У терапевтичному відділенні перебуває пацієнт 39 років, у якого 3 тижні тому виник гострий інфаркт міокарда. Майбутнє сприймає песимістично, скаржиться на свою нікчемність. На які моменти треба звернути увагу медичній сестрі при складанні плану незалежних сестринських втручань:
Пацієнт А., 37 років, потрапив у відділення зі скаргами на нудоту, блювання, біль в епігастрії, відрижку, пронос. Даний стан пов’язує з вживанням недоброякісної їжі. Встановлено діагноз: “Гострий гастрит”. Які першочергові дії медсестри?
У пацієнта розвинулась діабетична кома. Який препарат підготує медсестра для невідкладної допомоги?
Пацієнтка В., 52 р., хворіє на жовчно-кам’яну хворобу, у якої після порушення дієти виникла інтенсивний біль у правому підребер’ї. Які засоби долікарської допомоги допоможуть зменшити біль?
Хвора, 39 років, скаржиться на гострий, “кинджальний” біль у животі, різку загальну слабість. Захворіла раптово після фізичного навантаження. В анамнезі – виразкова хвороба дванадцятипалої кишки. Під час огляду: обличчя бліде, шкіра вкрита холодним потом, живіт дошкоподібний. Яке ускладнення розвинулося у хворої?
В терапевтичне відділення поступив пацієнт, який хворіє на сухий плеврит. Яка його основна проблема?
До приймального відділення поступив пацієнт зі скаргами на сильний біль у колінних суглобах, набряклість, почервоніння шкіри навколо суглобів. Що могло спричинити загострення ревматичної лихоманки у хворого?
Пацієнт 53 років поступив в кардіологічне відділення зі скаргами на інтенсивний пекучий біль за грудиною, який іррадіює в ліве плече і руку, триває 6 - 8 годин. Який метод діагностики застосовують для підтвердження діагнозу?
Пацієнт 42 років госпіталізований в гастроентерологічне відділення з діагнозом хронічний гастрит типу В. Вкажіть препарат, який застосовують для зниження секреції соляної кислоти.
Пацієнт 21 року знаходиться в ендокринологічному відділенні з приводу цукрового діабету. За дотриманням пацієнтом якої дієти повинна стежити медична сестра?
Пацієнт 36 років знаходиться на лікуванні в гематологічному відділенні з такими проблемами: біль голови, головокружіння, блідість шкіри з жовтяничним відтінком, відчуття повзання “мурашок”, затерплість у кінцівках, яскравочервоний, гладкий, болючий язик. Який продукт медична сестра порекомендує пацієнту з метою дієтотерапії?
Медсестра гематологічного відділення виявила у пацієнта поступовий прогресуючий розвиток хвороби з тривалим підвищенням температури тіла до 38-39oС хвилеподібного характеру, збільшення підщелепних, шийних, аксилярних, пахвинних лімфовузлів. Яке медсестринське втручання слід запланувати на ІІІ етапі медсестринського процесу?
Хворий знаходиться на лікуванні у терапевтичному відділенні з діагнозом: “Гострий гастрит”. Яку з перерахованих проблем пацієнта можна вважати приоритетною?
У хворого набряк легенів. Який характер має харкотиння при цьому стані?
Ви проводите медсестринське обстеження кардіологічного хворого, перевіряєте наявність набряків. Де першочергово з’являються набряки у цих хворих?
У хворого пневмонія. Температура тіла за 1 годину знизилась з 39 до 36,6°C. Яке ускладнення може бути при цьому?
Пацієнту з гострим гломерулонефритом лікар призначив сечогінний засіб. Яким методом скористається медична сестра, щоб проконтролювати ефективність сечогінного засобу?
Які залежні дії медичної сестри спрямовані на полегшення стану хворого з тяжкою уремією?
У хворого на пневмонію після введення цефтріаксону виник анафілактичний шок. Що могло запобігти розвитку цього ускладнення?
При обстеженні пацієнта в приймальному відділенні виявлені проблеми: біль у поперековій ділянці справа, який іррадіює вздовж сечоводу, в сечовий міхур, у праве яєчко, сечовипускання утруднене, болісне, нудота, блювання. Пацієнт збуджений, не знаходить місця від болю. Визначається позитивний симптом Пастернацького. Для якого захворювання характерні ці ознаки?
У пацієнта з інфарктом міокарда раптово вночі виник напад ядухи, який супроводжується кашлем з виділенням пінистого харкотиння рожевого кольору. При обстеженні шкіра і слизові оболонки бліді, акроціаноз. Шкіра вкрита холодним липким потом. Яке ускладнення виникло?
Пацієнт 50 поступив у ендокринологічне відділення. При медсестринському обстеженні виявлено, що останнім часом вуха, ніс, кисті почали збільшуватися у розмірі. При патології якої залози виникають такі проблеми?
У пацієнта, який лікується з приводу бронхоектатичної хвороби, виявлені такі симптоми: слабкість, пітливість, субфебрильна температура, кашель із виділенням гнійного мокротиння до 100 мл на добу, особливо зранку. Що виявить медична сестра при загальному огляді пацієнта?
До відділення поступив молодий чоловік зі скаргами на сильний біль в правому колінному суглобі. З анамнезу відомо, що він з дитинства хворіє на гемофілію. Про що свідчить скарга пацієнта?
Пацієнт С., 48 років, який хворіє на стенокардію, звернувся до медсестри зі скаргами на біль. Охарактеризуйте характер болю при стенокардії:
Пацієнт 52 років поступив в палату інтенсивної терапії з підозрою на інфаркт міокарда. Для зняття нападу болю призначено повний фізичний спокій та антиангінальні препарати. При виконанні призначень лікаря медична сестра в першу чергу введе такі препарати:
Пацієнтка 43 р. знаходиться на лікуванні в гематологічному відділенні з приводу ідіопатичної тромбоцитопенічної пурпури (хв. Верльгофа) скаржиться на овоточивість, крововиливи в шкіру, загальну слабість, швидку втомлюваність. Об’єктивно – шкірні покриви характерного вигляду “шкіри леопарда”. Вночі виникла кровотеча з травного каналу. Як вирішити дану проблему?
Пацієнт 45 років лікується в стаціонарі з приводу ексудативного плевриту. Вкажіть основні скарги хворого:
В нічний час постова медсестра була викликана до хворого, який поскаржився на задишку. Який із заходів найпростішої фізіотерапії медсестра повинна застосувати?
У пацієнта К, 53 р., який знаходиться на лікуванні у неврологічному відділенні з приводу тяжкого розладу мозкового кровообігу з’явилося рівномірне за глибиною дихання з паузами до 30 сек. Який патологічний тип дихання спостерігається у пацієнта?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома