У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?
Яку політику більшовиків С. Петлюра характеризував таким чином:
«...У цьому напрямку нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»?
Укладення якого міжнародного договору викликало такий коментар сучасника:
«Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусові в 1667 році…»?
Який захід більшовиків дав змогу голові Раднаркому РСФРР В. Леніну заявити:
«Селянські повстання, які раніше, до 1921 року, були загальним явищем, майже цілковито зникли. Селянство задоволено своїм теперішнім становищем. …Це досягнуто впродовж одного року»?
З якою метою ухвалено Постанову ВУЦВК і РНК УСРР, уривок з якої процитовано:
«…Щоб усунути нерівність культур, що створилися внаслідок вікового утиску, Робітничо-Селянський уряд, дотримуючись рівноправності мов усіх національностей, які є на території України, вживає низку практичних заходів, що мають забезпечити українській мові місце, відповідне числу та питомій вазі українського народу на території УСРР…»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Розміри допомоги, яку одержує населення голодуючих губерній України через державні органи, не перевищує 7,5% задоволення всього голодуючого населення. Допомога, здійснювана закордонними комісіями та приватними організаціями, досягне у майбутньому 8% потреб...»
Цитовану доповідну записку створено в роки
Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.?
У роки нової економічної політики у сфері трудових відносин
Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті
Зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період НЕПу було забезпечено завдяки
Що з указаного нижче було характерним для культурного життя України в 1921 — 1928 рр.?
1. Здійснення політики коренізації та її складової — українізації.
2. Запровадження обов’язкової десятирічної середньої освіти.
3. Консолідація літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання.
4. Посилення боротьби з «космополітизмом», «низькопоклонством перед Заходом».
5. Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.
6.Проведення політики ліквідації неписьменності дорослого населення.
Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики (1921–1928 рр.).
Вільну академію пролетарської літератури (ВАПЛІТЕ) засновано
«Нова економічна політика» — це комплекс заходів, якими передбачалося
Які заходи здійснювалися партійно-державним керівництвом УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921—1928 рр.?
.
Про якого діяча культури України 1920-х рр. йдеться в листі Й. Сталіна до Л. Кагановича?
«…Вимоги про "негайну дерусифікацію пролетаріату" в Україні, його думка про те, що "від російської літератури, від її стилю українська поезія повинна тікати якнайшвидше", його заява про те, що "ідеї пролетаріату нам відомі і без московського мистецтва"… звучать тепер… більш ніж дивно».
ВАПЛІТЕ — це
Які з цитованих документів створено в період нової економічної політики (1921–1928 рр.)?
Жертвою якої репресивної акції став С. Єфремов?
У 1932 р. кількість членів КП(б)У становила понад 500 тис. осіб, а в 1938 р. — близько 260 тис. осіб. Що зумовило скорочення чисельності Компартії України?
Результатом здійснення якої політики є подані нижче дані?
«Індекс фізичного обсягу промислової продукції в СРСР у 1937 р., порівняно з рівнем 1913 р., склав 820, у США — 154, Німеччині — 119, Великій Британії — 110, Франції — 101. За обсягами виробництва СРСР із п’ятого місця в світі у 1928 р. перейшов на третє у 1932 р., у 1937 р. — на друге…»
Укажіть особливості процесу індустріалізації, здійснюваної в Україні в другій половині 1920–1930-х рр.
Фундатором національного кінематографа, автором шедеврів світового рівня «Звенигора», «Арсенал», «Земля» був
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави і т. ін. — самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії». В уривку вказано на
Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.
Політичний процес в СРСР, що започаткував широкомасштабні репресії в країні наприкінці 1920 — на початку 1930-х рр., увійшов в історію під назвою
Політика «ліквідації куркульства як класу», здійснювана партійно-радянським керівництвом СРСР і УСРР у 1930–1931 рр., мала за мету
Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?
Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до
«Закон про п'ять колосків» був складовою політики
«Розстріляне відродження» – умовна назва
Конституція Української РСР 1937 р. законодавчо закріплювала:
Укажіть галузь культури, у якій у 1930-х роках плідно працювали М. Бойчук, І. Їжакевич, Ф. Кричевський, М. Самокиш.
З якою політичною метою партійно-радянське керівництво СРСР проводило суцільну колективізацію сільського господарства?
Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?
Що було характерним для процесу колективізації в УСРР?
Визначте джерела індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 – у 1930-х рр.
Укажіть наслідок дій партійно-радянського керівництва, зазначених в уривку з історичного джерела: «Щоб подолати куркульський опір хлібозаготівлям, установити занесення на “чорну дошку” колгоспів, що злісно саботують здачу (продаж) хліба за державним планом… Провести перевірку складу колгоспів та очищення від контрреволюційних елементів – організаторів зриву хлібозаготівель».
Перенесення столиці УСРР з Харкова до Києва відбулося
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома