Узагальнення знань з теми "Періодичний закон і періодична система хімічних елементів"

Тест сторено для перевірки домашнього завдання в друкованому зошиті (автори - О. Дубовик, Р. Сергуніна, Хімія, 11 кл) урок № 8, стор. 15-17. Для застосування на флеш-картках

16 запитань
Запитання 1

Позначте енергітичний підрівень, який заповнюється електронами після 3р-підрівня:

А 3s; Б 3d; В 4s; Г 4р

варіанти відповідей

3s

3d

4s

Запитання 2

Позначте хімічний елемент, в атомі якого на зовнішньому енергетичному рівні в основному стані міститься один неспарений електрон:

А Нітроген; Б Сульфур; В Хлор; Г Фосфор

варіанти відповідей

Нітроген

Сульфур

Хлор

Фосфор

Запитання 3

Укажіть кількість неспарених електронів в атомі Силіцію в основному та збудженному стані:

А 0 і 2; Б 2 і 4; В 2 і 8; Г 4 і 8

варіанти відповідей

0 і 2

2 і 4

2 і 8

4 і 8

Запитання 4

Позначте групу частинок з однаковими електронними формулами:

А Н-, Н, Н+

Б Na, Mg, Al

B Na+, Mg2+, Al3+

Г F-, Cl-, Br-

варіанти відповідей

Н-, Н, Н+

Na, Mg, Al

Na+, Mg2+, Al3+

F-, Cl-, Br-

Запитання 5

Укажіть "зайвий" хімічний елемент:

А Сульфур; Б Алюміній; В Магній; Г Силіцій

варіанти відповідей

Сульфур

Алюміній

Магній

Силіцій

Запитання 6

За валентностями Хлору та Сульфуру в летких сполуках їх з Гідрогеном визначте ваалентність Арсену у сполуках AsCl5 та As2S3:

варіанти відповідей

V та III

III та III

V та V

V та I

Запитання 7

Укажіть ряд, у якому металічні властивості елементів посилюються:

А Na - Mg - Al

Б Li - Na - K

В K - Na - Be

Г Ba - Sr - Ca

варіанти відповідей

Na - Mg - Al

Li - Na - K

K - Na - Be

Ba - Sr - Ca

Запитання 8

Позначте елементи, прості речовини яких мають схожі властивості:

А C i Si

Б Zn i Ag

В Cl i Al

Г P i Ar

варіанти відповідей

C i Si

Zn i Ag

Cl i Al

P i Ar

Запитання 9

Проаналізуйте твердження. Чи є з-поміж них правильні?

I. Неметалічні властивості елементів посилюються від Карбону до Германію.

ІІ. Електронна конфігурація ns2np2 в атомів елементів групи ІІА.

варіанти відповідей

правильне І

правильне ІІ

обидва правильні

обидва неправильні

Запитання 10

За електронними формулами атомів установіть послідовність елементів за посиланням їх металічних властивостей:

А 1s22s22p63s1

Б 1s22s22p63s23p64s1

В 1s22s22p63s2

Г 1s22s22p63s23p1

варіанти відповідей

В, А, Б, Г

А, Б, Г, В

Г. В, А, Б

Г. А, Б, В

Запитання 11

Проаналізуйте твердження що до елемента, електронна формула атома якого 1s22s22p63s23p4. Чи є з-поміж них правильні?

І. Гідрат вищого оксиду цього елементу є кислотою.

ІІ. Радіус атома цього елемента більший, ніж у Хлора.

варіанти відповідей

правильне І

правильне ІІ

обидва правильні

обидва неправильні

Запитання 12

Укажіть слова, пропущені у твердженні: У періодах зі збільшенням протонного числа ... властивості оксидів елементів ...

А основні, посилюються;

Б основні, послаблюються;

В кислотні, послаблюються;

Г кислотні, не змінюються

варіанти відповідей

основні, посилюються

основні, послаблюються

кислотні, послаблюються

кислотні, не змінюються

Запитання 13

Проаналізуйте твердженя. Чи є з-поміж них правильні?

І. Вищий ступінь окиснення Хлору в сполуках становіть +7.

ІІ. Алюміній гідроксид має амфотерні властивості.

варіанти відповідей

правильне І

правильне ІІ

обидва правильні

обидва неправильні

Запитання 14

Установіть відповідність між електронними формулами атомів елементів і формулами гідратів їхніх вищих оксидів:

А 1s22s22p63s23p64s2

Б 1s22s22p63s23p3

В 1s22s22p2

Г 1s22s22p63s2

варіанти відповідей

1 Ca(OH)2, 2 HNO3, 3 H3PO4, 5 H2CO3

1 Ca(OH)2, 3 H3PO4, 5 H2CO3, 4 Mg(OH)2

2 HNO3, 3 H3PO4, 5 H2CO3, 1 Ca(OH)2

3 H3PO4, 5 H2CO3, 2 HNO3, 4 Mg(OH)2

Запитання 15

Установіть послідовність хімічних елементів за збільшенням радіусів їхніх атомів:

А Алюміній

Б Оксиген

В Флуор

Г Сульфур

варіанти відповідей

Г, А, В, Б

А, Г, Б, В

В, Г, Б, А

В. Б, Г, А

Запитання 16

Укажіть сполуки з однаковими ступенями окиснення Брому:

1 HBrO3, 2 BBr3, 3 KBrO4, 4 KBr, 5 Br2

варіанти відповідей

А 1, 5

Б 2, 3

В 2, 4

Г 3, 4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест