ПІДГОТОВКА ДО ЗНО-2020

Додано: 20 травня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 71 раз
24 запитання
Запитання 1

Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:

варіанти відповідей

вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі

зала, синиця, воєвода, комісія

загс, ГЕС, жовч, пастораль

бязь, СДПУ, Токіо, юнь

сутінь, путь, степ, галузь

Запитання 2

Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:

варіанти відповідей

дзеркало, колосся, дерево, космос

круча, мати, острів, програма

слово, річка, листя, селище

ім’я, село, коріння, озеро

будинок, мýзика, далина, дорога

Запитання 3

Позначте рядки, у яких усі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я):

варіанти відповідей

зупинка трамва.., не вистачає кілограм.., виписав із підручник..

прибув з Єгипт.., не поставив апостроф.., основи світогляд..

літр бензин.., приміщення театр.., не було прапор..

з останнього вагон.., вулиці Париж.., зібрали з гектар..

недалеко від ліск.., сторінки журнал.., довгого коридор..

сума сторін трикутник.., доїхали до Іртиш.., кабінет директор..

з останнього пароплав.., грального майданчик.., чорного ча..

Запитання 4

Позначте словосполучення, у якому порушено граматичну норму на позначення часу (посібник о.Авраменка, "Числівник"):

варіанти відповідей

рівно о першій;

десять хвилин по шостій;

пів на десяту;

сім годин двадцять хвилин;

за двадцять п’ята.

Запитання 5

Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -у(-ю):

варіанти відповідей

секція баскетбол.., художнього гуртк.., задум.. твору;

високого звук.., стовпчик барометр.., запашного бузк..;

номери концерт.., білого мармур.., держави Ліван..;

наслідки землетрус.., сучасного метрополітен.., хвилі Дінц..;

атмосферного тиск.., сектор.. цирку, літературного музе.. .

Запитання 6

Іменником є слово, виділене в реченні

варіанти відповідей

На світанку подорожні вирушили в далеку путь.

Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.

За далекими долинами здіймалися рицарські замки.

Бастіони були оповиті ніжно-голубим туманом.

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

У називному відмінку вжито виділене в тексті слово

варіанти відповідей

роль

руки

серце

постаті

Запитання 8

Помилку в утворенні імені по батькові допущено у варіанті

варіанти відповідей

А Анатоліївна

Б Євгенівна

В Спиридонівна

Г Ігоревич

Д Максимович

Запитання 9

Усі іменники у рядку мають лише форму множини:

варіанти відповідей

Оливки, штани, двері

Ножиці, ночви, волосся

Сходи, ваги, граблі 

Студентство, окуляри, прянощі

Запитання 10

В орудному відмінку однини подовжуються всі іменники в рядку:

варіанти відповідей

сіл..ю, міц..ю, кров..ю

блакит..ю, річ..ю, печал..ю

памороз..ю, свіжіст..ю, дикіст..ю

емал..ю, шерст..ю, гнил..ю

Запитання 11

Кожна репліка в діалозі пишеться

варіанти відповідей

через кілька рядків     

з нового рядка

відразу ж після попередньої, у тому самому рядку

з нового абзацу

Запитання 12

Правильно оформлено цитату в реченні

варіанти відповідей

Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачем пішли

 в гайдамаки». 

Потім філософ здивував його такими словами – скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

З болем пише Т.Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люди».

«Слово – найтонше доторкання до серця», - був переконаний В.Сухомлинський, - «воно може стати і запашною квіткою, і живою водою, і розжареним залізом».

Запитання 13

Укажіть речення із звертанням

варіанти відповідей

Моя думка, краще закріпитися і чекати допомоги.

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.

І вже не існувало для нього нічого, окрім озера, осики й хмелю

Нелегка епоха, оцей двадцятий невгамовний вік.

Запитання 14

Вставні слова по-перше, нарешті, з одного боку, між іншим, отже виражають

варіанти відповідей

емоції мовця                 

впевненість 

джерело повідомлення        

порядок викладу думок та зв’язок їх між собою

Запитання 15

Відокремлюватися можуть

варіанти відповідей

головні члени речення              

другорядні члени речення 

головні і другорядні члени речення   

однорідні члени речення 

Запитання 16

У реченні Озеро, оточене густими кущами та високими вербами, було не широке, але довге виділені слова є  

варіанти відповідей

уточнювальним членом речення      

відокремленою обставиною

відокремленим означенням          

відокремленим додатком

Запитання 17

Відокремленою прикладкою ускладнено речення

варіанти відповідей

Ні, війна – не жарти, це пекельний вогонь.

Ходімо в райдугу, кохана, якщо зуміємо пройти.

Вже ніч зліта крилом імлявим, осяйна безліччю лампад…

Дівчина-бранка Маруся Богуславка, безперечно, є легендарною постаттю.

Запитання 18

Укажіть речення, в якому є уточнювальна обставини місця (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Десь там за наметом гомонів багатотисячний люд.

Вони зійшлись сюди ще вчора ввечері.

А знизу берегом підходили нові групи людей.

Сьогодні а саме опівдні розпочнуться збори.

Запитання 19

Уточнювальними називаються члени речення, які

варіанти відповідей

розширюють зміст речення      

звужують зміст речення  

уточнюють або пояснюють зміст головного чи другорядного члена речення

ускладнюють зміст сказаного

Запитання 20

Додаток треба відокремити комами з ОБОХ БОКІВ у реченні (розділові знаки пропущені)  

варіанти відповідей

Багато нітратів може бути в ранніх овочах наприклад у зеленій цибулі.

Він усе бачив наскрізь крім свого примітивізму.

У живопису особливо в тематичних картинах характери героїв та ситуації дещо загострюються.

Замість сіней Пилип зробив сяку-таку примостку.

Запитання 21

Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Бабуся оповідала що діється в селі.

Чи можна у вас напитися спитав я у жінки.

Михайлик казав що татар хто його зна і скільки.

Критики називали І.Франка прихильником європейського декадансу.

Запитання 22

Укажіть речення з непрямою мовою 

варіанти відповідей

Укажіть речення з непрямою мовою 

Синоптики попереджали про вірогідність нічних приморозків.

Лікар повідомив про небезпеку споживання грибів.

Батько наказував синові жити по совісті.

Запитання 23

Правильно відокремлено уточнювальні члени в КОЖНОМУ реченні, ОКРІМ  

варіанти відповідей

Старий вітряк живе між селами, за перехрестям двох доріг.

Туди, до райдуг, до просторів заміських, тягнуло студентську душу.

Я колись мріяв стати льотчиком, ще в п’ятому класі.

Наступного дня, 10 листопада поет до вітальні не вийшов.  

Запитання 24

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

На возі сидів старий мірошник і, задерши голову, дивився в небо.

Він прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись у холодок.

І після цього перед ним хитнулися, розходячись у різні сторони дві дороги.

Між зелено-синіми полями, звиваючись, висвічує водами на сонці мирний Дніпро.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест