Воєнне лихоліття (О.Довженко, О.Гончар)

Додано: 17 березня
Предмет: Українська література, 11 клас
11 запитань
Запитання 1

НЕ є особливістю кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

варіанти відповідей

нечіткий сюжет

описи природи

поділ на книги

ліричні відступи

наявність діалогів

Запитання 2

Якого героя кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна» характеризують ці ознаки: любов до сонця, кашель, здатність розмовляти «з усім живим, що росло і рухалось навколо»? 

варіанти відповідей

батька

діда Семена

дядька Самійла

діда Захарка

малого Сашка

Запитання 3

Прочитайте рядки.

— А ми хто? Ми хіба не руські?..

— А хто там нас знає, — якось журливо проказує мені батько, — прості ми люди, синку...

Хахли, ті, що хліб обробляють. Сказать би, мужики ми... Да... Ой-ой-ой... мужики, й

квит. Колись козаки, кажуть, були, а зараз тільки званіє зосталось.

В уривку простежується бажання автора "Зачарованої Десни"

варіанти відповідей

розбудити в українців національну свідомість і гідність

дослідити історію козаків

ознайомити читача з персонажами твору

довести, що селяни були неосвіченими

показати, що хліборобів не цікавили питання їхньої історії

Запитання 4

Прочитайте уривок.

Вона проклинала все, що попадалось їй на очі, — свиней, курей, поросят, щоб не скугикали,

Пірата, щоб не гавкав і не гидив, дітей, сусідів. Кота вона проклинала по дватри рази

так, що він трохи згодом був якось захворів і здох десь у тютюні.

Укажіть форму комічного. 

варіанти відповідей

карикатура

гумор

сатира

сарказм

гротеск

Запитання 5

Автор кіноповісті «Зачарована Десна» доводить таку істину:

варіанти відповідей

варто з гумором ставитися до прокльонів

слід дотримуватися патріархальних форм життя

пияцтво призводить добідності

треба жити там, де народився

світогляд людини формується ще в дитинстві

Запитання 6

Прочитайте рядки.

Заграй, музика, заспівайте, ангели в небі, пташки в лісі, жабоньки попід берегами, дівчаточка під вербами. Я пливу за водою. Я пливу за водою, і світ пливе наді мною, пливуть хмари весняні — весело змагаються в небі, попід хмарами лине перелітне птаство — качки, чайки, журавлі. Летять чорногузи, як чоловіки у сні.

У поданому уривку використані 

варіанти відповідей

епітет, порівняння, гіпербола

порівняння, епітет, оксиморон

епітет, інверсія, метонімія

метафора, гіпербола, пестливі слова

пестливі слова, метафора, порівняння

Запитання 7

Який твір Олександра Довженка був підданий гострій критиці з боку радянського уряду, про що автор напише в «Щоденнику» (1943)?

варіанти відповідей

"Земля"

"Зачарована Десна"

"Арсенал"

"Україна в огні"

"Поема про море"

Запитання 8

Виберіть правильні твердження

варіанти відповідей

 "Щоденник" - це своєрідний документ страшної доби тоталітаризму

 "Щоденник" - це інтимні переживання О.Довженка

"Щоденник" О.Довженко писав протягом всього свого життя

"Щоденник" О.Довженко писав протягом 1941-1956 рр.

"Щоденник" О.Довженко писав протягом 1941-1945 рр.

Запитання 9

На тему новели "Модри Камень" Олеся Гончара указує рядок

варіанти відповідей

"Вона стояла біля кахельного каміна і дивилась на мене сумно"

"В минулий четвірок розстріляли його на кар'єрах"

"З обережності ми за три доби ні разу не розвели вогю"

"випадкова зустріч, єдиний погляд, єдина ява у великій драмі війни"

"Далеко внизу, як у підземеллі, гримить, не вгаває фронт"

Запитання 10

Ідея всепереможної сили кохання звучить у рядку (новела "Модри Камень" О.Гончара)

варіанти відповідей

"Високе небо над тобою гуде од вітру, мов блакитний дзвін"

"Було зимно і чужо, коли я постукав у твоє лісове вікно"

"Скочивши з стільця, ти стала навпроти мене"

"Ти простягла мені свою білу руку"

"Доки зеленітимуть ці гори і світить сонце, ми будемо жити"

Запитання 11

Усі слова стосуються твору "Модри Камень" О.Гончара у рядку

варіанти відповідей

ліро-епос, новела, кохання, війна, квітка

постмодернізм, повість, спогад, мати, бинти

епос, неокласицизм, кріпацтво, поліцаї, рація

неоромантизм, епос, гуманізм, розвідник, гори

обрамлення, епіграф, розстріл, арешт, фашисти

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест