Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.
«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».
В уривку йдеться про
Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж
Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про
Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?
Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради (ГРР) підчас революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?
У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?
Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в
Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії
Унаслідок Першого поділу Речі Посполитої до володінь Австрійської монархії приєднано
Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?
Рік видання альманаху «Русалка Дністрова»:
Рік холерного бунту селян у Закарпатті:
Австрійські монархи, за правління яких в західноукраїнських землях наприкінці ХVІІІ ст. була обмежена влада поміщиків над селянами:
Адміністративно-територіальні одиниці, на які поділялося Королівство Галіції та Лодомерії в першій половині ХІХ ст.:
Засновники національного відродженням на Закарпатті:
Газета, яка започаткувала вихід українськомовної преси та видавалася на кошти ставропігійського інституту й греко-католицького духовенства, згодом була друкованим органом Головної руської ради:
Депутат парламенту Австрійської імперії, який закликав надати політичну автономію Буковині та приєднати її до Галичини, вимагав скасувати кріпацтво та передати селянам землю без викупу, організував повстання буковинських селян 1848 – 1849 рр.:
В історичних працях «весною народів» називають:
Рік створення в м. Перемишль патріотично налаштованими уніатськими священниками освітньої організації «Клерикальне товариство» (Товариство галицьких священників)
Перший просвітницький з’їзд західноукраїнських діячів науки та культури, на якому було схвалено єдину граматику української мови та вирішено заснувати наукове товариство «Галицько-Руську Матицю»:
Наслідки «весни народів» для Західної України:
Ватажок селянського повстання 1843 – 1844 рр. на Буковині:
Представницький орган українців Галичини, який було створено 2 травня 1848 р.:
Адміністративно-територіальні одиниці, на які поділялося Закарпаття перебуваючи у складі Братиславського намісництва Угорського королівства Австрійської імперії:
Період діяльності просвітницького гуртка «Руська Трійця»:
Рік проведення у Львові Собору руських учених:
Місто, в якому діяв просвітницький гурток «Руська трійця»:
Рік звільнення від панщини селян Буковини:
Рік звільнення селян Галичини від панщини:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Регіон, який відповідно Константинопольському трактату (конвенції) 1775 р. офіційно відійшов до Австрійської імперії:
Греко-католицький священник Закарпаття, письменник, педагог і культурний діяч, який протестував проти мадяризації мешканців краю, виступав за використання народної мови в освіті та релігії:
Період діяльності Головної руської ради:
Організація, яка видавала дешеві кннижки українською мовою, проводила просвітницьку та видавничу діяльність, розвивала шкільництво на Західній Україні:
Період друку першої українськомовної газети «Зоря Галицька»:
Історичний діяч, який не входив до складу гуртка «Руська Трійця»:
Греко-католицький священник Закарпаття, про якого Іван Франко казав «людина, без сумніву, доброї волі і не малих здібностей, хоч і заплутана у мовні та політичні доктрини» за його популяризацію української і російської культур та водночас москвофільські погляди:
Коли відбувалися події, про які йдеться у наведеному уривку: «Австрійська імператриця ... та її син ... провадили «модну» тоді серед європейських монархів політику просвітництва ... Головним напрямком їхньої політики в Галичині було ослаблення позицій польської шляхти»?
Доповніть твердження: «Марія-Терезія та Йосиф II провели реформи...»
Укажіть ім’я та прізвище діяча, пропущене в наведеному уривку.
«Під покровительством перемишльського єпископа ... зібрався гурт патріотично налаштованих греко-католицьких священиків: Іван Могильницький, Йосип Лозинський, Йосип Левицький, Іван Лаврівський».
Про наслідок якої події йдеться в історичному джерелі:
«Російська інтелігенція, яка говорила тоді польською, німецькою або церковнослов’янською мовами, теж засудила новий дух. Найсуворішим було те, що її видання викликало переслідування з боку уряду і владної ієрархії: трьох згаданих хлопців віддали ще 1838 р. під суворий поліцейський нагляд, а після закінчення греко-католицької семінарії їм відмовили в духовному сані»?
Яке значення для національного відродження на західноукраїнських землях мало друкування зображеного на фото альманаху?
Укажіть організацію, якій належить відозва до народу в першій половині XIX ст.
«Але тепер, коли для всіх спалахнуло сонце свободи, прокинувся і наш український лев і чудове нам передбачає майбутнє. Встаньте, брати, але не до сварки і негоди! Будьте тим, ким бути можемо, будьте — Народом!»
Як називалась організація, створена у Львові 2 травня 1848 року українською інтелігенцією?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела:
«За відомостями, які до нас надійшли, депутат рейхстагу... в деяких громадах провів нові громадські вибори, а в горах нібито він роз’яснив місцевому населенню, що ліси і полонини належать їм... та що наступного року будуть усі звільнені від податків»?
Укажіть головну причину «холерних бунтів» селян Закарпаття.
Визначте регіон, де рух опришків був відкритою збройною боротьбою селян.
Програмними вимогами Головної Руської Ради в період революції 1848—1849 рр. були
Наслідками революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії є
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома