Ускладнене речення.

Додано: 16 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 252 рази
13 запитань
Запитання 1

Виділене слово є прислівником у рядку

варіанти відповідей

на/дворі в Олени

скаржитися на/пам'ять

спуститися з/гори Говерли

в/день народження

з/гори лине спів дівчат

Запитання 2

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Василеві дочки Надійка та Іванка були красиві дівчата

Дерево скинувши з себе ранкову росу гойдається зеленим листям

Знесилившись від горя Катерина схилилась на край столу і заснула.

Трава скована морозом покрилась білим снігом.

Зарослий хмелем замок ховався від стороннього ока

Запитання 3

Однорідними обставинами ускладнено речення

варіанти відповідей

В озерах купаються хмари, а ріки пливуть в берегах, мов потоки музики.

Навколо тихо бринів золотий півсон передосіннього степу.

Дороги нізвідки не починаються і не кінчаються ніде.

Важкий човен помаленьку й мляво сунувся по воді.

Ми йдемо по Львову, тчемо по дорозі килимок-розмову.

Запитання 4

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Продуктивна сила (1) це сукупність засобів виробництва (2) працівників, з

їхніми фізичними і розумовими здібностями науки, технологій, інформації(3)

яка передусім залежить(4) незважаючи на обставини часу(5) від методів

організації та правління виробництвом(6) на думку вчених.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в

рядку

варіанти відповідей

1 – тире між підметом і присудком

2 – кома при однорідних членах речення

3 – на межі підрядних частин складного речення

4, 5 – коми відокремленому означенні

6 – кома при вставному сполученні слів

Запитання 5

Прочитайте текст.

1. Хворий важко дихав, не міг заснути. 2. Уночі підвівся з ліжка і засвітив свічку. 3.Поринувши в глибокі думки, ходив по кімнаті. 4. Невже кінець? 5. А йому лише 31 рік, він ще так мало зробив. 6. На хвилинку заплющив очі й у фіолетовій пітьмі побачив блискучі ножі повстанців палаючі панські будинки і порвані кайдани (І. Дировий)

Відокремлена обставина є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

п'ятому

шостому

Запитання 6

Прочитайте текст.

1. Хворий важко дихав, не міг заснути. 2. Уночі підвівся з ліжка і засвітив свічку. 3. Поринувши в глибокі думки, ходив по кімнаті. 4. Невже кінець? 5. А йому лише 31 рік, він ще так мало зробив. 6. На хвилинку заплющив очі й у фіолетовій пітьмі побачив блискучі ножі повстанців палаючі панські будинки і порвані кайдани (І. Дировий)

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

п'ятому

шостому

Запитання 7

Прочитайте текст.

1. Хворий важко дихав, не міг заснути. 2. Уночі підвівся з ліжка і засвітив свічку. 3.Поринувши в глибокі думки, ходив по кімнаті. 4. Невже кінець? 5. А йому лише 31 рік, він ще так мало зробив. 6. На хвилинку заплющив очі й у фіолетовій пітьмі побачив блискучі ножі повстанців палаючі панські будинки і порвані кайдани (І. Дировий)

У знахідному відмінку вжито слово

варіанти відповідей

ліжка

свічку

пітьмі

кінець

повстанців

Запитання 8

Синтаксична роль виділеного слова Класний керівник подивився на годинник і дав наказ туристам зупинитися.

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

обставина

Запитання 9

Визначіть вид речення На сизих луках скошено траву.

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

безособове

називне

узагальнено-особове

Запитання 10

Визначте, якою частиною мови є виділені слова?

(1)Щороку ранньою весною (2)з-під землі з’являлося зелене (3)пагіння, за кілька ночей (4) воно виростало вище призьби, привітно заглядало у вікна. (І. Цюпа)


варіанти відповідей

1 прийменник 2 іменник 3 займенник 4 прислівник

1 прислівник 2 прийменник 3 займенник 4 прийменник

1 прислівник 2 прийменник 3 іменник 4 займенник

1 прийменник 2 прислівник 3 іменник 4 займенник

1 прислівник 2 сполучник 3 дієслово 4 іменник

Запитання 11

Оберіть рядок, де правильно визначена функція кожного інфінітива

1. Маю мрію побувати в Парижі.

2. Мати щовечора виходила поливати улюблені квіти.

3. Мріяти – означає жити.

4. Мама попросила сфотографувати веселку над Дніпром.

варіанти відповідей

1 означення 2 присудок 3 підмет 4 обставина

2 присудок 2 означення 3 підмет 4 додаток

1 означення 2 обставина 3 підмет 4 додаток

1 присудок 2 означення 3 додаток 4 означення

1 обставина 2 присудок 3 підмет 4 додаток

Запитання 12

Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами

1. Затишно у маминій хаті.

2. Голосували цьогоріч утретє.

3. Село в ранковому серпанку.

4. Вік живемо і вік учимося.

варіанти відповідей

1 безособове 2 неозначено-особове 3 називне 4 узагальнено-особове

1 називне 2 неозначено-особове 3 безособове 4 узагальнено-особове

1 означено-особове 2 узагальнено-особове 3 називне 4 бнзособове

1 безособове 2 узагальнено-особове 3 безособове 4 означено-особове

Запитання 13

Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення

1. Усі, за винятком Демиденка, дуже уважно слухали

лектора.

2. У тихій сухій траві шелестів їжачок, схожий на клубочок

3. Книга ця, безперечно, дуже гарний подарунок для вчителя.

4. Зоре моя вечірняя, зійди на горою.

варіанти відповідей

1 відокремлений додаток 2 відокремлена обставина 3 вставне слово

4 звертання

1 відокремлений додаток 2 відокремлене означення 3 вставне слово

4 відокремлена прикладка

1 відокремлений додаток 2 відокремлене означення 3 вставне слово

4 звертання

1 відокремлений додаток 2 відокремлена обставина 3 уточнення

4 звертання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест