Загальні закономірності формування адаптацій

Додано: 3 вересня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 152 рази
12 запитань
Запитання 1

1. Приклад адаптації: під дією ультрафіолетового випромінювання на мембрани епітеліоцитів синтезується фермент тирозиназа й утворюється меланін, відноситься до:

варіанти відповідей

А. Клітинного рівня

Б. Організмового рівня

В. Популяційно-видового рівня

Г. Екосистемного рівня

Запитання 2

2. Приклад адаптації: спільне добування їжі зграєю вовків або прайдом левів, відноситься до:

варіанти відповідей

А. Клітинного рівня

Б. Організмового рівня

В. Популяційно-видового рівня

Г. Екосистемного рівня

Запитання 3

3. Характерна будова й форма тіла відноситься до адаптації:

варіанти відповідей

А. Структурна

Б. Фізіологічна

В. Етологічна

Г. Біохімічна

Запитання 4

4. Характерні процеси життєдіяльності за певних умов відносяться до адаптацій:

варіанти відповідей

А. Структурна

Б. Фізіологічна

В. Етологічна

Г. Біохімічна

Запитання 5

5. Характерні поведінкові особливості, відносяться до адаптацій:

варіанти відповідей

А. Структурна

Б. Фізіологічна

В. Етологічна

Г. Біохімічна

Запитання 6

6. Охоплюють всі біохімічні процеси, відносяться до адаптацій:

варіанти відповідей

А. Структурна

Б. Фізіологічна

В. Етологічна

Г. Біохімічна

Запитання 7

7. Оберіть ознаки, що характерні для онтогенетичної адаптації:

варіанти відповідей

А. Формуються в процесі еволюції під дією природного добору

Б. Мають неспадковий і короткочасний характер

В. Мають спадковий довготривалий характер

Г. Пов’язані з перетворенням норми реакції ознак

Д. Забезпечують реалізацію норми реакції ознак за конкретних умов існування

Е. Виникають упродовж індивідуального розвитку

Запитання 8

8. Оберіть ознаки, що характерні для філогенетичної адаптації:

варіанти відповідей

А. Формуються в процесі еволюції під дією природного добору

Б. Мають неспадковий і короткочасний характер

В. Мають спадковий довготривалий характер

Г. Пов’язані з перетворенням норми реакції ознак

Д. Забезпечують реалізацію норми реакції ознак за конкретних умов існування

Е. Виникають упродовж індивідуального розвитку

Запитання 9

 Процес формування нових пристосувань або удосконалення існуючих до певних умов існування завдяки зміні генетичної структури популяції під дією еволюційних чинників називається

варіанти відповідей

адаптацією

адапціогенезом

преадаптацією

постадаптацією

Запитання 10

 Черепашки молюсків, що сформувалися у водному середовищі, стали корисними під час опанування суходолу, захищаючи організм не лише від хижаків, а й від пересихання. Оперення птахів виникло для регуляції температури тіла, а згодом адаптовано для польоту; луска акул, що формувалась для захисту, згодом набула функції формування зубів . Такий спосіб формування пристосувань називають 

варіанти відповідей

адаптацією

постадаптацією

мутацією

преадаптацією

Запитання 11

Виберіть з переліку ПРАВИЛО АДАПТИВНОСТІ

варіанти відповідей

біосистеми адаптуються до умов існування двома способами: шляхом функціональних адаптацій у межах сталого рівня стабілізації системи та шляхом зміни цього загального рівня стабілізації

висока адаптивність до одного з екологічних чинників не дає такого самого ступеня пристосовуваності до інших умов життя (навпаки, вона може обмежувати ці можливості через фі зіологоморфологічні властивості організмів).

кожен вид специфічний за екологічними можливостями адаптації, двох ідентичних видів не існує. 

у відповідь на дію умов середовища в усіх біосистем на всіх рівнях організації живої матерії формуються пристосування. 

Запитання 12

Відомо,що із послабленням впливу сонячного світла змінюється засмага людини, через харчову спеціалізацію змінюється форма дзьоба у в’юрків. Ознаки, що стали непотрібними, перетворюються на рудименти і зникають у ході еволюції, якщо не набудуть нових функцій (наприклад, очі у крота). Яка загальна властивість адаптацій проявляється таким чином?

варіанти відповідей

індивідуальність

непостійність

відносна доцільність

мінливість

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест