ВУРТР (1921—1939)

Додано: 23 квітня 2020
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 88 разів
24 запитання
Запитання 1

Яку політику радянською влади історик О.Субтельний називав «війною режиму проти селянства»?

варіанти відповідей

націоналізацію

українізацію

індустріалізацію

колективізацію

Запитання 2

Яку мету переслідувала радянська влада, законодавчо закріплюючи в 1932 р. такі норми: «... Застосовувати як міру судової репресії за розкрадання ( крадіжку ) колгоспного та кооперативного майна найвищу міру соціального захисту — розстріл з конфіскацією всього майна і з заміною при пом’якшуючих обставинах позбавленням волі на строк не нижче 10 років з конфіскацією майна»:

варіанти відповідей

зміцнення радянської влади

збереження колгоспної власності

додаткове вилучення зерна у селян

забезпечення громадського порядку в державі

Запитання 3

Яка організація відіграла вирішальну роль у допомозі населенню України в період голоду?

варіанти відповідей

Британська федерація тред-юніонів

Американська федерація праці

Американська адміністрація допомоги

Ліга Націй

Запитання 4

Які причини голоду у 1921-1923 рр?

1) посуха та неврожай у південних і степових районах України;

2) створення великих промислових об’єктів;

3) введення кооперації в сільському господарстве;

4) примусове вивезення українського врожаю до РСФРР;

5) збільшення виробництва сільськогосподарської продукції;

6) післявоєнна розруха:

варіанти відповідей

1, 4, 6

1, 3, 5

2, 5, 6

1, 2, 5

Запитання 5

Яке поняття слід використовувати характеризуючи додане зображення?

варіанти відповідей

ліквідація неписьменності дорослих

індустріалізація

коренізація

ідеологізація культурного життя

Запитання 6

Чому, незважаючи на економічні досягнення, більшовики почали згортати політику НЕПу в другій половині 20-х років?

варіанти відповідей

Всі завдання НЕПу були виконані.

НЕП не забезпечив достатнього зростання рівня життя населення

України.

Ринкова економіка НЕПу не вписувалась у більшовицьку модель

соціально-економічних відносин.

НЕП вичерпав свої можливості.

Запитання 7

Яке з наведених тверджень є правильним?

варіанти відповідей

Індустріалізація в УРСР розпочалася з легкої промисловості.

Роки другої п`ятирічки припадають на 1928-1933 рр.

Жодна з перших п’ятирічок не була виконана у повному обсязі.

Першими заводами – гігантами, які побудовани в роки першої п`ятирічки, були "Запоріжсталь”; “Азовсталь”, ‘Криворіжсталь”.

Запитання 8

У 1933 р. П. Тичина написав вірш «Партія веде». У 1940 р. він видав присвячену Й. Сталіну поетичну збірку «Сталь і ніжність». У 1939 році група літераторів України — М. Рильський, М. Бажан, В. Сосюра, П. Тичина, А. Малишко та ін. — створили колективну поему "Наш рідний Сталін". Що штовхнуло їх на такій крок?

варіанти відповідей

бажання врятуватися від репресій

сліпа віра в комуністичні ідеали

безмежна відданість вождю

прагнення зміцнити культ особи Сталіна

Запитання 9

Для розкриття якого історичного явища можна використовувати такі поняття і терміни:показові судові процеси ("Шахтинська справа", справа СВУ), " ворог народу", система ГУЛАГу, НКВС, "трійки"?

варіанти відповідей

дискримінація

"червоний терор"

великий терор

"білий терор"

Запитання 10

Який із зображених храмів у Києві був зруйнований у 30-ті роки ХХ ст. внаслідок антирелігійної політики

радянської влади?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

Укажіть причини здійснення радянської владою суцільної колективізації.

1) збільшення експорту сільгоспродукції за кордон ;

2) забезпечення коштами для проведення форсованої індустріалізації;

3) забезпечення продуктами харчування промислові центри та армію;

4) перетворення селян із приватних власників на сільськогосподарських робітників;

5) підвищення життєвого рівня селян;

6) створення економічної бази для обороноздатності країни:

варіанти відповідей

1, 2, 3, 4

2, 3, 5, 6

2, 4, 5, 6

1, 3, 5, 6

Запитання 12

Прочитайте витяг із Постанови Оргбюро ЦК КП(б)У та виконайте завдання.

«ЦК пропонує правлінню "Українфільму"… протягом найближчого часу досягти рішучого зламу в бік цілковитого підпорядкування кінематографії розгорнутому висвітленню завдань [сучасності]. …особливу увагу треба звернути на висвітлення завдань індустріалізації та суцільної колективізації й теми боротьби з класовим ворогом, …виховання нових кадрів...»

Згідно з партійними вказівками кінематографісти у своїй творчості повинні були дотримуватися

варіанти відповідей

засад модернізму.

принципів романтизму.

класичних зразків у мистецтві.

методу соціалістичного реалізму.

Запитання 13

Що стало наслідком розгортання в УРСР та СРСР стахановського руху?

варіанти відповідей

підвищення норм виробітку продукції

заборона робітникам самовільно залишати підприємства

уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу

запровадження семиденного робочого тижня

Запитання 14

Здійснення форсованої індустріалізації в УСРР призвело до


варіанти відповідей

завершення націоналізації приватної власності.

формування елементів ринкової економіки.

широкого залучення іноземних інвестицій.

завершення відбудови економіки.

Запитання 15

Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору:

«Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу «заготовляла» наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба»,

- можна використати для пояснення його

варіанти відповідей

передумов.

масштабу.

жертв.

мети.

Запитання 16

З якою політичною метою партійно-радянське керівництво СРСР проводило суцільну колективізацію сільського господарства?

варіанти відповідей

установлення державного контролю над сільськогосподарським виробництвом і використання його ресурсів для модернізації промисловості

зміцнення матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва та піднесення добробуту селян

допомога держави процесу колгоспного будівництва та вдосконалення агротехніки та агрокультури

подолання продовольчої кризи в країні, заміна екстенсивного сільськогосподарського виробництва інтенсивним

Запитання 17

Поняття «розстріляне відродження» використовують, характеризуючи наслідки репресивної політики комуністичного режиму, спрямованої на фізичне знищення 

варіанти відповідей

українського селянства.

українського робітництва.

української творчої інтелігенції.

українського партійно-радянського керівництва.


Запитання 18

Утвердження в Українській СРР колгоспно-радгоспної системи господарю- вання, багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села – це наслідки здійснення політики



варіанти відповідей

«воєнного комунізму».

 суцільної колективізації.

нової економічної політики.

«коренізації».

Запитання 19

У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?


варіанти відповідей

«червоний терор»

Голодомор

 «Великий терор»

«радянізація» Західної України

Запитання 20

 Хто очолював радянський уряд – Раднарком УСРР в 1919-1923рр.?


варіанти відповідей

 Лазар Каганович 

Олександр Шумський 

 Християн Раковський 

Дмитро Мануїльський 

Запитання 21

Декларацію про утворення СРСР було затверджено: 

 

варіанти відповідей

30 грудня 1921 р.

30 грудня 1922 р.

31 грудня 1922 р.

30 грудня 1924 р

Запитання 22

Оберіть історичного діяча, який не мав відношення до утворенняСРСР:

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Запитання 23

Оберіть відмінність політики непу від «воєнного комунізму»:

варіанти відповідей

здача десятої частини від урожаю зерна

введення продовольчої розкладки

заміна продовольчої розкладки продподатком

заміна продподатку продовольчою розкладкою

Запитання 24

У яких твердженнях ідеться про Василя Липківського?

варіанти відповідей

У 1922–1928 рр. – віце-президент ВУАН, автор низки досліджень з історії літератури та літературознавства

У 1919–1927 роках останній настоятель та доглядач Софії Київської. 

З листопада 1920 очолював Кримревком. У лютому 1921 відкликаний з Криму та направлений працювати на керівну партійну роботу на Урал

Сприяв українізації середньої й вищої школи, підготовці кадрів викладачів, розвиткові книговидання та періодики українською мовою 

Український діяч, церковний реформатор, проповідник, педагог, публіцист, письменник і перекладач, борець за автокефалію українського православ'я

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест