вступ 9

Додано: 24 липня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 51 раз
9 запитань
Запитання 1

Вперше термін "біологія" запропонував:

варіанти відповідей

1. Теофраст.

2. К.Лінней

3. Т.Гекслі

4. Арістотель

Запитання 2

Історія розвитку біології має кілька етапів. На якому із них виникають такі розділи біології, як цитологія, фізіологія, ембріологія:

варіанти відповідей

1. Епоха донаукових практичних знань.

2. Епоха виникнення біології та початок її диференціації.

3. Епоха синтезу наукових біологічних знань.

4. Епоха проникнення в біологічний мікросвіт.

Запитання 3

Сьогодні довготривалі космічні польоти уже не дивують нікого. В планах дослідників Всесвіту експедиції на Марс. Але умови існування людини в умовах Землі та в космосі істотно різняться. Яка наука займається вивченням стану живих організмів в умовах космічних польотів:

варіанти відповідей

1. Радіобіологія.

2. Біокібернетика.

3. Кріобіологія.

4. Космічна біологія.

Запитання 4

В якому із цих переліків вказані тільки ті науки, які вивчають певні групи живих організмів:

варіанти відповідей

1. Вірусологія, мікробіологія, фізіологія.

2. Мікробіологія, ботаніка, генетика.

3. Зоологія, вірусологія, ботаніка.

4. Екологія, генетика, мікологія.

Запитання 5

Найзагальнішими особливостями живих систем є відкритість, упорядкованість та рівневість. В якому із цих тверджень описується приклад упорядкованості в живих системах:

варіанти відповідей

1. Живі системи мають ієрархічний принцип побудови.

2. Живі системи побудовані із окремих компонентів, які не взаємодіють між собою для того, щоб забезпечувати функціонування цілої системи.

3. Живі системи постійно обмінюються із середовищем речовинами та енергією.

4. Живі системи характеризуються високим ступенем складності, який забезпечується чітким розподілом функцій між усіма компонентами системи та їх особливостями будови у зв'язку із виконуваними функціями.

Запитання 6

Для живої системи характерні саморегуляція, самооновлення та самовідтворення. Який із описаних тут процесів буде прикладом самовідтворення:

варіанти відповідей

1. Якщо у морської зірки відрізати один із її промінчиків, то з нього виросте новий організм морської зірки.

2. Якщо на шкірі людини є глибокий поріз, то з часом рана заживає і на місці порізу залишається тільки слід - шрам.

3. Якщо ми з'їли шматок солодкого торта, то за якийсь час у нас у крові підвищується рівень глюкози, але підшлункова залоза виділяє інсулін і переводить надлишок глюкози у запасну речовину - глікоген.

4. Вчені доводять, що клітини епітелію кишечника повністю замінюються на нові впродовж місяця, завдяки чому вони можуть добре виконувати свої функції.

Запитання 7

В якому із цих списків вказано приклад правильно розташованих прикладів рівнів організації живих систем із дотриманням принципу ієрархічності:

варіанти відповідей

1. Біосферний, організмовий, популяційно-видовий.

2. Клітинний, молекулярний, організмовий.

3. Популяційно-видовий, екосистемний, біосферний.

4. Клітинний, екосистемний, популяційно-видовий.

Запитання 8

На уроці біології учні проводили дослідження пігментів у листках рослини бегонії лотосолистої. У неї листки мають темно-червоне забарвлення і тому вони висунули припущення, що там нема хлорофілу. Але по завершенні дослідження вони отримали в пробірці із витяжкою пігментів три шари, де чітко прослідковувалася наявність зеленого хлорофілу. Такий дослід проводили кілька груп учнів і всі отримали той же результат. Результати такого дослідження можна вважати:

варіанти відповідей

1. Помилкою в ході проведення дослідження.

2. Науковим фактом.

3. Наслідком того, що в ході дослідження відбувалася якась хімічна реакція і тому утворювалася речовина зеленого кольору.

4. Випадковістю.

Запитання 9

На присадибній ділянці учень вирішив дослідити вплив фософрних добрив на урожайність гороху. Для цього він перед посівом вніс у ґрунт певну кількість суперфософату (один із видів фосфорних добрив), посіяв горох і впродовж періоду росту та розвитку рослин ще раз вносив ці добрива для їх підживлення. По завершенні процесу дозрівання насіння він ретельно зібрав урожай та зважив його. Чи можна це дослідження вважати таким, що було проведено правильно:

варіанти відповідей

1. Так, адже він вносив у ґрунт саме ті добрива, вплив яких він хотів вивчити.

2. Ні, бо не можна вивчати вплив тільки одного виду добрив. треба було взяти ввесь комплекс мінеральних речовин, які потрібні для рослини.

3. Так, бо в ході дослідження він використовував добрива не тільки перед посівом, але й під час розвитку рослини.

4. Ні, бо не було контрольної групи рослин, яка б не отримувала таких добрив, і не можливо визначити ефективність впливу добрив на урожайність гороху.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест