Завдання до І етапу ХXІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Додано: 2 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 922 рази
24 запитання
Запитання 1

Укажіть рядок, у якому слова вживаються в мо­ві лише як професійні або терміни

варіанти відповідей

реакція, сила, міра, кут

фонема, лінгвістика, дифузія, тангенс

бюлетень, делегація, корінь, аташе

гороскоп, бісектриса, графіка, традиція

Запитання 2

Укажіть рядок, у якому всі слова з не пишуть­ся разом

варіанти відповідей

(не)щодня, (не)зчутися, (не)від нас, (не)втомний

(не)гайно, (не)гарний, (не)наче, (не)впинно

(не)слід, (не)вільник, (не)мічний, (не)кричить

(не)щастя, (не)притомніти, (не)він, (не)весело

Запитання 3

Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком

варіанти відповідей

вмивают..ся, присяд..те, миш..як, стан...те

с..огодні, різ..бяр, брен..кіт, нян..чити

міс..кий, т..мяний, сторін..ці, зачіс..ці

прияз..нь, вічніс..ть, кіл..це, Ткач..ов

Запитання 4

Укажіть речення, у якому правильно виділе­но підмет

варіанти відповідей

Дружба народів — це злагода і мир

Боже, хай моє завтра стрімко летить, хай у щасті розгорне крила!

Як важко все життя до себе йти

Петро з старостами сиділи на лаві

Запитання 5

Укажіть речення, у якому правильно виділе­но присудок

варіанти відповідей

Наче рідний дім для нас була сільська далека школа

Для мене ти

як небо.

Ніч наче озеро в берегах неба.

Це таки щастя — любити людей.

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вданн, що мають по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна.


(1) Рідна мова — найбільша духовна коштовність, у якій народ звеличує себе, якою являє світові найцін­ніші набутки свого серця і мудрості, передає з поколін­ня в покоління досвід, культуру і життєдайні тради­ції. (2) Рідна мова ~ незборна таїна, яка робить народ народом і увічнює найтонші порухи його душі. (3) За­глиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо золоті скар­би народного досвіду і виховуємо у собі творчу особис­тість. (4) Яка радість чекає кожного, хто відчув гли­бінь слова серцем і розумом, усвідомив необхідність сво­го постійного вдосконалення, пізнав щастя духовності. (5) / скрізь на шляхах зростання з нами мова. (6) Вона веде на вершини знань і відчиняє двері до духовної скарб­ниці людства. (7) Мова — наш найкращий друг, наставник, постійний порадник і найдосконаліше знаряддя (за І. Вихованцем).


У тексті автор розмірковує над поняттям рід­ної мови й доходить висновку, що

варіанти відповідей

мова — найбільша духовна коштовність

мова — незборна таїна

мова — мелодія слова

мова — наш найкращий друг, наставник, по­стійний порадник і найдосконаліше знаряддя

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вданн, що мають по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна.


(1) Рідна мова — найбільша духовна коштовність, у якій народ звеличує себе, якою являє світові найцін­ніші набутки свого серця і мудрості, передає з поколін­ня в покоління досвід, культуру і життєдайні тради­ції. (2) Рідна мова ~ незборна таїна, яка робить народ народом і увічнює найтонші порухи його душі. (3) За­глиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо золоті скар­би народного досвіду і виховуємо у собі творчу особис­тість. (4) Яка радість чекає кожного, хто відчув гли­бінь слова серцем і розумом, усвідомив необхідність сво­го постійного вдосконалення, пізнав щастя духовності. (5) / скрізь на шляхах зростання з нами мова. (6) Вона веде на вершини знань і відчиняє двері до духовної скарб­ниці людства. (7) Мова — наш найкращий друг, наставник, постійний порадник і найдосконаліше знаряддя (за І. Вихованцем).



У тексті автор стверджує, що, заглиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо

варіанти відповідей

золоті скарби народного досвіду

найтонші відтінки думок

мелодію рідного слова

добірні перлини пізнання

Запитання 8

Установіть відповідність між різними формами дієслова та їх назвами:


А ведучи 1 безособова

Б принесений 2 форма на -но, -то

В співало 3 дієвідмінювана

Г вчитися 4 неозначена

5 дієприкметник

6 дієприслівник

варіанти відповідей

А - 6 Б - 5 В - 3 Г - 4

А - 2 Б - 5 В - 3 Г - 4

А - 6 Б - 1 В - 3 Г - 4

А - 6 Б - 5 В - 2 Г - 4

А - 6 Б - 5 В - 3 Г - 2

Запитання 9

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:


1 неозначено-особове 2 безособове

3 називне

4 двоскладне

5 узагальнено-особове


А Стіл застелено чистою скатертиною.

Б Вечірній вітерець

В темно-зеленим хвилям не було кінця-краю.

Г У вікно тихо постукали

варіанти відповідей

А - 2 Б - 3 В - 5 Г - 1

А - 4 Б - 3 В - 5 Г - 1

А - 2 Б - 4 В - 5 Г - 1

А - 2 Б - 3 В - 4 Г - 1

А - 2 Б - 3 В - 5 Г - 4

Запитання 10

Допущена помилка в правописі особових закінчень дієслів у рядку

варіанти відповідей

шлють, варють

біжать, відчувають

глянемо, мовчимо

сушите, будуєте

гоїш, сивієш

Запитання 11

НЕПРАВИЛЬНО поєднано числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

п’ять десятих відсотків

двадцять два комп’ютери

чотири з половиною роки

шістдесят п’ять гривень

тисяча три абітурієнти

Запитання 12

Визначте складне з різними видами речення

варіанти відповідей

Спустився вечір, і одразу похолоднішало, хоч удень була нестерпна спека.

Людині треба, щоб її робота залишалася після неї жити.

Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.

Переконатися пора: зробиш зло – не жди добра!

Ми – квіти життя!

Запитання 13

Визначте складносурядне речення

варіанти відповідей

 Спустився вечір, і одразу похолоднішало, хоч удень була нестерпна спека.

Людині треба, щоб її робота залишалася після неї жити.

Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.

Переконатися пора: зробиш зло – не жди добра!

Ми – квіти життя!

Запитання 14

Позначте рядок, де потребує редагування речення

варіанти відповідей

Після реконструкції АЕС запрацювала на повну потужність.

Оргкомітет конкурсу «Музична хвиля» припинив свою роботу.

Минулого тижня МЗС оголосив конкурс.

Місцевий АПК завершив осінні польові роботи.

Запитання 15

У лапках треба писати власні назви у рядку

варіанти відповідей

 цукерки Стріла, свято Нового року

журнал Однокласник, планета Венера

 кішка Сніжинка, стадіон Олімпійський

хор Щедрик, санаторій Дельфін

 чай Ромашка, День матері

Запитання 16

Розгляньте малюнок. Фразеологізм «у голові й на зяб не орано» синонімічний із

варіанти відповідей

трубити в кулак

без царя в голові

докинути хмизу в жар

знімати стружку

тільки душа в тілі

Запитання 17

Граматичну норму на позначення часу порушено в рядку

варіанти відповідей

 рівно в сім

 десять хвилин по шостій

 пів на десяту

чверть на восьму

за двадцять восьма

Запитання 18

Спрощення приголосних відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

безпристрас..ний, турис..ці, тиж..ні

радіс..ний, безчес..ний, фашис..ський

хвас..ливий, напас..ник, безвиїз..но

артис..чин, влас..ний, шіс..надцять

заздріс..ний, збриз..нути, хрес..ний

Запитання 19

Складним є кожне речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

Необхідним компонентом їжі для задоволення енергетичних потреб школярів є жири, на їхню частку пипадає від 20 до 30 % від загальних добових затрат енергії.

Підлітки обов'язково повинні споживати в достатній кількості клітковину - суміш важко перетравлюваних речовин у стеблах, листі й плодах рослин.

Білки - це основний матеріал, який використовується для побудови тканин і органів дитини.

Білки відрізняються від жирів і вуглеводів тим, що містять азот, тому їх не можна замінити жодними іншими речовинами.

Запитання 20

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

веселіший від усіх

важливіший над усе

вищий брата

легший за воду

Запитання 21

Правильну відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім наведено в рядку

варіанти відповідей

Р. в. шестиста дев’яноста восьми

Д. в. шестисот дев’яноста вісьмом

Зн. в. шістсот дев’яноста вісім

Ор. в. шестистами дев’яноста вісьмома

М. в. (на) шестистах дев’яноста вісьмох

Запитання 22

Через дефіс треба писати кожне складне слово рядка

варіанти відповідей

чудо/творний, контрольно/пропускний, тьмяно/жовтий

легко/крилий, турецько/український, озерно/болотний

глибокий/преглибокий, барвисто/строкатий, семи/річний

сизо/фіалковий, сніжно/білий, темно/вишневий

Запитання 23

Чоловічий рід мають обидва іменники

варіанти відповідей

поні, хобі

тюль, путь

нежить, кір

ступінь, лють

Запитання 24

Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра в дужках позначає наступне слово).

Погонич зайнявся (1) своєю справою (2)й позвав

Івана (3)тільки тоді, (4)коли до нього прийшла черга

варіанти відповідей

1-частка, 2-сполучник, 3-прийменник, 4-займенник

1-займенник, 2-прислівник, 3-прийменник, 4-сполучник

1-займенник, 2-частка, 3-прийменник, 4-сполучник

1-займенник, 2-сполучник ,3-частка ,4-прислівник

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест