Із якою метою ухвалено Постанову ВУЦВК і РНК УСРР, уривок з якої процитовано:
«…Щоб усунути нерівність культур, що створилися внаслідок вікового утиску, Робітничо-Селянський уряд, дотримуючись рівноправності мов усіх національностей, які є на території України, вживає низку практичних заходів, що мають забезпечити українській мові місце, відповідне числу та питомій вазі українського народу на території УСРР…»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Розміри допомоги, яку одержує населення голодуючих губерній України через державні органи, не перевищує 7,5% задоволення всього голодуючого населення. Допомога, здійснювана закордонними комісіями та приватними організаціями, досягне у майбутньому 8% потреб...»
Цитовану доповідну записку створено в роки
Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті
За змістом рекламного оголошення можна встановити, що його створено в роки
Напис на рекламному оголошенні: «Державний трест південної хімічної промисловості "Хімвугілля". Об'єднання хімічних, фарбових, склоробних заводів і вугільних копалень Донецького Басейну»
Організація лікнепу, ліквідація університетів, проведення «українізації» були складовими політики
У 1925 р. в Українській СРР нараховувалося 79,1% шкіл з українською мовою викладання. У 1930 р. цей відсоток зріс до 85%. Що обумовило це зростання?
У якому уривку з історичних джерел відображено одну з причин впровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики коренізації?
Що стало приводом до масового вилучення державою церковних цінностей в Українській СРР на початку 1920-х рр.?
У результаті здійснення в Україні в 1920–1930-х роках політики коренізації
Укажіть один із проявів реалізації в Україні нової економічної політики.
У якому році започатковано політику «коренізації» в УСРР?
Хто з цих людей був прихильником українізації в УСРР?
Хто був автором теорії економічної самостійності УСРР від радянської Росіїї
Сприятливі умови для розвитку ринкових відносин в УСРР існували за часів реалізації заходів
Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.
1. проголошення курсу на індустріалізацію
2. входження УСРР до складу СРСР
3. утворення Української автокефальної православної церкви
4. початок політики «коренізації» в УСРР
А. 1921 р.
Б. 1922 р.
В. 1923 р.
Г. 1925 р.
Д.1928 р.
Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.
1. С. Петлюра
2. П. Скоропадський
3. Х. Раковський
4. Є. Петрушевич
А. створення Холодноярської республіки
Б. проголошення ЗУНР
В. ухвалення Конституції УСРР
Г. підписання Варшавської угоди
Д. гетьманський переворот
Назвіть основні причини голоду 1921-1923 рр. (3 варіанти)
Якою цифрою на картосхемі позначено територію, що мала статус автономії в складі Української СРР?
Державне утворення, територію якого позначено на картосхемі штрихуванням, на початку 1920-х років очолював
Політика НЕПу в УСРР сприяла: (3 відповіді)
Яка політика, на думку вчених, «...мала зміцнити новоутворену державну структуру – Радянський Союз: наданням прав «культурно-національної автономії», бодай частково компенсувати республікам втрату політичного суверенітету»?
Зображений плакат слід використовувати, характеризуючи політику в галузі освіти
Підтримка радянською владою Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) у 1920-ті рр. пояснюється
Яке визначення розкриває суть поняття «індустріалізація»?
Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави і т. ін. — самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії». В уривку вказано на
«Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920–1930-х рр. було одним із
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома