Василь Сухомлинський "ЯК ПАВЛИК СПИСАВ У ЗІНИ ЗАДАЧУ . НАЙКРАЩА ЛІНІЙКА

Додано: 13 квітня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
5 запитань
Запитання 1

Василь Сухомлинський

ЯК ПАВЛИК СПИСАВ У ЗІНИ ЗАДАЧУ

 

Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв’язати. 

Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив.

Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. 

Павлик й питає:

— На скільки питань задача?

— На троє, — відповідає Зіна. — А хіба ти не розв’язав?

— Не вийшла... Дай списати...

— Ой, Павлику чого ж ти сам не хочеш працювати? — питає Зіна.

Але таки дала йому свій зошит.

Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. 

Там, де треба було написати 23, вона написала 32.

У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.

Учителька зібрала зошити, щоб перевірити. Наступного дня їх і принесла.

— У Павлика “п’ять”, — сказала вчителька. — Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, — “чотири”. Помилку зробила...

Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову.


Василь Сухомлинський

НАЙКРАЩА ЛІНІЙКА

 

Микола й Роман сидять за однією партою. У Миколи за письмові роботи завжди п’ятірки, інколи четвірка. А в Романа — самі трійки.

Ось і сьогодні роздала вчителька зошити з тим диктантом, що вчора писали. У Миколи п’ятірка, а в Романа ніякої оцінки, бо забагато помилок. 

Написала вчителька: “Треба краще працювати”.

Засумував Роман.

Після уроку мови пішли діти в майстерню. Там був урок ручної праці. Кожному учневі вчитель дав дощечку й загадав зробити лінійку.

Микола й Роман працювали поруч. У Миколи вийшла лінійка крива, кострубата. А в Романа — рівна, гладенька, гарна.

Учитель сказав:

— У Романа лінійка найкраща. Йому ставлю п’ятірку. А тобі, Миколо, ніякої оцінки не можу поставити. Треба краще працювати.

Засумував Микола.

Закінчився урок. Роман просить учителя:

— Дайте мені ту лінійку, що я зробив.

— Бери, — дозволив учитель.

Роман взяв лінійку, приніс її в клас і поклав на парту, поруч із зошитом, у якому за диктант немає ніякої оцінки.


Дати усно відповідь


— Чому Павлик прийшов до школи стурбований?

— Чому він не розв’язав задачу? Прочитайте!

— З яким проханням звернувся він до Зіни?

— Чому Зіна дала йому зошит, щоб він списав задачу?

— Що він помітив у зошиті?

— Чи сказав Павлик про помилку дівчинці?

— Як ви гадаєте, чому він так вчинив?

— Чи можна його назвати справжнім другом?

— Які риси характеру Павлика виявились у його вчинку?

— Як далі можуть скластися стосунки Зіни і Павлика?


Цей твір є…

варіанти відповідей


а) казкою; .


б) оповіданням.

в) повістю

Запитання 2

2. Микола й Роман були…

варіанти відповідей

а) однокласниками

б) сусідами.

Запитання 3

3. За письмові роботи найкращі оцінки у….

варіанти відповідей

а) Романа; 

б) Миколи.

Запитання 4

4. Після уроку мови діти пішли…

варіанти відповідей

а) у майстерню; 

 б) додому.

Запитання 5

5. Найкраща лінійка вийшла у …



варіанти відповідей

а) Миколи; 

б) Романа

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест