Структура популяцій, що проявляється особливостями поведінки?
Що характерно для штучних екосистем?
Значення інтенсивності дії екологічного фактора, за якими існування організмів стає неможливим:
Сукупність популяцій організмів різних видів, які взаємодіють між собою із неживою природою так, що виникають всередині такої системи колообіг речовин та енергії:
Консументами І порядку є:
Продуцентом є:
Група вільно схрещувальних особин одного виду, які проживають тривалий час на території ареалу і відносно ізольовані від інших таких самих груп:
Екосистеми, які створює, контролює та підтримує людина:
Укажіть біотичний фактор середовища:
До трофічної групи продуцентів належить:
Екосистемою не можна вважати:
До складу біосфери не входять:
До біотичних належать такі чинники:
Штучні екосистеми:
До абіотичних належать такі чинники:
Розмістіть ланки ланцюга живлення згідно зі схемою переміщення речовини та енергії у послідовності від продуцента до редуцента:
1 Шуліка звичайний
2 Бактерії гниття
3 Горобець
4 Горобина
Розмістіть ланки ланцюга живлення згідно зі схемою переміщення речовин та енергії у послідовності від продуцента до редуцента:
1 Пшениця
2 Сова
3 Аспергіл
4 Миша
Скільки гектарів поля необхідно , щоб прогодувати людину масою 70 кг (з них 60% води ), якщо ділянка агроценозу площею 1 м2 дає 800 г сухої біомаси на рік?
Екологія - це наука про:
Вкажіть показники динаміки чисельності організмів
Стосунки у прайді левів вивчає розділ екології:
Осушення боліт - це
Відновлення лісів після пожеж або вирубування, степів - після розорювання:
Стійкість організму визначається найслабшою ланкою в ланцюзі його екологічних потреб.
Установити відповідність між групами:
1. Продуценти
2. Консументи
3. Редуценти
А. Споживачі готової продукції
Б. Руйнівники органічних речовин
В. Організми, які синтезують органічні речовини з неорганічних
Процес перетворення органічних речовин у ґрунті :
Визначте місце рослиноїдних тварин у трофічній структурі біоценозу.
Період стабільності популяцій, що входять до складу угруповання, – це
Вкажіть, що являють собою коливання чисельності популяцій внаслідок порушення динамічної рівноваги в екологічних системах:
Установіть відповідність між організмом водного біогеоценозу та трофічним рівнем екологічної піраміди, на якому він перебуває.
А редуценти
Б консументи І порядку
В продуценти
Г консументи ІІ порядку
Д консументи ІІI порядку
Позначте рису, НЕ притаманну тваринам-ендопаразитам:
Прочитайте текст і виконайте завдання
До цієї групи організмів належить приблизно 12000 сучасних видів, з-поміж яких дві третини ростуть ту тропіках, а третина – у помірних областях земної кулі з пустельними районами включно. Більшість видів поширені на суходолі та представлені трав’янистими формами.
Поміж представників є епіфіти – рослини, які мешкають на інших рослинах. Таке співіснування надає епіфітам можливість бути ближче до джерела світла, яке необхідне їм для фотосинтезу. Крім того, на певній висоті вони стають недосяжними для багатьох рослиноїдних тварин. Джерелом води для них є водяна пара або опади.
У життєвому циклі переважає спорофіт. Унаслідок мейозу в спорангіях утворюються спори. Після розсіювання зі спор розвиваються гаметофіти, які в багатьох видів зелені та незалежні у своєму живленні
Яке твердження можна сформулювати, проаналізувавши наведений текст?
Наведено деякі компоненти ланцюга виїдання.
1 Хижі птахи
2 Комахоїдні птахи
3 Листя рослин
4 Личинки метеликів
Укажіть правильну послідовність цих компонентів у реальному ланцюгу.
Установіть відповідність між типом взаємовідносин особин або популяцій в екосистемі (1-4) та прикладом, який їх ілюструє (А-Д).
1 хижацтво
2 коменсалізм
3 конкуренція
4 паразитизм
А гриб боровик та дуб
Б гриб-трутовик на березі
В пирій та картопля на городі
Г акула та риба-прилипала
Д сова та миші в лісостепу
Бур’яни витісняють культурні рослини на необроблюваних ділянках, позбавляючи їх світла, вологи, поживних речовин. Проявом якої форми боротьби це є?
Які адаптивні біологічні ритми впливають на зміну забарвлення ваблячого краба?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома