Українська література- ЗНО

Додано: 24 листопада
Предмет: Українська література
5 запитань
Запитання 1

Співвіднесіть назву твору з основним місцем відображених у ньому подій.

Назва твору.

1) "Мина Мазайло"

2) "Місто"

3) "Маруся Чурай"

4) "Україна в огні"


Місце відображення подій.

А) Київ

Б) Харків

В) Кононівка

Г) Полтава

Д) Тополівка

варіанти відповідей

1-А. 2-Б. 3-В. 4-Г

1-Б. 2-В. 3-Г. 4-Д

1-Д. 2-Г. 3-А. 4-В

Запитання 2

Уривок

Цвіте терен, цвіте терен,

А цвіт опадає;

Хто в любові не знається,

Той горя не знає

узято з

варіанти відповідей

А

родинно-побутової пісні

Б

суспільно-побутової пісні

В

календарно-обрядової пісні

Г

історичної пісні

Д

народної думи

Запитання 3

До ліро-епосу належить твір

варіанти відповідей

А

«Наша мова»

Б

«Два кольори»

В

«Балада про соняшник»

Г

«Господи, гніву пречистого...»

Д

«Страшні слова, коли вони мовчать...»

Запитання 4

Завдання 14

«Буду жити! Геть думи сумні!..» – життєствердно лунає у творі

варіанти відповідей

А

Ліни Костенко

Б

Василя Симоненка

В

Івана Драча

Г

Дмитра Павличка

Д

Лесі Українки

Запитання 5

Кобзарю,

знаєш,

нелегка епоха

оцей двадцятий невгомонний вік.

Завихрень – безліч.

Тиші – анітрохи.

А струсам різним утрачаєш лік.

 

Звичайні норми починають старіти,

вже всі канони мертві, як неон,

коли стоїть історія на старті

перед ривком в космічний стадіон.

 

Вона грудьми на фініші розірве

Чумацький Шлях, мов стрічку золоту.

І, невагома, у блакитній прірві

відчує враз вагому самоту.

I позивні покотяться луною

крізь далі неосяжно-голубі...

 

А як же ми,

співці краси земної?

Чи голоси у нас не заслабі?

Чи не потонуть у вітрах простору?

Чи сприймуть сенс новітньої краси?

 

Тарас гранітний дивиться суворо:

 А вигартуйте ваші голоси!

Не пустослів'ям пишним та барвистим,

не скаргами,

не белькотом надій,

не криком,

не переспівом на місці,

а заспівом в дорозі нелегкій.

 

Бо пам'ятайте,

що на цій планеті,

відколи сотворив її пан Бог,

ще не було епохи для поетів,

але були поети для епох!

Ліна Костенко


Провідним художнім засобом другої строфи є

варіанти відповідей

А

анафора

Б

метафора

В

антитеза

Г

паралелізм

Д

тавтологія

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест