Вхідне тестування 10 клас ( індивід.)

Додано: 4 лютого
Предмет: Українська мова, 10 клас
34 запитання
Запитання 1

НЕПРАВИЛЬНО наголошені слова:

Колоритна продавчиня з (1)бородАвкою спочатку кладе на (2)новІ (3)вагИ (4)кАмбалу, тоді зважує (5)кУрятину, подає два десятки яєць. Я замовляю пиріжки з вишневою (6)начИнкою. Ціни в цьому магазині (7)Оптові, тому можна себе не обмежувати. За все (8)рАзом (9)плачУ вісімсот (10)сімдесЯт гривень.

варіанти відповідей

варіанти відповідей

2,3,5,8  

 1,3,6,7

3,4,6,10

1,2,7,9

Запитання 2

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

А Заспівала сопілочка осьдечки за вікном.

Б Відповідаючи їм, не забудьте подякувати.

В Ці квитки можна обміняти в касі вокзалу.

Г Лікувальні можливості живокосту безмежні.

Запитання 3

НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А ціліс..ність, балас..ний, проїз..ний

Б жаліс..ний, свис..нути, контрас..ний

В блис..нути, тиж..невик, капус..няк

Г форпос..ний, ненавис..ний, віс..ник

Запитання 4

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

А пр..буток, пр..варений, пр..своєння

Б пр..хований, пр..звисько, пр..гріти

В пр..велебний, пр..бій, пр..вабливий

Г пр..бічник, пр..славний, пр..леглий

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка


варіанти відповідей

А заздріст..ю, нездолáн..ий, зіл..я

Б жовч..ю, зван..я, довгождан..ий

В громад..я, велич..ю, старан..ість

Г спотворен..ий, забут..я, суд..ею

Запитання 6

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

кол..оровість, промін..чик, різ..бяр

гагауз..кий, гет..манщина, тис..нява

дівчинон..ці, ковал..ський, лос..йон

піднос..ся, задзелен..чати, посид..мо

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

З(1)посеред вітчизняних архітекторів варто виокремити Івана Левинського, який за свою сорока(2)літню діяльність спроєктував сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення, що можуть здивувати будь(4)кого нестандартністю рішень.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Отже, куди б ви не вирішили поїхати, мабудь, точно щось цікаве й корисне вже знатемете про обраний куточок світу.

У ситуації супержорсткої конкуренції на ринку туристичні агенції намагаються ставати все дужче клієнтоорієнтованими.

Для цього вони створюють не які-небуть примітивні інформаційні сайти, а справжні освітньо розважальні ресурси.

Тут потенційному клієнтові можна як замовити квиток у якусь екзотичну місцевісць, так і чи мало довідатися про неї.


Запитання 9

Суфікс -ин- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

бадилина

стеблина

височина

соломина

Запитання 10

Лексичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

відхилити пропозицію

давно знати друг друга

заповзято співпрацювати

довгострокове планування

Запитання 11

Суржик є в реченнях (кілька відповідей)

варіанти відповідей  

варіанти відповідей

 Ми вчасно придбали білети на виставу.

  Василько дуже старанно діжурив у класі.

  На любиму машину відразу я сів.

Вже третю зиму я ходив до школи

Запитання 12

Редагування потребує речення


варіанти відповідей

Людство неабияк переймається станом навколишнього середовища.

Автомобілі й теплові електростанції дуже забруднюють атмосферу.

Якість питної води залежить від умов очищення та транспортування.

Громадські організації часто проводять моніторинг стану природи.

У більшості держав світу уряди піклуються й охороняють довкілля.

Запитання 13

Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.

Запитання 14

Синонім до слова ЕСКАЛАЦІЯ - це

варіанти відповідей


варіанти відповідей

 руйнування

відміна

просування

нарощування

закінчення

Запитання 15

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Я вам __________ скуштувати нашої __________ піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.


варіанти відповідей

порадю, щонайсвіжішої

поражу, найсвіженькішої

поражджу, самої свіжої

порадьжу, якнайнайсвіжої

пораджу, найбільш свіжої

Запитання 16

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Старшокласники подякували _______ за таку чудову новину й розбіглися по ________, і лише _______ залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.

варіанти відповідей

Людмилі Володимирівні, кабінетах, троє учениць

Людмилу Володимирівну, кабінетах, три учениці

Людмилі Володимирівній, кабінетам, троє учениць

Людмилу Володимирівну, кабінетам, три учениці

Людмилі Володимирівні, кабінетах, три учениці

Запитання 17

Доберіть до кожного речення (14), у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).

Речення

1. Ініціативна група висадила на пустирі дерева, вирішивши так […] комунальників.

2. Для успішного перебігу будь-якої справи важливим є правильний розподіл обов’язків: головне – […] людину з лідерськими якостями.

3. Оцінюючи чиїсь учинки, не будьте категоричними, якщо не знаєте всіх обставин, спробуйте себе […] іншого.

4. За такого непередбачуваного перебігу подій доведеться […] все: або пан, або пропав!


Фразеологізм

А поставити на місце

Б поставити на чолі

В поставити на карту

Г поставити перед фактом

Д поставити на ноги

варіанти відповідей

1 Б, 2А, 3Д,4Г

1Б,2Г, 3Д, 4В

1Г, 2Б, 3А, 4В

1Д, 2Б,3Г,4В

Запитання 18

З’ясуйте, якою частиною мови (А – Д) є виділені слова (14) в реченні (цифра позначає наступне слово).

Ілон Маск (1)відомий своїми побоюваннями щодо розвитку штучного інтелекту, ба (2)більше: він уважає останні здобутки, (3)досягнуті в (4)цій галузі, найбільшою загрозою для існування людства.

Слово в реченні:1,2,3,4

Частина мови

А займенник

Б прикметник

В дієслово (дієприкметник)

Г прислівник

Д прийменник


варіанти відповідей

1Г, 2Б, 3В, 4Д

1Д, 2Г, 3Б, 4А

1Б, 2Г, 3В, 4А

1Б, 2Д, 3В, 4Г

Запитання 19

Букву -и- на місці пропуску треба писати в словах


варіанти відповідей

приб...режний,зуп...инитися, в..сло,зд..рати

гр..міти, гл...тати, п..ріг, вит..рати

 м..нулий, б..р..гиня, м..лодія, к..шеня

с..ло, в..сняний, зб..рати, заст..лити

Запитання 20

Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно   

варіанти відповідей

  Кур’єр, ін’єкція, пюре

Тюбик, пюре, інєкція

П’юре, м’юслі, бюлетень

Премєра, бюджет, інтервю

Запитання 21

Антонім до фразеологізму кури не клюють є


варіанти відповідей

курам на сміх

 як мокра курка

клювати носом

як кіт наплакав

Запитання 22

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Під час тренінгу ми навчимо вас __________ впливу на потенційного працедавця і розкриємо секрети того, як створити __________ резюме.


варіанти відповідей

 діючих прийомів, якісний

  дієвих прийомів, якісне

дієвим прийомам, якісна

 діяльнісним прийомам, якісне

Запитання 23

Прочитайте речення й виконайте завдання до нього.


Δ Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.


В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.


ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».


Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

Σ Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.


Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

варіанти відповідей

Σ ⊠ Δ ⊗ ⊙

⊗ ⊙ Σ ⊠ Δ

Σ ⊠ Δ ⊗

⊗ ⊙ Δ Σ

Запитання 24

Прочитайте речення й виконайте завдання до нього.


Δ Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.


⊙ В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.


⊗ ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».


⊠ Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

Σ Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному

варіанти відповідей

Δ

Σ

Запитання 25

Буква Ь пишеться у всіх словах рядка:

варіанти відповідей


варіанти відповідей

ін..єкція,іл..юстрація, б..юджет, комп..ютер

гл..янець, кар..єр, р..юкзак, б..юро

 с..южет, л..юк, т..юль, ател..є

павіл..йон, батал..йон, бул..йон, кан..йон

Запитання 26

Букву И треба писати у всіх словах рядка:


варіанти відповідей

л..мон, дж..нси, ч..пси, Пар..ж, Ч..каго

Австр..я, сп..рт, аж..отаж, кл..єнт

спагет.., такс.., д..ктор, жур.., Р..га

ж..раф, к..парис, д..агноз, рац..он, ф..алка

Запитання 27

Позначте ряд, де всі фразеологізми зі значенням "багато"


варіанти відповідей

 Кури не клюють, хоч греблю гати, хоч лопатою загрібай

 Аж кишить, як кіт наплакав, п’яте колесо до воза; 

  Богові душу віддати, яблуку ніде впасти; як горохом об стіну

 Не всі вдома, теревені правити, клювати носом

Запитання 28

Правила уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

 День Соборності, шекспірівський сонет

Національна опера України, Нобелівська премія

 гора Ай-Петрі, кінофільм «Зачарована Десна» 

День Учителя, Франкфурт- на-майні, Атлантик-сіті

Запитання 29

Позначте рядок, у якому всі іменники у формі орудного відмінка однини мають закінчення -ею, (-єю)


варіанти відповідей

 межа, надія, перемога, робітниця

 тиша, площа, непосида, суддя

 вельможа, лівша, дружина, левиця

 п’ятниця, сестриця, сім’я, теща

Запитання 30

У якому рядку всі іменники — жіночого роду? 


варіанти відповідей

міс, мадам, леді, путь, Беатріче

Соло, рагу, шасі, депо, таксі

канікули, Суми, Чернівці, столи, друзі

нежить, тюль, собака, біль, нехворощ

Запитання 31

Усі невідмінювані іменники належать до чоловічого роду в рядку

варіанти відповідей

 кюре, кашне, портмоне, таксі

 какаду, аташе, сомельє, містер

леді, ханум, ательє, депо

 кенґуру, казино, какао, коала

Запитання 32

Позначте рядок, в якому всі іменники належать до першої відміни


варіанти відповідей

Дружба, дитя, вулиця

 Сестра, воєвода, староста

 Ілля, площа, курча

Колосся, плем'я, зайча

Запитання 33

Іменник з НЕ пишемо разом у рядку  

варіанти відповідей

Собі я бажаю (не) сну, а життя.

То (не) козак, що боїться собак.

Вір (не) речам, а своїм очам

Ти чуєш, як правду (не)правда скрізь боре?

Запитання 34

Неправильно вжито іменник у кличному відмінку у такому рядку:


варіанти відповідей

  Сергію, Богдане, Наталіє

 Миколає, Олексію, Надіє

 Ігорю, Ілле, Володимире

Юліє, Софіє, Ірино

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест