Укажіть фото державного діяча, який у квітні 1918 р. прийшов до влади в Україні в результаті державного перевороту
Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела: "Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією..."?
Економічна політика гетьмана П. Скоропадського
У якому році для скріплення державних документів використовували печатку, відбиток якої зображено на фото?
На карті суцільною жирною лінією позначено територію
За якого політичного режиму періоду національно-визвольних змагань початку XX ст. уведено в обіг грошову купюру, зображену на фото?
Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?
«Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це – справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»
У яких містах у жовтні 1918 р. було створено два українських державних університети?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумів небезпеку, що виникала з подібного політичного домагання, але змагаючись, перш за все, за вищу мету – утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив усупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією».
Укажіть фото політичного діяча, який так пояснював своє рішення.
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумів небезпеку, що виникала з подібного політичного домагання, але змагаючись, перш за все, за вищу мету – утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив усупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією».
Вимоги «федерації з Росією» висували представники
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4–6.
«Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумів небезпеку, що виникала з подібного політичного домагання, але змагаючись, перш за все, за вищу мету – утримання ладу в державі, яку я збудував, я мусив усупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і проголосити федерацію з Росією».
Що стало наслідком подій, про які йдеться в уривку з історичного документа?
Чи правильне твердження?
Восени 1918 р. на Катеринославщині діяли повстанські загони Н. Махна проти:
1) гетьманських військ, німецьких та австрійських окупаційних військ;
2) військ Директорії УНР та наступаючих частин Червоної й Добровольчої армій.
Яка інституція в січні 1919 р. легітимізувала владу Директорії УНР?
У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив
На фото зображений
Що спричинило виголошення Ф. Швецем такої промови:«Віднині зливаються в одно вікáми відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і Придніпровська Україна — в одну Велику Україну… Віднині Український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об’єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української Держави на добро і щастя українського народу…»?
Урочисте проголошення Директорією Універсалу про об’єднання Української Народної Республіки (УНР) й Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР) в єдину незалежну державу відбулося
На карті заштрихована територія
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«Перехід Галицької Армії на сторону Денікіна поставив нашу Армію в надзвичайно тяжке стратегічне й матеріальне положення, бо, одночасно з передачею ворогові значної кількості військового майна, для його наступу була відкрита головна комунікаційна лінія... У зв’язку з цим Уряд… заявляє, що він тимчасово переходить на інші способи боротьби за нашу державність... Уряд буде керувати справами України та захищати її перед іншими державами так, як цього вимагатимуть інтереси нашої республіки...»
Хто з діячів, зображених на фото, очолював Українську державу за обставин, наведених в уривку документа?
«Перехід Галицької Армії на сторону Денікіна поставив нашу Армію в надзвичайно тяжке стратегічне й матеріальне положення, бо, одночасно з передачею ворогові значної кількості військового майна, для його наступу була відкрита головна комунікаційна лінія... У зв’язку з цим Уряд… заявляє, що він тимчасово переходить на інші способи боротьби за нашу державність... Уряд буде керувати справами України та захищати її перед іншими державами так, як цього вимагатимуть інтереси нашої республіки...»
У результаті «надзвичайно тяжкого стратегічного й матеріального положення» «Армія» була змушена здійснити
«Перехід Галицької Армії на сторону Денікіна поставив нашу Армію в надзвичайно тяжке стратегічне й матеріальне положення, бо, одночасно з передачею ворогові значної кількості військового майна, для його наступу була відкрита головна комунікаційна лінія... У зв’язку з цим Уряд… заявляє, що він тимчасово переходить на інші способи боротьби за нашу державність... Уряд буде керувати справами України та захищати її перед іншими державами так, як цього вимагатимуть інтереси нашої республіки...»
Зазначені в уривку документа обставини спонукали «Уряд» до
На відміну від Української Народної Республіки (УНР) Західноукраїнській Народній Республіці (ЗУНР) вдалося
Проаналізуйте наведену картосхему та дайте відповідь на запитання. Хто з діячів, зображених на фото, був Президентом державного утворення, позначеного на картосхемі?
«На Львів через Київ!» - під таким гаслом улітку 1919 р. здійснювала наступ
Найбільш успішна наступальна операція Української Галицької армії, проведена на завершальному етапі українсько-польської війни 1918-1919 рр., увійшла в історію під назвою
Що було спільним для політики гетьмана П. Скоропадського і генерала А. Денікіна на території України?
Карта-карикатура, зображена на фото, ілюструє події
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 6-8.
«Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
(…)
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
(…)
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
(…)
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
(…)
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»У якому році укладено цитовану угоду?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 6-8.
«Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
(…)
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
(…)
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
(…)
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
(…)
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»
У якому пункті угоди зафіксовано положення, що викликали вкрай різку та негативну реакцію громадських і політичних кіл Західноукраїнської Народної Республіки?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 6-8.
«Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
(…)
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
(…)
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
(…)
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
(…)
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»
Яку подію можна оцінити як порушення умов, викладених у четвертому пункті угоди?
Що сприяло поразці денікінського режиму в Україні в 1919 р.?
Укажіть складові політики «воєнного комунізму», здійснюваної в Україні в 1919—1921 рр.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома