Узагальнювальне слово при однорідних членах речення

Додано: 15 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 142 рази
12 запитань
Запитання 1

Узагальнювальне слово - це

варіанти відповідей

слово із конкретним значенням, що доповнює однорідні члени речення

слово із загальним значенням, що перелічує слова

слово із загальним значенням, що об′єднує однорідні члени речення

Запитання 2

Укажіть речення, в якому правильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

У лісі діти назбирали багато різноманітних грибів - боровиків, лисичок, підберезників та сироїжок.

У лісі діти назбирали багато різноманітних грибів, боровиків, лисичок, підберезників та сироїжок.

У лісі діти назбирали багато різноманітних грибів: боровиків, лисичок, підберезників, та сироїжок.

У лісі діти назбирали багато різноманітних грибів: боровиків, лисичок, підберезників та сироїжок.

Запитання 3

Розділові знаки розставлені правильно в усіх реченнях, ОКРІМ:

варіанти відповідей

Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина виши­ванка — усе це наша пам’ять. 

Золотом виблискують на осінніх вулицях дерева: каштани, тополі, ясени та клени. 

Українська вишивка хрестиком дуже часто зображує рослини, калину, виноград, троянди, васильки.

 І ріка, і гори, і сади - усе покрилось туманом.

Запитання 4

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення є в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Кожна лисиця свій хвостик хвалить а чужий ганить.

Вовк береже свою сім′ю вовчиху й вовченят.

Лис може втратити зуби але не апетит.

Лосенята лось лосиха в лісі ходять тихо-тихо.

Запитання 5

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення є в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Звикло здавна євшан-зілля до свободи та привілля.

Опівночі айстри в саду розцвіли умились росою вінки одягли.

Материнка і сокирки і дзвіночки й васильки все підходить на вінки!

У саду троянда красувалась в платті з оксамиту і парчі.

Запитання 6

У якому реченні правильно розставлено розділові знаки?

варіанти відповідей

Скрізь лежить білий сніг: на озері, річці, ставку.

Зимове сонце з′явилося на мить, і заховалося за хмарами.

Засніжені поля луги сплять глибоким сном.

І ліс і поле одягли срібні шати.

Запитання 7

Укажіть речення, у якому немає узагальнювальних слів (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Почали стигнути плоди черешні вишні абрикоси персики яблука і груші.

Бере все живе в сонця огонь золотий і живиться ним.

Все зникло наче в казці і місто і гори і поле і гай.

Тому-то всі такі ніжні до мене і батько і мати і дід.

Запитання 8

Узагальнювальне слово у реченні 

Я знаю українських художників: Тараса Шевченка, Олександра Мурашка, Катерину Білокур  є

варіанти відповідей

додатком

підметом

присудком

означенням

Запитання 9

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

У полях, скрізь, у садах, у лісі йде підготовка до зими.

Усе поснуло: і земля, і вода, і повітря.

І дерева, і квіти, і трави - все радіє новому дню.

Тягнуться до сонця квіти, трави, гори голубі.

Запитання 10

Серед запропонованих слів виділіть те, яке має узагальнювальне значення.

варіанти відповідей

чорнобривці

жоржини

півонії

квіти

Запитання 11

Знайдіть речення, у якому є узагальнювальне слово (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Річка трава дерева птахи люди усе навколо сповнене весняної пружної нестримної сили.

Людина птиця і бджола люблять погожу днину.

Є в нас сила і правда і слава і земля своя рідна й свята.

То тут то там на осонні прокльовуються пагінці картоплі моркви гарбузів квасолі динь.

Запитання 12

Укажіть речення, в якому треба поставити тире перед узагальнювальним словом (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Гуркіт підвод рокіт моторів іржання коней усе ставало зараз помітно лункішим ніж удень (О. Гончар). 

Скрізь червоно і на небі і на узгір'ях і на горі (Марко Вовчок).

У людини є три біди смерть старість і погані діти.

Все бачить співець у широкім роздоллі і небо і море красу світову (Леся Українка).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест