Забруднення довкілля, його види та критерії (рівень стандарту)

Додано: 16 березня
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 38 разів
9 запитань
Запитання 1

Забруднення довкілля за походженням забруднюючих чинників поділяється на:

варіанти відповідей

1. Природне та антропогенне.

2. Постійне та тимчасове.

3. Довготривале та короткочасне.

4. Регіональне та глобальне.

Запитання 2

До природних чинників забруднення середовища можна віднести:

варіанти відповідей

1. Пилові бурі.

2. Потужні лісові пожежі, що виникають під час попадання грозових розрядів у сухі стовбури дерев.

3. Вихід метану із розломів земної кори у місцях скупчення цього газу в надрах землі.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 3

В останні десятиліття екологи наголошують на негативному впливі полімерних матеріалів, які використовує людина, на природне середовище. Чому полімери такі шкідливі, адже до їх складу входять ті ж хімічні елементи, що й до складу живих організмів - С, Н, О, N:

варіанти відповідей

1. Бо вони мають штучне походження.

2. Бо їх виготовляє не природа, а людина.

3. Бо в природі нема систем утилізації цих полімерних сполук (нема організмів із відповідними ферментними системами, які б могли розщеплювати ці речовини).

4. Бо вони не розчиняються у воді.

Запитання 4

Водосховища, які завжди є біля ТЕС, є місцем розведення риб. Але дуже часто там виявляють багато різних паразитів риб, які завдають їм відчутної шкоди. В той же час, в аналогічних водосховищах, що не зв'язані із ТЕС, не спостерігається такого масового розмноження цих паразитичних організмів. Чим це може бути обумовлено:

варіанти відповідей

1. Викидами великої кількості вуглекислого газу у атмосферу із печей ТЕС.

2. Тепловим забрудненням води, що створює більш сприятливі умови для розвитку паразитів.

3. Електромагнітними полями високої інтенсивності, які утворюються навколо високовольтних ліній електропередач.

4. Відсутністю у воді видів риб, що не заражаються цими паразитами.

Запитання 5

Для боротьби із бур'янами на великих площах використовують гербіциди. Їх неправильне, надмірне внесення, може спричинити забруднення:

варіанти відповідей

1. Механічне.

2. Фізичне.

3. Хімічне.

4. Біологічне.

Запитання 6

При високій концентрації нітратів у продуктах харчування в організмі людини утворюється речовина метгемоглобін, що провокує розвиток онкологічних захворювань. До якого типу забруднення можна віднести нітрати:

варіанти відповідей

1. Біологічне.

2. Механічне.

3. Фізичне.

4. Хімічне.

Запитання 7

Свого часу європейці, що активно освоювали Америку, випадково завезли у Європу рослину галінсогу. Це маленька трав'яниста рослина, яка стала злісним бур'яном і поширилася по всій Європі. До якого виду забруднення можна віднести цей приклад:

варіанти відповідей

1. Це взагалі не ж\є прикладом забруднення середовища.

2. Біологічне.

3. Механічне.

4. Фізичне.

Запитання 8

У природі постійно відбуваються відмирання певних особин видів, що там проживають, буревії, які ламають дерева, повені, які розмивають русла річок та приводять до загибелі частини жителів водойми. Чи можна вважати ці процеси такими, що погіршують якість середовища:

варіанти відповідей

1. Так, бо вони приводять до загибелі певних організмів.

2. Ні, бо ці процеси є такими, що в ході самооновлення екосистеми повертаються до нормального стану.

3. Так, бо вони є тільки наслідками діяльності людини.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 9

Що таке гранично допустима концентрація (ГДК):

варіанти відповідей

1. Показник, що якісно і кількісно відображає наявність у довкіллі речовини-забруднювача і ступінь її впливу на живі організми.

2. Кількість шкідливих речовин у довкіллі, які за умови постійного і довготривалого контакту із живими організмами не завдають їм шкоди і не позначаються негативно на здоров'ї людини.

3. Вміст речовин у середовищі, що формується як сума глобальних і регіональних природних та антропогенних забруднень.

4. Концентрація шкідливої речовини, яка здатна за різної тривалості впливу викликати загибель організмів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест