2. Проблема особистості в тоталітарному режимі є центральною у творі
3. «Краще вмирати біжучи, ніж жити гниючи!» — життєве кредо
4. Укажіть письменника, з твору якого наведено уривок:
Внук кремезного чумака,
Січовика блідий правправнук,
Я закохавсь в гучних віках,
Я волю полюбив державну...
Назва літературного угрупування, до якого входив Є. Маланюк
Миха́йло Миха́йлович Коцюби́нський ( 864 — 1913) — український письменник, громадський діяч, голова «Просвіти» в Чернігові.
В українську літературу ввійшов як майстер психологічної прози. Вершинами його художнього стилю критики вважають «Fata morgana», «Що записано в книгу життя», «Тіні забутих предків».
Співвіднесіть ім’я автора з уривком із його твору.
1 Пантелеймон Куліш
2 Панас Мирний
3 Іван Карпенко-Карий
4 Іван Нечуй-Левицький
А «Як вода в Чорному морі не переведеться, поки світ сонця, так і в Січі до віку вічного не переведуться лицарі. З усього світу злітаються вони туди, як орли на недоступну скелю. От хоч би й мій побратим Чорногор, та не про його тепер річ. Чолом тобі, пане ясновельможний!»
Б «Для кого працював він, запрацював оцю землю, для кого обробляв її, як не на те, щоб колись їм обом полишити? Хто міг знати, як скінчиться ще час при жовнірах для старшого? Він справді там уже звикав... Хто міг знати, що його у війську іще ждало?»
В «А як вийдете за мене заміж – ібо ми вже з папінькою вашим сіє діло покончили, не знаю, як ви, – тоді не будете жать, найдеться друга робота, болєє благородная... і руки побіліють... А по вечорах я буду вам грать
на гітарі. Буде весело!..»
Г «Піднялася знову буча та колотнеча... Не в одних Пісках, – гукали про той слушний час скрізь по Вкраїні, по всіх хуторах, селах... Одгукувався крик той по повітових городах... Сказано – всюди, де тільки темний, помучений кріпак, котрого цілі віки ніхто не питався нічого, котрий був волом, що переорював панські лани та засівав на панський прибуток, – скинув з себе панський ланцюг, дихнув волею...»
Д «Чого ж це ти, дочко, так розплакалась? Мабуть, дуже нудилась за Бієвцями та за нами, – говорила мати, – привикай, серце, до чужого села та до нової рідні. Адже ж люди якось звикають. Недурно ж кажуть: дівка, як верба: де посади, то прийметься».
Про кого ця цитата: "...колишній українець, малорос за своєю суттю, обмежений міщанин"?
Установіть відповідність між псевдонімом письменника та його справжнім прізвищем.
1 Остап Вишня А Рудченко
2 Панас Мирний Б Фітільов
3 Микола Хвильовий В Вілінська
4 Іван Багряний Г Губенко
Д Лозов’ягін
Установіть відповідність між авторами та написаними ними творами.
1 Т. Шевченко А «Маруся»
2 І. Франко Б «Маруся Чурай»
3 Г. Квітка-Основ’яненко В «Маруся Богуславка»
4 Л. Костенко Г «Катерина»
Д «Мойсей»
Установіть відповідність між літературними творами та їхніми жанрами.
1 «Чорна рада» П. Куліша А сатирична комедія
2 «Заповіт» Т. Шевченка Б громадянська лірика
3 «Меланхолійний вальс» О. Кобилянської В роман-хроніка
4 «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого Г новела
Д повість
Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
Персонаж Персонаж
1 Уля Розсоха А Наталка Сірко
2 Кирило Тур Б Богдан Чорногор
3 Палагна В Марічка Гутенюк
4 Мелашка Балаш Г Мокій Мазайло
Д Лаврін Кайдаш
Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
Письменник
1 Микола Хвильовий
2 Остап Вишня
3 Іван Котляревський
4 Григорій Сковорода
Висловлювання
А «Добрими старими шляхами, обминаючи казенні “стовпи неотесані”, але не обминаючи доріг європейської науки, мандрував по Україні і сіяв у людських серцях мудрість любові та самопізнання, задоволення в сродній праці та совісті - як чистий кришталь...»
Б «Музичність заполонила все його світосприймання»
В «Багато його усмішок – це розгорнуті сцени, де дійові особи живуть і діють»
Г «У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його свідомість»
Д «Він зробив цю м'яку, виразну, сильну, багату мову літературною, і українська мова, яку тоді вважали місцевою говіркою, з його легкої руки залунала так голосно, що звуки ті рознеслись по всій Росії…»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома