З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.
Автор
1 Олесь Гончар
2 Юрій Яновський
3 Микола Куліш
4 Остап Вишня
Уривок із твору
А «Ви були коли-небудь на річці на Осколі, що тече Харківщиною нашою аж у річку Північний Донець? Не були? Побувайте!»
Б «Побачу ото неправильно писану афішу або вивіску – і досади тобі на цілий день. А які жахливі афіші трапляються, як перекручують українську мову»
В «Ти – як жива. Бо далекі Рудні гори скрізь ідуть за мною, ближчають із кожним днем, щодалі ширше розгортаючись у своїй трагічній чарівності»
Г «Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно, що, згадуючи тебе вже много літ, я завжди добрішав, почував себе невичерпно багатим і щедрим»
Д «То-Ма-Кі – це звуть так мене – Товариш Майстер Кіно – найвище звання для кінематографіста»
Поєднайте епізоди того самого твору.
Епізод твору
1 дочка боярина закохується в сільського хлопця
2 мольфар розганяє грозові хмари з градом
3 чоловік стає членом земської управи
4 селянин отримав у спадок шмат неродючого горба
Епізод твору
А молодик рятує дівчину від розлюченої ведмедиці
Б парубок закохується в «польову царівну»
В чоловік одчайдушно танцює на подвір’ї польку
Г хлопчик і дівчинка з ворожих родів пасуть вівці
Д батько з сином приїжджають на хутір козака
Визначте, який мистецький напрям (стиль) притаманний літературному твору
Мистецький напрям Назва твору
1 романтизм А «Intermezzo»
2 реалізм Б «Камінний хрест»
3 експресіонізм В «De libertate»
4 бароко Г «Мартин Боруля»
Д «Чорна рада»
Увідповідніть ім’я письменника з висловлюванням про нього.
1 Іван Франко
2 Тарас Шевченко
3 Іван Нечуй-Левицький
4 Іван Котляревський
А «У своєму творі поет повертає вас лицем до вічних аксіом (“Нема на світі України, Немає другого Дніпра… В своїй хаті своя правда…”) і нагадує нам біблійні кари за зраду їх»
Б «Поет висловлює впевненість у відродженні самосвідомості й гідності поневоленого, але не скореного великого європейського народу, щаслива будучина асоціюється в поета з колом “вольних народів”, де засяють і українці, де наш люд буде “хазяїном домовитим”…»
В «Та особливо його зацікавили горяни – люди з “багатою фантазією, із своєрідною психікою“. Адже гуцул і в ХХ ст. залишився “глибоким язичником“, він усе життя проводить “у боротьбі зі злими духами“, які населяють ліси, гори, води…»
Г «Крізь товщу століть задивляється в ту глибінь поет, що був дитям запорозького сміху, здатного попри всі нещастя на руїнах рідної Трої утверджувати волю до життя…»
Д «Саме такий контраст між покликанням людини та її щоденним життям постає в його творі, де на прикладі однієї родини показане життя українського пореформеного селянства з усіма труднощами й суперечностями…»
Увідповідніть справжнє прізвище автора з персонажами його твору.
Справжнє прізвище автора Персонажі твору
1 Іван Левицький А Марися та Степан Борулі
2 Григорій Квітка Б Омелько та Маруся Кайдаші
3 Іван Тобілевич В Наум та Настя Дроти
4 Іван Лозов’ягін Г Наталка та Гриць Сірки
Д Меланія та Михайло Черевані
Поєднайте рядки того самого поетичного твору.
Уривок твору
1 «Народився Бог на санях в лемківськім містечку Дуклі...»
2 «Ради тебе перли в душі сію Ради тебе мислю і творю…
3 «Я на гору круту крем’яную Буду камінь важкий підіймать…»
4 «Сміються, плачуть солов’ї І б’ють піснями в груди...»
Уривок твору
А «Буду жити, поки жити Мені дозволить дух життя!»
Б «Маю я святе синівське право З матір’ю побуть на самоті…»
В «У долоні у Марії місяць – золотий горіх...»
Г «Відбились зорі у воді, Летять до хмар тумани…»
Д «Може, квіти зійдуть – і настане Ще й для мене весела весна…»
Співвіднесіть художні образи з назвою поетичного твору.
Художні образи
1 «незнані шляхи», «щасливі і сумні дороги»
2 «мули нешвидкі», «ясний сад»
3 «старі гаї», «місячні весняні ночі»
4 «росяниста доріжка», «солов’їні гаї»
Назва твору
А «Пісня про рушник»
Б «Ви знаєте, як липа шелестить...»
В «Задивляюсь у твої зіниці…»
Г «Два кольори»
Д «У теплі дні збирання винограду»
Установіть відповідність між персонажем та стилем написання твору, у якому діє цей герой.
Персонаж твору Стиль
1 Наум Дрот А імпресіонізм
2 Іван Шрам Б сентименталізм
3 Галя Ґудзь В романтизм
4 Єгошуа Г реалізм
Д неоромантизм
Поєднайте епізоди того самого твору.
Епізод твору
1 персонаж виконує пісню «Ой під вишнею, під черешнею…»
2 темний демон пустелі спонукає героя до сумнівів
3 розмова козацьких старшин напередодні селянського повстання
4 мати віддає сина в найми до багатого козака
Епізод твору
А заможний пан залицяється до вбогої дівчини
Б герой виводить свій народ з єгипетського рабства
В сирота вирушає на пошуки коханої титарівни
Г колишній унтер-офіцер оселяється на хуторі
Д персонаж обіцяє не рубати столітнього дуба
Співвіднесіть присвяту твору з його назвою.
Присвята Назва твору
1 Любові всевишній А «Три зозулі з поклоном»
2 Кононівським полям Б «Contra spem spero!»
3 В.Жуковському В «Я (Романтика)»
4 «Цвітові яблуні» Г «Intermezzo»
Д «Катерина»
Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.
Письменник
1 Микола Куліш
2 Остап Вишня
3 Олександр Довженко
4 Михайло Коцюбинський
Висловлювання
А «Після закінчення Другої світової війни емігрував до Німеччини… Біографічний матеріал ліг в основу його романів, де особистість протистоїть системі…»
Б «Серед його улюблених занять були мисливство та рибальство, які давали можливість спостерігати красу природи, і це виливалося на папері в дивовижному поєднанні гумору з тонким ліризмом…»
В «Починав як художник-карикатурист, писав прозу й кіносценарії, працював військовим кореспондентом, але всесвітню славу здобув як режисер кіно…»
Г «Один з найбільш цікавих експериментаторів у прозі початку ХХ ст.., у творах якого “залізна рука города” хоче наздогнати оповідача, а три білі вівчарки символізують різні прошарки тодіш нього суспільства…»
Д «Його модерна драма знайшла сценічне втілення в театрі Леся Курбаса “Березіль”. Це була творча взаємодія великого режисера й великого драматурга…»
Співвіднесіть ім’я автора з уривком із його твору.
1 Пантелеймон Куліш
2 Панас Мирний
3 Іван Карпенко-Карий
4 Іван Нечуй-Левицький
А «Як вода в Чорному морі не переведеться, поки світ сонця, так і в Січі до віку вічного не переведуться лицарі. З усього світу злітаються вони туди, як орли на недоступну скелю. От хоч би й мій побратим Чорногор, та не про його тепер річ. Чолом тобі, пане ясновельможний!»
Б «Для кого працював він, запрацював оцю землю, для кого обробляв її, як не на те, щоб колись їм обом полишити? Хто міг знати, як скінчиться ще час при жовнірах для старшого? Він справді там уже звикав... Хто міг знати, що його у війську іще ждало?»
В «А як вийдете за мене заміж – ібо ми вже з папінькою вашим сіє діло покончили, не знаю, як ви, – тоді не будете жать, найдеться друга робота, болєє благородная... і руки побіліють... А по вечорах я буду вам грать
на гітарі. Буде весело!..»
Г «Піднялася знову буча та колотнеча... Не в одних Пісках, – гукали про той слушний час скрізь по Вкраїні, по всіх хуторах, селах... Одгукувався крик той по повітових городах... Сказано – всюди, де тільки темний, помучений кріпак, котрого цілі віки ніхто не питався нічого, котрий був волом, що переорював панські лани та засівав на панський прибуток, – скинув з себе панський ланцюг, дихнув волею...»
Д «Чого ж це ти, дочко, так розплакалась? Мабуть, дуже нудилась за Бієвцями та за нами, – говорила мати, – привикай, серце, до чужого села та до нової рідні. Адже ж люди якось звикають. Недурно ж кажуть: дівка, як верба: де посади, то прийметься».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома