Україна в період загострення кризи радянської системи

Додано: 28 червня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 34 рази
57 запитань
Запитання 1

Що спричинило хвилю арештів і насильства щодо українських дисидентів у 1972—1973 рр.?

У листі до Президії Верховної Ради СРСР В. Стус писав: «…Репресії 1972 р. показали, що в дискусії з українськими «дисидентами»

влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування

сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця».


варіанти відповідей

А зміна вищого керівництва КПУ


Б акція дисидентів під час перегляду в кінотеатрі «Україна» в Києві фільму «Тіні забутих предків»


В заснування дисидентами Української Гельсінської групи


Г видання дисидентами журналу «Український вісник»

Запитання 2

Як Конституція УРСР 1978 р. визначала соціально-економічний лад,

що існував у республіці?


варіанти відповідей

А «соціалізм, що розвивається»


Б «розвинений соціалізм»


В «реальний соціалізм»


Г «переможний соціалізм»

Запитання 3

Які риси були притаманні розвитку народного господарства УРСР

упродовж другої половини 1970—1980-х рр.?


варіанти відповідей

1 Бюрократизація управління, домінування командно-адміністративних методів організації виробництва, домінування важкої промисловості, остаточне формування військово-промислового

комплексу


2 Розквіт колгоспно-радгоспної системи, її вдосконалення, впровадження нових агротехнологій і культур


3 Розвиток індивідуального підприємництва в сфері послуг населенню та сільському господарстві


4 Пріоритетний розвиток наукоємного виробництва, масове впровадження досягнень науково-технічної революції


5 Криза колгоспно-радгоспної системи, низький рівень агрокультури та землекористування, розробка «Продовольчої програми»


6 Дефіцит товарів масового споживання, загострення продовольчої

та житлової проблем

Запитання 4

Швидке зростання кількісного складу КПУ в 1970 — на початку

1980-х рр. було зумовлене переважно:


варіанти відповідей

А непохитною вірою громадян УРСР у комуністичне майбутнє


Б запровадженням системи обов’язковості прийняття членів ЛКСМУ

(комсомолу) до лав партії


В тим, що членство в партії відкривало перспективи кар’єрного росту


Г прагненням долучитися до розподілу матеріальних благ, які

отримували всі члени партії

Запитання 5

У 1970—1974 рр. видавався журнал «Український вісник», який

ставив перед собою такі завдання: «Необхідність такого позацензурного видання в Україні давно назріла… «Вісник» міститиме без

узагальнень інформацію про порушення свободи слова й інших демократичних свобод, про судові і позасудові репресії в Україні, про

порушення національного суверенітету, про спроби дезінформувати

громадськість, про становище українських політв’язнів у тюрмах

і таборах, про різні акції протесту тощо…».

У якій формі здійснювалося це видання?


варіанти відповідей

А офіційно


Б «самвидав»


В «тамвидав»


Г Інтернет-журнал

Запитання 6

Хто змінив П. Шелеста на посаді першого секретаря ЦК КПУ в 1972 р.?


варіанти відповідей

В. Щербицький


М. Хрущов


М. Підгорний


О. Кириченко 

Запитання 7

Установіть відповідність між іменами митців та назвами їхніх творчих здобутків.

О. Гончар



варіанти відповідей

А Роман у віршах «Маруся Чурай»


Б Кінофільм «Тіні забутих предків»


В Кінофільм «У бій ідуть тільки старі»


Г Трилогія «Прапороносці»


Д Опера «Тарас Бульба

Запитання 8

Установіть відповідність між іменами митців та назвами їхніх творчих здобутків.


Л. Биков



варіанти відповідей

А Роман у віршах «Маруся Чурай»


Б Кінофільм «Тіні забутих предків»


В Кінофільм «У бій ідуть тільки старі»


Г Трилогія «Прапороносці»


Д Опера «Тарас Бульба

Запитання 9

Установіть відповідність між іменами митців та назвами їхніх творчих здобутків.



варіанти відповідей

А Роман у віршах «Маруся Чурай»


Б Кінофільм «Тіні забутих предків»


В Кінофільм «У бій ідуть тільки старі»


Г Трилогія «Прапороносці»


Д Опера «Тарас Бульба

Запитання 10

Більшість учасників дисидентського руху в УРСР були представниками:


варіанти відповідей

А української інтелігенції


Б робітництва


В військових


Г колгоспного селянства

Запитання 11

Яке економічне поняття є тотожним поняттю «застій», яким характеризують розвиток СРСР та УРСР у 70 — на початку 80-х рр. ХХ ст.?


варіанти відповідей

А падіння


Б стагнація


В спад


Г занепад

Запитання 12

Про якого історичного діяча йдеться в уривку історичного джерела?

У 1960-х рр. за написання поезій «Всесвіт у тобі», «Оновлення», поеми «Хрест» (про голод 1933 р. в Україні) був виключений

із партії, Спілки письменників України, заарештований і поміщений у психіатричну лікарню. У 1976 р. очолив утворену Українську Гельсінську групу, за що в 1977 р. був засуджений на 12 років

ув’язнення.


варіанти відповідей

А І. Світличного



Б В. Чорновола


В М. Руденка


Г В. Стуса

Запитання 13

Які характерні риси були притаманні демографічним процесам

в українському суспільстві упродовж 1970—1980-х рр.?


варіанти відповідей

1 Високі темпи зростання кількості жителів міст


2 Перевага темпів зростання кількості жителів села над містом


3 Перевищення смертності над народжуваністю серед сільських

жителів


4 Зменшення кількості корінного етносу


5 Перевищення народжуваності над смертністю серед сільських

жителів


6 Зростання кількості корінного етносу

Запитання 14

Яка зміна відбулася в системі освіти УРСР у 1970-х рр.?


варіанти відповідей

А запровадження обов’язкової професійно-технічної освіти


Б перехід до загальної середньої освіти


В надання батькам права вибору мови навчання їхніх дітей


Г перехід до обов’язкової восьмирічної освіти

Запитання 15

Що було характерним для українського дисидентського руху середини 1950 — початку 1960-х рр.?


варіанти відповідей

А орієнтація на насильницьку боротьбу (підготовка терористичних

актів, замахів на урядовців), перехід на нелегальне становище


Б проведення масових мирних акцій протесту та громадянської непокори (демонстрації, мітинги, бойкоти дій місцевої адміністрації)


В поєднання масових акцій протесту (демонстрації, мітинги) з акціями, спрямованими на дезорганізацію владних структур (страйки, повстання)


Г організаційне становлення (гуртки, спілки, об’єднання), прагнення досягти мети конституційними методами (агітаційнопропагандистські акції)

Запитання 16

У роки науково-технічної революції (НТР) в СРСР її досягнення

впроваджувалися переважно:


варіанти відповідей

А у виробництво товарів масового споживання


Б у розвиток військово-промислового комплексу


В у розвиток сільського господарства


Г у розбудову транспортної мережі

Запитання 17

Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку

1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними?

У республіці, на яку припадало 2,6 % території СРСР, було побудовано майже 40 % атомних енергоблоків, продукувалося близько

40 % усієї радянської сталі, 34 % вугілля, 51 % чавуну. …частка

промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29 %,

тоді як у розвинутих країнах цей показник сягав 50—60 % і більше.


варіанти відповідей

А посилення економічної самостійності


Б деформованість структури економіки


В зростання конкурентоспроможності продукції


Г зниження матеріало- та енергомісткості виробництва

Запитання 18

Одним із завдань Української Гельсінської групи було:


варіанти відповідей

А ознайомлення світової громадськості з порушенням прав людини

в УРСР


Б засудження фактів втручання СРСР у внутрішні справи країн

Східної Європи


В відновлення в правах неправильно звинувачених, незаконно засуджених осіб


Г внесення до Конституції УРСР положень про свободу слова та віросповідання

Запитання 19

Піднесення опозиційного руху в Україні в другій половині 1970-х рр.

було передусім спричинено:


варіанти відповідей

А подіями в Чехословаччині, які отримали назву «Празька весна»


Б інтервенцією СРСР в Афганістан та згортанням міжнародної політики «розрядки»


В підписанням СРСР Гельсінського заключного акта


Г уведенням радянських військ до Афганістану і бойкотом московської олімпіади

Запитання 20

Чим супроводжувалася зміна політичного керівництва УРСР

у 1972 р.?


варіанти відповідей

А хвилею арештів дисидентів


Б зростанням цін на продукти харчування


В прийняттям нової конституції УРСР


Г впровадженням «Косигінської реформи»

Запитання 21

Коли на території УРСР розпочалося масове будівництво атомних

електростанцій?


варіанти відповідей

А у 1950-ті рр.


Б у 1960-ті рр.


В у 1970-ті рр.


Г у 1980-ті рр.

Запитання 22

Що було характерно для творчості шістдесятників?


варіанти відповідей

А зображення реальних людей, з їх багатогранними інтересами,

відображення загальнолюдських цінностей та ідеалів, критичне

ставлення до негараздів у суспільстві


Б зображення радянської дійсності в прикрашеному вигляді, підкреслення переваг соціалістичного способу життя


В підтримка художніми творами курсу на комуністичне будівництво, на «інтернаціоналізацію» суспільства


Г критика і заперечення комуністичного будівництва, вихваляння

життя на Заході

Запитання 23

Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970—1980-ті рр.?


варіанти відповідей

А прискореним


Б інтенсивним


В екстенсивним


Г пропорційним

Запитання 24

Екстенсивний розвиток економіки, який, на думку вчених, «…наприкінці 1970 — на початку 1980-х рр. в СРСР, у тому числі й в

Україні, цілком вичерпав свої можливості», — це:


варіанти відповідей

А метод господарювання, що поєднує централізоване керівництво

з господарською самостійністю підприємств у використанні фінансів і реалізації готової продукції


Б процес докорінних якісних змін у техніці та технології виробництва, організації праці, пов’язаний із перетворенням науки на

безпосередню продуктивну силу суспільства


В зростання обсягів виробництва за рахунок впровадження досягнень науково-технічного прогресу, підвищення якості трудових

ресурсів, форм організації виробництва


Г спосіб збільшення обсягів виробництва внаслідок кількісного

приросту таких факторів виробництва, як трудові ресурси, фінанси, машини, верстати, устаткування, сировина

Запитання 25

На чию адресу лунає звинувачення в наведеному уривку історичного

джерела?

Ця так звана «праця» має явно виражений антирадянський характер… У ній зводиться наклеп на національну політику КПРС,

робиться спроба… розпалити ворожнечу між українським і російським народом. Із цією метою автор вдається до спотворення положень ленінської національної політики, змісту творів класиків

марксизму-ленінізму з національного питання.


варіанти відповідей

А В. Стуса


Б І. Дзюби


В В. Чорновола


Г Л. Лук’яненка

Запитання 26

Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ?


варіанти відповідей

А книга «Україно, наша Радянська»


Б підтримка М. Хрущова на Жовтневому пленумі ЦК КПРС 1964 р.


В «Празька весна»


Г судовий процес над УРСС

Запитання 27

Один з творців української естрадної музики, автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, автор найкращих пісень року в СРСР - «Червона рута» (1971 р.) та «Водограй» (1972 р.) - це


варіанти відповідей

АЛ. Биков.  

 БВ. Івасюк.   

ВІ. Миколайчук.   

ГС. Параджанов.

Запитання 28

Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х - 1980-х рр. відображено на карикатурі?


 


варіанти відповідей

Астрімке зростання цін на товари широкого вжитку


Брозкрадання державного майна на робочих місцях


Впоглиблення технологічної відсталості легкої промисловості


Гсистематичні перевірки громадян співробітниками міліції

Запитання 29

.У царині якого мистецтва творили діячі, зображені на фото?



варіанти відповідей

Акіно 

 Бтеатру  

Вмузики 

Гархітектури

Запитання 30

Укажіть прояви політико-ідеологічної кризи радянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр.


варіанти відповідей

1поява концепції «розвиненого соціалізму»


2стрімка русифікація середньої та вищої освіти


3проведення політики десталінізації


4посилення репресій проти інакомислячих


5формування багатопартійності


6започаткування масового страйкового руху


7придушення повстань політв’язнів ГУЛАГу

Запитання 31

Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали


варіанти відповідей

Аліквідацію монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв’язків.


Бвпровадження семирічного плану розвитку народного господарства.


Вдозвіл на індивідуальну підприємницьку діяльність.


Грозширення господарської самостійності підприємст

Запитання 32

. Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–1970-ті рр.?


варіанти відповідей

1«дефіцит»             

    2«самвидав»            

    3«люстрація»


4«правозахисник»  

  5«гласність»              

    6«тамвидав»


7«розвинений соціалізм»

Запитання 33

Одна з характерних ознак суспільно-політичного життя СРСР наприкінці 1970-х - на початку 1980-х рр. - це


варіанти відповідей

Аскорочення масштабів бюрократичного апарату.


Блегалізація неформальних громадських організацій.


Вконституційне закріплення концепції «розвиненого соціалізму».


Грозмежування повноважень партійних і радянських органів влади.

Запитання 34

. «Самвидав» - це один із методів боротьби дисидентів у СРСР й УРСР, що полягав у


варіанти відповідей

Апоширенні серед населення української національної символіки.


Бнаписанні листів-протестів до вищого партійно-радянського керівництва.

.

Внеофіційному виготовленні та розповсюдженні літературних і публіцистичних творів.


Гдрукуванні в державних засобах масової інформації критичних матеріалів

Запитання 35

. Що було характерним для діяльності дисидентів в УРСР?


варіанти відповідей

Апідготовка до збройного повстання


Бздійснення низки терористичних актів


Ввикривання антигуманної суті комуністичного режиму


Гзаклики до скасування депутатської недоторканності

Запитання 36

. Проголошення керівництвом СРСР курсу на «зближення та злиття націй у «нову історичну спільноту – радянський народ»...» призвело до


варіанти відповідей

Азбільшення в школах кількості навчальних годин з історії України.


Бзростання в суспільстві інтересу до надбань української культури.


Впосилення процесу русифікації та скорочення сфери вживання української мови.


Гскасування цензури на літературні твори мовами національних меншин

Запитання 37

Прочитайте уривок з історичного документа та виконайте завдання

«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»

Хто є автором твору, про який ідеться в уривку з документа?


варіанти відповідей

АВ. Стус 

БО. Гончар  

ВВ. Чорновіл    

ГО. Довженко

Запитання 38

«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»

Укажіть фото, на якому зображено пам’ятку, що стала «центральним образом роману».

варіанти відповідей
Запитання 39

«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»

. Роман було піддано нищівній критиці й забороні в період



варіанти відповідей

А«відбудови».

 Б«відлиги».   .

В«застою».  

Запитання 40

Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?




варіанти відповідей

Азаснуванням Української робітничо-селянської спілки


Бповстанням політичних в'язнів у Норільському концтаборі


Вакцією протесту в кінотеатрі «Україна» проти арештів дисидентів


Гстворенням Української Гельсінської спілки

Запитання 41

Прочитайте уривок з інтерв’ю колишнього голови КДБ УРСР М. Голушки:

«У карних кодексах… було передбачено відповідальність за антирадянську агітацію та пропаганду, наклепи на існуючий лад (ст. 62, 187 КК УРСР), застосування яких асоціюється із переслідуванням за інакомислення».

Відповідні статті Кримінального кодексу використовувалися владою для боротьби з


варіанти відповідей

Адисиденством. 

Бноменклатурою. 

 В«лисенківщиною».

 Гбагатопартійністю.

Запитання 42

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання =

«…[організація] ставить за мету:

1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.

2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.

3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.

4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»

Яка організація ставила перед собою таку мету?


варіанти відповідей

АУкраїнський національний фронт          

  БУкраїнська головна визвольна рада


ВУкраїнська робітничо-селянська спілка  

 ГУкраїнська Гельсінська група

Запитання 43

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання =

«…[організація] ставить за мету:

1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.

2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.

3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.

4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»

У якому році створено цю організацію?

варіанти відповідей


А1951 р.

 Б1965 р. 

 В1976 р.

 Г1989 р.

Запитання 44

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання =

«…[організація] ставить за мету:

1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.

2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.

3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.

4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»

Хто з діячів, зображених на фото, був членом цієї організації?

варіанти відповідей
Запитання 45

«…[організація] ставить за мету:

1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.

2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.

3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.

4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»

Яке явище радянської дійсності слід характеризувати, використовуючи наведений історичний документ?


варіанти відповідей

Адисидентство            

   Бполітичну реабілітацію


Вперебудову                  

Запитання 46

Що було однією з особливостей економічного розвитку УРСР в 1970-х - на початку 1980-х рр.?


варіанти відповідей

Апрогресуючий занепад у рамках загальносоюзної економіки


Бзниження матеріало- та енергомісткості виробництва


Взростання конкурентоспроможності продукції


Гпосилення процесів децентралізації управління промисловістю

Запитання 47

На якій проблемі радянської дійсності 1970-х - 1980-х рр. акцентує увагу зображена карикатура?



Напис на карикатурі: «Сьогодні в нашому тресті розшукуються: “пішла в хімчистку”; “пішов на об'єкт; “відійшов покурити”; “пішла в другий відділ”».


варіанти відповідей

Арозгулі організованої злочинності


Бзростанні безробіття


Внизькому рівні трудової дисципліни


Гпосиленні репресій проти інакомислячих

Запитання 48

На яке явище в житті радянських людей у період «застою» вказує карикатура?




варіанти відповідей

Ахронічний дефіцит товарів широкого вжитку


Бнизький рівень соціального захисту населення


Вполітичну активність старшого покоління


Гдитячу безпритульність

Запитання 49

. Укажіть ключові положення Конституції УРСР 1978 р.


варіанти відповідей

1 УРСР є організацією диктатури трудящих і експлуатованих мас пролетаріату та найбіднішого селянства



2 державною мовою УРСР є українська мова, УРСР забезпечує її функціонування в усіх сферах суспільного життя



3 уся влада в УРСР належить народові, який здійснює державну владу через Ради народних депутатів, що становлять політичну основу УРСР



4 УРСР складається із семи областей і Молдавської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки



5 керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства, ядром його політичної системи є Комуністична партія Радянського Союзу



6 найвищим законодавчим і розпорядчим органом державної влади УРСР є Рада Народних Комісарів УРСР



7 основу економічної системи УРСР становить соціалістична власність на засоби виробництва у формі державної та колгоспно-кооперативної власності

Запитання 50

Уукраїнський літературознавець, літературний критик, громадський діяч, дисидент радянських часів, Герой України (2001), академік НАН України


У вересні 1965 року на прем'єрі фільму «Тіні забутих предків» у кінотеатрі «Україна» (Київ) разом із Василем Стусом і В'ячеславом Чорноволом вийшов на сцену з першим у СРСР публічним протестом проти політики влади, оприлюднивши інформацію про таємні арешти української творчої інтелігенції.


1965 року написав памфлет «Інтернаціоналізм чи русифікація?» (перше видання — Лондон, 1968; журнал «Вітчизна», 1990, № 5—7) — про загрозливі проблеми національних відносин у соціалістичному суспільстві. Автор власноруч надіслав її до найвищих керівних органів УРСР у сподіванні, що влада врахує перегини в національній політиці й «виправиться».

варіанти відповідей
Запитання 51

 Радянський генерал-майор, українець, правозахисник.


Виступав на захист кримських татар та інших депортованих народів.


У 1964 році за легальну правозахисну діяльність розжалуваний у рядові і позбавлений усіх державних відзнак. Перебував у радянських тюрмах, таборах і «психушках». З 1977 року проживав у США

варіанти відповідей
Запитання 52

Український дисидент-правозахисник, літературознавець і перекладач

1983 вже важко його хворого заарештовують вдруге і 13-14 березня 1984 року судять.

Винним себе не визнав.

В останньому слові він сказав, що «вірить у Бога та в добре начало в людях», що «завжди намагався робити людям добро». Він заявив також, що «держава мільйон разів завинила перед громадянами» та що він протестуватиме проти цього до кінця свого життя.

Його визнали особливо небезпечним рецидивістом та засудили до 10 років таборів особливого режиму і 5 років заслання. Етапом був відправлений у пермські табори, де незабаром відмовили нирки.

варіанти відповідей

М.Брайчевський

В. Марченко

М.Руденко

В.Стус

Запитання 53

 Український історик та археолог.


У період хрущовської «відлиги» він став відомим у колах освіченої інтелігенції лекціями з історії України, які читав у Клубі творчої молоді «Сучасник»; під час першого відзначення на державному рівні 150-літнього ювілею Тараса Шевченка провів автобусну екскурсію шевченківськими місцями


1966 року написав трактат «Приєднання чи возз'єднання?», де блискуче викрив фальш «Тез до 300-річчя возз'єднання України з Росією». Робота спочатку поширювалася «самвидавом», а 1972 року вийшла брошурою в Канаді.


За це й за підпис під протестним зверненням інтелігенції до керівництва СРСР («Лист 139-ти») 1968 року вченого звільнили з роботи. Компартійна влада вимагала від Брайчевського визнання у пресі помилковості власних висновків, публічного «каяття», а не домігшись свого, зробила все, щоб науковий світ забув ім'я вченого

варіанти відповідей

М. Брайчевський

В. Марченко

І.Дзюба

М.Руденко

Запитання 54

 Політичний та громадський діяч провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політичний в'язень.


За свої політичні погляди Джемілєв був виключений з ВНЗ та сім разів був судимий. Всього він провів п'ятнадцять років у місцях позбавлення волі.


Голова Меджлісу кримськотатарського народу (1991—2013)

варіанти відповідей

Мустафа Джемілєв

Амет-Хан Султан

Ісмаїл Гаспринський

Агатангел Кримський

Запитання 55

Радянський літакобудівельник російського походження, один із провідних авіаконструкторів СРСР.

У післявоєнні роки під керівництвом Антонова розроблено транспортні літаки Ан-8, Ан-12, Ан-22, Ан-26, Ан-32, Ан-72, Ан-124 (літак «Руслан», найбільший серійний вантажний літак у світ, кодове ім'я в НАТО — «Condor»),

варіанти відповідей

М.Амосов

О.Антонов

С.Корольов

М.Глушков

Запитання 56

 У 1955 р створив та очолив першу в країні кафедру грудної хірургії для вдосконалення лікарів.


Клініку серцевої хірургії, яку очолював, в 1983 році реорганізували в Київський науково-дослідний інститут серцевої хірургії. Щороку в інституті проводиться близько 3000 операцій на серці, в тому числі близько 2000 зі штучним кровообігом.


З часом наукові дослідження , за його власними словами, сформувались у такі напрямки:

Регулюючі системи організму — від хімії крові, через ендокринну і нервову системи до кори мозку.

Механізми розуму і штучний інтелект.

Психологія і моделі особистості.

Соціологія і моделі суспільства.

Глобальні проблеми людства.


У 2008 році він був визнаний другим після Ярослава Мудрого великим українцем

варіанти відповідей

І.Мечников

М.Гамалія

Д.Заболотний

М.Амосов

Запитання 57

Вкажіть автора картини


 Українська народна художниця, представниця «наївного мистецтва».


Об'єднала у своїй творчості малюнок і живопис. Це — і живописна графіка, і графічний живопис водночас.


«Звірина серія» — явище унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві. 


У її арсеналі не було «професійних хитрощів»: малювала на звичайному ватмані пензлями фабричного виготовлення, використовувала гуаш, акварель.

варіанти відповідей

К. Білокур

Т. Яблонська

М. Приймаченко

Ф. Кричевський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест