Вступ. Біорізноманіття (віруси, пріони, віроїди)

24 запитання
Запитання 1

Віруси - це .................................

варіанти відповідей

паразити прокаріотів та еукаріотів, і поза клітиною-хазяїном не виявляють жодних ознак життя

одинарна, повноцінна інфекційна частина, яка складається тільки з нуклеїнової кислоти РНК або ДНК

найпростіша група одноклітинних мікроорганізмів, які відносяться до надцарства прокаріотів

білки без геному або нуклеїнових кислот, які діють як збудники інфекції

Запитання 2

Для збудників синдрому набутого імунодефіциту та грипу спільним є те, що їхня спадкова інформація міститься в ................

варіанти відповідей

в молекулі ДНК

в молекулі РНК

в нуклеоїді

в молекулі білка

Запитання 3

Яка з наведених загальнобіологічних властивостей живих систем характерна для вірусів?

варіанти відповідей

здатність самостійно синтезувати білки

 подразливість

здатність до мутацій

ріст і розвиток

Запитання 4

Яка речовина входить до складу капсиду простих вірусів?

варіанти відповідей

Ліпіди

Білки

Вуглеводи

Вода

Запитання 5

Проаналізуйте твердження щодо вірусів.

І. Віруси можуть передаватися повітряно-крапельним шляхом.

ІІ. Є віруси, у яких носій спадкової інформації - молекула РНК.

Чи є поміж них правильні?

варіанти відповідей

правильне І твердження

правильне ІІ твердження

немає правильних

обидва правильні

Запитання 6

Вірусними хворобами людини є ................., ................, ..................., ..........

варіанти відповідей

кір

гепатит А, В,С

грип

дифтерія

СНІД

куру

вітряна віспа

сальмонельоз

Запитання 7

Виберіть всі характеристики даного організму: ......, ..........., .........

варіанти відповідей

Це вірус

Це бактерія

Це бактеріофаг

Це віроїд

Це пріон

Паразитує в клітинах бактерій

Запитання 8

Віроїди спричинюють ураження ....................

варіанти відповідей

тварин

рослин

бактерій

грибів

Запитання 9

Пріони спричинюють .......

варіанти відповідей

веретеноподібність бульб картоплі

 синдром набутого імунодефіциту

губчасту енцефалопатію

серпоподібно-клітинну анемію

Запитання 10

Інфекційні частинки білкового походження - це ...................

варіанти відповідей

віруси

бактеріофаги

пріони

віроїди

Запитання 11

Визначте варіант з правильним розташуванням таксонів тваринного світу: .......

варіанти відповідей

Вид-рід-родина-ряд-клас-порядок-царство

Вид-рід-родина-порядок-клас-відділ-царство

Вид-рід-родина-ряд-клас-тип-царство

Рід-вид-родина-ряд-клас-тип-царство

Запитання 12

Визначте варіант з правильним розташуванням таксонів рослинного світу: .........

варіанти відповідей

Вид-родина-порядок-рід-клас-відділ-царство

Вид-рід-родина-порядок-клас-відділ-царство

Вид-рід-родина-ряд-клас-тип-царство

Вид-рід-родина-ряд-клас-тип-відділ-царство

Запитання 13

Людина заселила всі континенти, а ареал шимпанзе обмежений центральною частиною Африки. За яким критерієм дана характеристика видів?

варіанти відповідей

Морфологічний

Фізіологічний

Географічний

Генетичний

Запитання 14

Білок FOXP2 людини, який регулює розвиток мозку, легенів і кишечника та забезпечує розвиток мовних навичок, на 2 амінокислоти відрізняється від аналогічного білка шимпанзе. За яким критерієм дана характеристика видів?

варіанти відповідей

Репродуктивний

Біохімічний

Морфологічний

Фізіологічний

Запитання 15

Визначте варіант, де дана характеристика генетичного критерію видів.

варіанти відповідей

Людина заселила багато різних біотопів, а шимпанзе живуть тільки в тропічному лісі

У людини більший мозок та інші пропорції частин скелета, шимпанзе має добре розвинений волосяний покрив

У людини 23 пари хромосом, а у шимпанзе їх 24

Людина не може схрещуватися із шимпанзе

Запитання 16

Який метод використовують вчені, спостерігаючи за різноманітністю та чисельністю рослин і тварин Чорнобильської зони, аналізуючи і прогнозуючи їх зміни в майбутньому?

варіанти відповідей

Експеримент

Біоіндикація

Спостереження

Моніторинг

Запитання 17

Найменша і основна одиниця класифікація - це ...........

варіанти відповідей

вид

рід

царство

домен

Запитання 18

На даному малюнку зображено об'єкт дослідження біологічної науки ........

варіанти відповідей

арахнології

цитології

морфології

гістології

Запитання 19

Назвіть всі ознаки, що характеризують живий організм

варіанти відповідей

 Багаторівневість організації

Певний хімічний склад , де переважають неорганічні речовини

 Здатність до розмноження

Здатність до саморегуляції

 Здатність до розвитку

Подразливість

Запитання 20

Екосистемний рівень організації живої матерії зображено на малюнку

варіанти відповідей
Запитання 21

На рисунку зображено три біологічні об'єкти, позначені цифрами.

Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації.

І. Об'єкти 1 та 2 перебувають на різних рівнях організації живого.

ІІ. Об'єкт 2 порівняно з об'єктом З перебуває на вищому рівні організації.

Чи є поміж них правильні?

варіанти відповідей

правильне тільки І

правильне тільки ІІ

обидва правильні

немає правильних

Запитання 22

Проаналізуйте твердження щодо рівнів організації об’єктів.

І. Об’єкти 1 і 2 перебувають на одному рівні організації живої природи.

ІІ. Об’єкт З можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи. Чи є поміж них правильні?

варіанти відповідей

правильне І

правильне ІІ

немає правильних

обидва правильні

Запитання 23

До якої форми життя належать дані організми?

варіанти відповідей

Клітинні, прокаріотичні організми

Неклітинні, віруси

Клітинні еукаріотичні організми

Неклітинні, пріони

Запитання 24

Визначте характеристику компонентів організмового рівня організації

варіанти відповідей

 Групи атомів, об’єднаних у молекули

Клітини, тканини й окремі органи живих організмів

Системи органів живого організму

Особини окремих видів живих організмів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест