Українська мова. 10 клас. Рід іменників

Додано: 5 березня
Предмет: Українська мова, 10 клас
6 запитань
Запитання 1

Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:

варіанти відповідей

Дзеркало, колосся, дерево, космос

Круча, мати, острів, програма

Слово, річка, листя, селище

Ім’я, село, коріння, озеро

Запитання 2

Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє

Маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс

Сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро

Ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

Прикметником є вжите в тексті слово

варіанти відповідей

Зела

Садів

Свята

Таїна

Запитання 4

До одного роду належать обидва іменники рядка

варіанти відповідей

Сімферополь, Сибір

Рукопис, магістраль

Ательє, маестро

Лібрето, колібрі

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Іменник виділено в словосполученні з тексту

варіанти відповідей

Починається з колискової

Звучання почутої мелодії

Для маленької дитини

Ходить навшпиньках



Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.

Іменник виділено в рядку


варіанти відповідей

До всього, що було внизу

Птах добре бачив

Спалюючи його разом із листям

Прозоро-блакитною аквареллю

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест