Встановлення і утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні"

Додано: 10 квітня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 179 разів
14 запитань
Запитання 1

1.Здійснення форсованої індустріалізації в УСРР призвело до

варіанти відповідей

завершення націоналізації приватної власності.

формування елементів ринкової економіки.

широкого залучення іноземних інвестицій.

завершення відбудови економіки.

Запитання 2

Розгляньте агітаційний плакат часів утвердження тоталітарного режиму в Україні (1929–1939 рр.) і виконайте завдання.

Напис на плакаті:

«Правильною організацією праці звільнимо колгоспників для роботи в соціалістичній промисловості. Дамо мільйони робочих рук на фронт індустріалізації».

Плакат дає змогу визначити

варіанти відповідей

причини індустріалізації.

характер індустріалізації.

джерела індустріалізації.

етапи індустріалізації.

Запитання 3

Що стало наслідком розгортання в УРСР та СРСР стахановського руху?

варіанти відповідей

підвищення норм виробітку продукції

заборона робітникам самовільно залишати підприємства

уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу

запровадження семиденного робочого тижня

Запитання 4

Які судження щодо зображеного плаката є правильними?

Напис на плакаті:

«За 4 роки ми перебудуємо СРСР із країни аграрної в країну індустріально-аграрну!»

варіанти відповідей

Плакат створено з нагоди річниці введення в дію гігантів чорної металургії – «Запоріжсталі», «Азовсталі», «Криворіжсталі».

Плакат створено в період перебування на посаді Генерального секретаря ЦК КП(б)У Л. Кагановича.

Плакат створено для підвищення трудового ентузіазму робітників.

Плакат є засобом агітації до виконання завдання «форсованої індустріалізації».

Плакат створено з метою мобілізації народу на здійснення повоєнної відбудови промисловості.

Плакат створено в роки першої п’ятирічки.

Плакат присвячено «стахановцям».

Запитання 5

Що було характерним для процесу колективізації в УСРР?

варіанти відповідей

масовий добровільний вступ селян до колгоспів

проведення кампанії з розкуркулювання заможного селянства

ліквідація системи державної хлібозаготівлі

розширення мережі машинно-тракторних станцій

державне стимулювання приватних присадибних господарств

запровадження внутрішніх паспортів для населення міст і новобудов

майнове розшарування колгоспного селянства

Запитання 6

Яке гасло найповніше відповідає реалізації в СРСР та УСРР планів першої п’ятирічки?

варіанти відповідей

«Техніка вирішує все!»

«Доженемо й переженемо США!»

«Економіка має бути економною!»

«Усе для фронту, усе для перемоги!»

Запитання 7

Одним з місць поховання жертв «Великого терору» 1937–1938 рр. є

варіанти відповідей

урочище Бабин Яр.

місто Базар.


станція Крути.

урочище Биківня.

Запитання 8

Які із зазначених понять дають змогу схарактеризувати колективізацію сільського господарства в УСРР?

варіанти відповідей

«розстріляне відродження»

«соціалістичний реалізм»

«розкуркулення»

«українізація»

«паспортна система»

«чорна дошка»

«продрозверстка»

Запитання 9

Занесення на «чорну дошку» – це захід, який використовувало партійно-радянське керівництво СРСР / УСРР для

варіанти відповідей

запровадження терору голодом.

боротьби з масовими епідеміями.

реалізації антицерковної політики.

усунення наслідків політики «ножиць цін».

Запитання 10

Яке явище радянської дійсності 1930-х рр. відображає картина П. Бєлова?

варіанти відповідей

Нагнітання атмосфери страху, пошуку «ворогів народу».

Використання дармової примусової робочої сили ув’язнених.

Панування в суспільстві загальної недовіри, взаємної підозри.

трудовий героїзм робітників на новобудовах перших п’ятирічок.

Запитання 11

У яких уривках з історичних джерел відображено особливості культурного життя України в 1930-ті рр.?

1. «Триває робота з ліквідації неписьменності. За роки другої п’ятирічки лікнеп закінчили 1,5 млн чоловік. Посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість нової радянської людини…»

2. «Для звуження впливу старої професури та викладачів реорганізовано управління вищою школою. Університети були ліквідовані, а на їхній основі утворювалисягалузевінавчальнізаклади,зокремаінститутинародноїосвіти».

3. «Партвидав, Сільгоспвидав забезпечують село творами класиків марксизму-ленінізму, брошурами, що висвітлюють кращі зразки колгоспного будівництва, агротехнічною та художньою літературою…»

варіанти відповідей

1,2

2,3

1,3

1,2,3

Запитання 12

Прочитайте уривок із книги Р. Конквеста «Великий терор» і виконайте завдання.

«Терор був настільки загальним і настільки «скорострільним», що законні органи влади розпалися. В українському ЦК більше не було кворуму; не існувало органу, що призначав уряд. Наркоми, що призначалися нерегулярно, з’являлись у наркоматах на тижні чи навіть на дні і потім щезали. Безпрецедентний удар по політичному керівництву означав повну руйнацію української партії. …навіть формальна партійна і радянська робота завмерла».

У цитованому уривку Р. Конквест указав на

варіанти відповідей

організаторів і виконавців терору.

передумови та привід терору.

причини та сутність терору.

масштаби та наслідки терору.

Запитання 13

«Нарком оборони Радянського Союзу Клим Ворошилов у виступі на XVII з'їзді ВКП(б) заявив: "Ми свідомо пішли на голод, бо нам потрібен був хліб, але жертвами голоду були не трудові елементи, а куркульство"...»

Наведений уривок джерела дає змогу

варіанти відповідей

визначити одну з причин Голодомору.

вказати на організаторів геноциду українського народу.

створити уявлення про масштаби голоду 1921-1923 рр.

виокремити пропагандистську складову компартійної політики.

з'ясувати основні положення Продовольчої програми Комуністичної партії.

визначити одного з керівників Української РСР

Запитання 14

Перенесення столиці УСРР з Харкова до Києва відбулося

варіанти відповідей

1921

1925

1934

1937

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест