з офіційних документів

Запитання 9

Подія, що реально сталася, - це … 

варіанти відповідей

Стереотип;

упередження;

факт;

фейк.

Запитання 10

Із перерахованих оберіть твердження, що стосуються свободи слова

варіанти відповідей

Свобода вираження поглядів як в усній, так і в письмовій формі

Контроль офіційної влади за змістом, випуском та поширенням друкованої продукції, кіно і фото матеріалів, радіо і телепередач

Обов'язок мас-медіа погоджувати інформаційні матеріали або забороняти їх органами державної влади

Дотримання журналістами медіастандартів

Мас-медіа виконують функцію інформаційно-пропагандистського обслуговування влади

Вільне використання та поширення інформації

Запитання 11

Медіаосвіта це

варіанти відповідей

сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив.

частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп'ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій

обидві відповіді вірні

Запитання 12

Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?


варіанти відповідей

ліберального

утилітарного

позитивістського

демократичного

Запитання 13

Повідомлення, які мас-медіа доносять до споживачів, називають

варіанти відповідей

рекламою

медіатекстом

новинами

інформацією

Запитання 14

У сфері мас-медіа маніпулювання – це

варіанти відповідей

Здійснення непомітного впливу на думки та поведінку людей з певною метою;

поширення неправдивої інформації через мас-медіа; 

поширення інформації, що розпалює ненависть до певної категорії населення; 

розміщення прихованої реклами серед аналітичних матеріалів.

Запитання 15

Основні завдання медіаосвіти:

варіанти відповідей

підготувати нове покоління до життя в сучасних інформаційних умовах,

впливати на психіку людини;

створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожної людини, її мо­рального, інтелектуального, художньо-естетичного зростання.

усі варіанти правильні.

Запитання 16

значенняякі належать до прийому маніпуляцій.

варіанти відповідей

Фабрикування фактів;

Посиланняна авторитетів;

Відволікання уваги від головного на другорядне;

Усі відповіді правильні.

Запитання 17

Інформаційна війна це

варіанти відповідей

ви́кладення інформації у спосіб, який формує у суспільстві чи групі людей потрібну точку зору, громадську думку, хід взаємодоповнюючих логічних думок, вичерпну систему поглядів щодо окремих питань на користь організатора інформаційної пропаганди. 

глобальна геополітична, економічна та ідеологічна конфронтація між країнами, народами, суспільством;

це сукупність інформаційних дій застосованих сторонами, які протистоять одна одній, для досягнення певних цілей.

усі відповіді правильні.

Запитання 18

за якими ознаками можна розпізнати мову ворожнечі?

варіанти відповідей

Підбурювання до ворожнечі або насильства;

Використання агресивної лексики;

Створення негативних стереотипів;

Усі твердження вірні

Запитання 19

 8. Цензура в демократичних суспільствах характеризується:

варіанти відповідей

А) втручанням держави у творчу діяльність митців задля недопущення поширення небажаних для влади ідей

Б) обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі

В) забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини

Г) існуванням системи обов’язкових дозволів, сертифікацій, реєстрацій, ліцензій, які мають отримати мас­медіа для роботи

Запитання 20

Вкажіть принципи демократії (3 принципи)

варіанти відповідей

політична свобода

незмінність влади

рівноправність громадян

ухвалення рішень волею організованої меншості

панування однієї ідеології

виборність органів влади

Запитання 21

    Бути медіаграмотним означає

варіанти відповідей

Вміти критично мислити та розділяти інформацію на основну і додаткову

Грати ігри

Запам'ятовувати факти про медіа

Мати доступ до інтернет-ресурсів

Запитання 22

Як називається сукупність територій, охоплених засобами масової інформації певної категорії (регіональними, національними, світовими)?


варіанти відповідей

інформаційний простір,

ЗМІ,

територіальна громада,

журналістика.

Запитання 23

Яка стаття Конституції України гарантує право на свободу думки і слова,на вільне виявлення своїх поглядів і переконань?


 

  

  

  

варіанти відповідей

ст.15

ст.17

ст.30

ст.34

Запитання 24

Джерела надання інформації можуть бути:

варіанти відповідей

первинні

інтерпретовані

вторинні

допустимі

виважені

Запитання 25

Назвіть основні етапи розвитку мас-медіа

варіанти відповідей

Винахід друкарства, поява газет, винахід мобільного зв"язку

Винахід писемності; винахід друкарства; поява радіо, телебачення та інтернету

Винахід писемності; винахід друкарства; винахід мобільного зв"язку

Поява радіо; винахід телебачення; поява інтернету

Запитання 26

Як називається щорічне дослідження незалежності мас-медіа, що оцінює ступінь свободи друку, радіо та Інтернету в усьому світі?

варіанти відповідей

Індекс свободи преси

Індекс незалежності преси

Індекс популярності преси

Індекс якості преси

Запитання 27

Що перед вами: “джинса” чи журналістський матеріал, новина? Якщо "джинса" - вкажіть "так", якщо новина - вкажіть "ні"

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 28

Що перед вами: “джинса” чи журналістський матеріал, новина? Якщо "джинса" - вкажіть "так", якщо новина - вкажіть "ні"

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 29

Свобода слова має обмеження законом

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 30

Завдання суспільних медіа:

варіанти відповідей

сприяння консолідації українського суспільства;


розвиток і зміцнення статусу української мови та культури, сприяння розвитку мов і культури національних меншин;


усі відповіді правильні.

формування національної свідомості, високих моральних і правових цінностей, поваги до минулого українського народу та віри в його майбутнє

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест