Вставні слова. Підготовка до ЗНО

Додано: 14 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

Позначте речення, у якому вставне слово (словосполучення) дає емоційну оцінку повідомлюваному:

варіанти відповідей

Мабуть, людині не можна відриватися від рідного берега (Ю. Мушкетик).

Сумління людське, виявляється, схоже на вулик, його теж можна розтривожити (О. Гончар).

Доброго, кажуть, дожидати треба, а лихе – само прийде (Панас Мирний).

А хлібам колосистим, здається, немає кінця (Д. Луценко).


Досі дні стояли теплі, сонячні, а сьогодні, мов на гріх, задощило (О. Гуріненко).

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Здавна люди налічували в дощовій веселці сім кольорів червоний, жовто-гарячий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити різні відтінки, що поступово переходять один в один. (5)Цих відтінків безліч.

Вставне слово є в реченні


варіанти відповідей

першому

другому

третьому

п'ятому

Запитання 3

У якому варіанті правильно виділене вставне слово?

варіанти відповідей

Ти, напевно знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

Ти напевно, знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

Ти, напевно, знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

Ти напевно знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.

Запитання 4

Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Наш тренер може перепливти Дніпро.

Час для роботи вже може й настав?

Чи може орел здійнятись над хмари?

Мріяти про велике може кожен.

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.

Вставним словосполученням ускладнено речення


варіанти відповідей

перше

друге

четверте

шосте

Запитання 6

Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

За теорією Ч. Дарвіна було знято кілька цікавих науково-популярних фільмів.

За теорією Ч. Дарвіна тривалий час уважно слідкували науковці в Кембриджі.

За теорією Ч. Дарвіна головною рушійною силою еволюції є природний добір.

За теорією Ч. Дарвіна з’явилися й інші пояснення чинників еволюції видів.

Запитання 7

Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Для інженерів-мрійників уявіть немає нічого неможливого тому в ХХІ столітті всі охочі можуть узяти до рук електровіник!

Продумана конструкція дає змогу підмітати навіть упритул до стін а півгодинного заряду акумулятора з надлишком вистачить для швидкого прибирання.

Телескопічне руків’я цього приладу дає змогу під час прибирання дістатися до всіх куточків скажімо під ліжком чи далеко під столом.

До речі потрібний електровіник і в боротьбі з шерстю домашніх улюбленців бо має для цього спеціальну щітку.

Невідомий автор вислову «Швидкий як електровіник» либонь уважав цей прилад витвором багатої фантазії.

Запитання 8

Слово «здавалося» є вставним (окремі розділові знаки пропущено) у реченні

варіанти відповідей

Усе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

Багатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь — звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.

Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.

Широкі промені вдарялися об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

Уже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.

Запитання 9

Правильно розставлено всі розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Може у вас знайдеться цікава книжка?

Того можливо, не знайду я слова, щоб наш прекрасний оспівати світ (М.Рильський).

  Пам"ятки української вишивки, на жаль, збереглися лише за кілька останніх століть (О.Гасюк).

  Місяць хоче мабуть погрітись, суне в шибку свій блідий диск (В.Симоненко).

Запитання 10

Вставне слово виражає почуття мовця в реченні

варіанти відповідей

 На станції Гребінка у вагоні, нарешті, попросторішало.

 Вони встали й пішли – обоє чомусь засмучені – і вже до самої домівки мовчали.

 На щастя, підходив Андрій.

 Кажуть, сніг на полі – хліб у коморі.

Після цього він спинився на двох парах, які, за його словами, були прикладом якдля учителів, так і для учнів з усіх поглядів.

Запитання 11

Вставне слово має значення послідовності викладу думок

варіанти відповідей

Хвала Богові, я вільна тепер.

Боже, яка моя мама красива – як на іконі Марія.

Найвідоміший я у своєму селі після Гоголя, звісно, і після Тараса.

Не сходить сонце на Вкраїні, напевне, й місяця нема.

Улас Самчук вважав, що література покликана, по-перше, відображати життя, по-друге, нести в собі моральну істину, тобто бути повчальною.

Запитання 12

 Правильно роставлені розділові знаки в реченні


варіанти відповідей

Здається старий Дніпро широко розкинув поли своєї зеленої киреї, щедро

даруючи берегам ліси, сади та степові роздолля.

Маємо жити, звичайно не хлібом єдиним.

То, мабуть, і буде ідеальне суспільство майбутнього, коли потребою для кожної людини стане робити для іншої тільки щось добре, приємне, корисне, може, навіть самопожертовне.

Голуб втихомирився й видно заснув.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест