Тренувальні вправи "Генетичні зв'язки між неорганічними речовинами"

Додано: 18 квітня
Предмет: Хімія, 11 клас
11 запитань
Запитання 1

Установіть послідовність додавання реактивів у генетичному ряді:

Cu → CuO → CuSO→Cu(OH)2→ CuO

а)NaOH б)H2SO4 в)Oг) t д) H2O

варіанти відповідей

  в б г а

 в б а г

 в б д г  

  д б а в

Запитання 2

Установіть генетичний ланцюжок добування калій сульфіту:

а) H2SO3 б)SO2 в)S г)K2SO3

варіанти відповідей

г а б в

б в а г

 а г б в

 в б а г

Запитання 3

Установіть генетичний ланцюжок добування ферум(III) оксиду з поданих речовин

а) ферум(III) хлорид     б)залізо     в)ферум(III) гідроксид     г)ферум(III) оксид

варіанти відповідей

  а в б г

 б г в а

 б в а г

б а в г

Запитання 4

У вигляді кальцій ортофосфату Кальцій входить до складу кісток, зубної тканини, м'язів нервової тканини, крові. Укажіть пару речовин, що вступають у реакцію нейтралізації, під час якої утворюється кальцій ортофосфат.

варіанти відповідей

 Ca i H3PO4

  Ca(OH)2 i P2O5

 Ca(OH)2 i H3PO4

  СаО і Н3РО4

Запитання 5

Поясніть, що означає поняття " генетичний зв'язок". Виберіть правильну відповідь.

варіанти відповідей

 можливість одержання складних речовин із простих 

 хімічні властивості речовин;

перетворення речовин одного класу сполук на речовини інших класів

взаємозв'язок простих і складних речовин усіх класів неорганічних сполук.

Запитання 6

Вкажіть загальну схему генетичного ряду амфотерного металу:

варіанти відповідей

 сіль → нерозчинна основа → оксид → метал

 неметал → кислотний оксид →  кислота → сіль

  

 метал → амфотерний оксид → сіль → нерозчинна основа 

 метал → основний оксид → луг → сіль

Запитання 7

Назвати класи сполук в генетичному ланцюжку

SO3→ H2SO4→K2SO4

варіанти відповідей

 основний оксид → кислота→ сіль

 неметал→ кислота→ сіль

 кислотний оксид→ кислота→ сіль

 кислотний оксид →сіль→ кислота

Запитання 8

Оберіть ряд, в якому перетворення речовин відповідає схемі:

кислотний оксид → кислота → сіль → основний оксид:

варіанти відповідей

 SO3, H2SO4, Na2O, Na2SO4

 SO3, H2SO4, Na2SO4, Na2O

Na2SO4, Na2O, H2SO4, SO3

  Na2O, Na2SO4, H2SO4, SO3

Запитання 9

Сіль Na2ZnO2 є продуктом реакцій (дві відповіді):

варіанти відповідей

 ZnO + Na2O

Zn(OH)2 + NaOH

ZnCl+ Na2SO4

  ZnCl+ NaOH

Запитання 10

Одним з показників якості прального порошку є те, наскільки добре він виполіскується водою. Позначте спосіб перевірки, що пральний порошок добре виполіскувався з білизни, якщо його розчин має лужний характер середовища.  

варіанти відповідей

 додати до рідини після полоскання білизни розчин фенолфталеїну

додати до рідини після полоскання білизни хлоридну кислоту 

випарювати рідину після полоскання білизни

Запитання 11

Лаборант підготувала декілька наборів реактивів різного складу. Укажіть, який із наборів речовин можна використати для одержання найбільшої кількості амфотерних гідроксидів 

варіанти відповідей

 ZnCl2,MgCl2,BaSO4,KOH

 AlCl3,CrCl3,FeCl3,NaOH

ZnCl, ZnSO4, Al(NO3)3,KOH

  NaOH, Mg(OH)2,KOH,CuCl2

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест