Однією з причин падіння Української Центральної Ради (УЦР) була:
Яка обставина відіграла вирішальну роль у втраті більшовиками навесні 1918 р. контролю над Україною?
Збройні групи робітників, створені в травні 1918 р. для вилучення хлібних «надлишків» у селян, називалися:
П. Скоропадський здійснив переворот і був проголошений гетьманом України за згоди і підтримки:
Якому періоду Української революції та боротьби за збереження державності найбільш характерне таке явище, як «отаманщина»?
У зовнішній політиці гетьман П. Скоропадський орієнтувався на:
Відкриття українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янці-Подільському, Української академії наук були складовими національно-культурної політики:
Внутрішня політика гетьмана П. Скоропадського в соціально-економічній сфері передбачала:
Українські державні університети в жовтні 1918 р. були створені в містах:
У листопаді 1918 р. Український національний союз утворює Директорію з метою:
У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив:
Міністр освіти М. Василенко в уряді гетьмана П. Скоропадського стверджував: «Якщо є прагнення створити українську народну інтелігенцію, український університет, ...повинна бути наука українською мовою. Я повністю погоджуюся з М. Грушевським, який стверджує, що тільки тоді українство як нація отримає вагу у світі, коли зможе створити серйозну українську науку». Як була реалізована проголошена ідея?
Хто з українських лідерів періоду 1917—1921 рр. так виправдовував свій вчинок: «Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумію небезпеку, що виникла з подібного політичного домагання, але змагаючись перш за все за вищу мету — утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив всупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією»?
У якому році відбулись події, описані в уривку з історичного джерела?
«Село піднялося за землю проти пана, що нею володіє, проти гетьмана як влади, що підтримує пана, проти німця як оборонця пана й відбирана хліба».
Яка подія сприяла проголошенню декларації Директорії УНР?
«Уповноважена силою і волею трудящих класів України верховна влада Української Народної Республіки, Директорія, цими заходами довершила перший акт соціального та національно-політичного визволення українського народу. Слідуючим етапом нашої революції є творення нових, справедливих, здорових і відповідних до реального відношення сил у державі, соціальних і політичних форм».
Якого договору стосується цитований нижче документ?
«Строго секретно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше. На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можна задовольнити... За це Україна зобов’язується до якнайскорішого постачання хліба».
Коли відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела?
«...Українська Держава стояла коло краю загибелі. Спаслася Вона дякуючи могутньому підтриманню центральних держав, які, вірні своєму слову, продовжують і по сей час боротись за цільність і спокій України. ...Як вірний син України я вирішив взяти на себе тимчасово всю повноту влади».
Причина падіння УЦР:
Зібрання, яке проголосило Павла Скоропадського гетьманом України:
Політика гетьманського уряду в галузі промисловости:
Політика гетьмана Павла Скоропадського у фінансово-банківській сфері:
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1873-1945. Народився у старовинній козацько-старшинській родині. Учасник російсько-японської і Першої світової воєн, генерал-лейтенант. Сім з половиною місяців керував Українською Державою. Помер у Німеччині від ран, отриманих під час бомбардування».
Діячі, які очолювали уряд Директорії:
Офіційне виправдання більшовиками наступу російських військ на чолі з Володимиром Антоновим-Овсієнком наприкінці листопада 1918 р. на Україну:
Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела:
«Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією...»?
Прочитайте рядки життєпису історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1879-1926. Народився у Полтаві, працював у низці друкованих видань. У 1917 р. входив до складу першого українського уряду. У 1918 р. став головним отаманом армії УНР, згодом - головою Директорії, боротьбу українців за незалежність. Емігрував, убитий більшовицьким агентом у Парижі».
Прочитайте рядки життєпису діяча науки й укажіть його.
«Роки життя — 1863-1945. Закінчив природниче відділення Петербурзького університету. Був першим президентом Української Академії наук. Головна книга життя — монографія про біосферу і ноосферу».
Назва уряду більшовицької України в кінці 1918 — на початку 1919 р. та його керівник:
Ворожі сили, з якими довелося воювати українському військові восени 1919 р. («трикутник смерті»):
Який документ було ухвалено на останньому засіданні Ради 29 квітня 1918 р.?
Досягненням Української Центральної Ради є
1) здобуття реальної незалежності України
2) своєчасне проведення аграрної реформи
3) пробудження національної самосвідомості
4) формування дієвого державного апарату
5) набуття досвіду політичної боротьби
Який термін пропущено у фрагменті спогадів Антона Денікіна про П. Скоропадського?
«...Національний шовінізм й було покладено в основу програми гетьманського уряду. Сам гетьман в офіційних виступах урочисто проголошував самостійність України на вічні часи й паплюжив Росію, «під ярмом якої Україна стогнала протягом двох століть»... Кадетське міністерство не поступалося в шовіністичних заявах і в прямих діях: міністр внутрішніх справ Кістяківський запроваджував закон про українське громадянство й присягу...»
Які чинники зумовили події, засвідчені фотографіями?
Які твердження характеризують Брестський договір між УНР та Центральними державами 9 лютого (27 січня) 1918 р.?
1 Припинення стану війни між УНР та Центральними державами.
2 Надання Центральними державами збройної допомоги УНР у боротьбі проти Антанти.
3 Сплата Центральними державами українському уряду репарацій у розмірі 1 млрд руб.
4 Контроль внутрішніх справ УНР з боку Центральних держав.
5 Постачання з УНР до Німеччини та Австро-Угорщини худоби, хліба та іншої сільськогосподарської продукції.
Установіть відповідність між прізвищами політиків і силами, які вони представляли.
1 Павло Скоропадський
2 Григорій Зелений
3 Симон Петлюра
4 Юрій Пятаков
А Українська держава
Б більшовики
В повстанці, анархісти
Г польська влада
Д УНР
Установіть відповідність.
1 Володимир Винниченко
2 Юрій П'ятаков
3 Симон Петлюра
4 Павло Скоропадський
А гетьман, керівник Української Держави
Б голова Директорії
В командувач УГА до червня 1919 р.
Г голова уряду більшовиків України
Д головний отаман військ УНР
Установіть послідовність подій.
А Створення Директорії
Б Вступ німецько-австрійських військ до Києва
В Розпуск Української Центральної Ради
Г Бій під Крутами
Установіть послідовність подій періоду боротьби за збереження державної незалежності України.
А Проголошення незалежності УНР
Б Вступ німецько-австрійських військ до Києва
В Прихід до влади Директорії УНР
Г Схвалення Центральною Радою проекту Конституції УНР
Установіть послідовність подій.
А державний переворот і прихід до влади Павла Скоропадського.
Б Берестейський мир між УНР і державами Четверного союзу.
В утворення Директорії.
Г утворення Академії наук.
Установіть послідовність правління керівників незалежної України.
А Володимир Винниченко
Б Михайло Грушевський
В Симон Петлюра
Г Павло Скоропадський.
Укажіть характерні риси внутрішньої політики гетьмана Павла Скоропадського.
1 видання Універсалу про відновлення козацтва на Лівобережжі та Слобожанщині
2 конфіскація поміщицьких земель та передача їх у підпорядкування державних органів
3 з метою «рівномірного розподілу продуктів споживання й кращої організації праці» встановлення державного контролю над виробництвом
4 обмеження свободи профспілкової діяльності, відновлення дореволюційного законодавства про покарання за участь у страйках
5 проведення націоналізації приватних підприємств
6 проголошення 8-годинного робочого дня, установлення допомоги безробітним
7 створення Державної варти для виконання функцій поліції та державної безпеки
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома