Завдання І етапу (шкільного) олімпіади з хімії 11 клас

Додано: 23 жовтня 2023
Предмет: Хімія, 11 клас
35 запитань
Запитання 1

Загальне число електронів в атомі дорівнює: 


варіанти відповідей

нуклонному числу

протонному числу

номеру періоду

номеру групи

Запитання 2

Який елемент утворює сполуку з Гідрогеном типу RH3:

  

варіанти відповідей

Берилій  

Нітроген

Силіцій

Бор

Запитання 3

Вищий оксид елемента з протонним числом 15 має властивості:

               


варіанти відповідей

основні 

кислотні  

амфотерні

Запитання 4

Нуклонне число вказує на :

        


варіанти відповідей

кількість нейтронів; 

заряд ядра атома;

загальну кількість  протонів і нейтронів

протонів і електронів

Запитання 5

До побічної підгрупи 6 групи належить:

       


варіанти відповідей

Арсен   

Молібден  

Ванадій

Селен

Запитання 6

В періодах зі зменшенням протонних чисел неметалічні властивості:

        


варіанти відповідей

посилюються  

послаблюються

не змінюються

Запитання 7

Електронна формула 1s22s22p63s23p5 відповідає атому:

    

варіанти відповідей

Натрію             

Хлору 

Фосфору

Флуору

Запитання 8

Елемент з якою електронною формулою утворює вищий оксид типу R2O7:

варіанти відповідей

1s22s22p63s23p5

1s22s22p1

1s22s22p63s23p4

1s22s22p2

Запитання 9

Визначте хімічний елемент за графічною формулою:

варіанти відповідей

Be

Fe

F

P

Запитання 10

Атом елемента має на 7 електронів більше. Ніж йон магнію. Назвіть лемент. 

варіанти відповідей

C

Cl

Ca

P

Запитання 11

Вкажіть якому атому належить електронна конфігурація 1s2s22p63s1 .

варіанти відповідей

Літій

Натрій

Калій

Цинк

Запитання 12

Назвіть групу, в якій знаходиться елемент, що утворює летку сполуку з Гідрогеном складу ЕН3.

варіанти відповідей

V

III

I

Запитання 13

Вкажіть як називаються горизонтальні ряди елементів, що починаються лужним металом і закінчуються інертним газом.

варіанти відповідей

Групами

Підгрупами

Періодами

Запитання 14

Цинк, Кадмій, Меркурій належать до

варіанти відповідей

s-елементів

f-елементів

p-елементів 

 d-елементів 

Запитання 15

Символи p-елементів наведено в рядку

варіанти відповідей

Be, Mg, Ca

Zn, Cd, Hg 

Li, Na, K

 F, Cl, Br

Запитання 16

Визначте співвідношення мас солі і води для утворення розчину із масовою часткою розчиненої речовини 0,1:

    

варіанти відповідей

10 г солі у 100 г води    

10 г солі у 90 г води

10 г солі у 110 г води

5 г солі у 50 г води

Запитання 17

Укажіть правильне закінчення речення «Для того щоб насичений водний розчин солі зробити ненасиченим, необхідно …»:

     

варіанти відповідей

додати води

додати солі

профільтрувати його

випарувати певну кількість води

Запитання 18

Обчисліть масову частку розчиненої речовини у розчині, утвореному при розчинені 40 г речовини в 160 г води:

   

варіанти відповідей

0,25           

0,20

 0,40          

 0,15

Запитання 19

Серед запропонованих формул обери формули кристалогідратів:

варіанти відповідей

CuSO4×5H2O

FeCl2

CuSO4

CaSO4×2H2O

FeSO4×7H2O

CaSO4

Запитання 20

Визначте масову частку солі в розчині, утвореному 50г мідного купоросу та 300г води.

варіанти відповідей

14%

0,9

19%

0,29

Запитання 21

Установити відповідність між масами компонентів розчинів та масовою часткою розчиненої речовини у одержаному розчині:

МАСИ РЕЧОВИН У РОЗЧИНІ

1) 85г води та 15г КС∣

2) 200г води та 50г КС∣

3) 180г води та 20г КС∣

МАСОВА ЧАСТКА СОЛІ У РОЗЧИНІ

а) 20%

б) 0,1

в) 15%

варіанти відповідей

а,б,в

в,а,б

а,в,б

б,а,в

Запитання 22

Вкажіть масу розчину, який одержали розчиненням 70г калій хлориду у воді масою 130г

варіанти відповідей

230г

60г

200г

150г

Запитання 23

Вкажіть рівняння реакції розкладу

варіанти відповідей

2HgO = 2Hg + O2

Mg(OH)2 +H2SO4= Mg SO4+2H2O

4B +O2 = 2B2O3

MnCl2 + 2KOH = 2KCl + Mn(OH)2

Запитання 24

Яка з реакцій є оборотною?

варіанти відповідей

NaOH + HCl = NaCl + H2O

CuSO4 + 2NaOH = Na2SO4+Cu(OH)2

N2 + 3H2 = 2NH3

CuSO4 + Fe = FeSO4 + Cu

Запитання 25

Необоротна реакція це -

варіанти відповідей

реакція, що відбувається з виділенням тепла

реакція, що відбувається з поглинанням тепла

реакція, що відбувається в протилежних напрямках, а продукти реакції є одночасно реагентами

реакція, що відбувається в одному напрямку і закінчується повним перетворенням реагентів на продукти реакції

Запитання 26

Хімічна реакція цинку з хлоридною кислотою є реакцією


варіанти відповідей

сполучення

розкладу

заміщення 

обміну

Запитання 27

Добування водню в лабораторії здійснюють за допомогою

    

варіанти відповідей

колби Вюрца

евдіометра

бюретки;      

апарату Кіппа

Запитання 28

У реакції, що описується рівнянням CuO + H2 = Cu + H2O

    

варіанти відповідей

Гідроген окиснюється, а Купрум відновлюється

Купрум окиснюється, а Гідроген відновлюється

Оксиген відновлюється, а Купрум окиснюється

Гідроген відновлюється, а Оксиген окиснюється

Запитання 29

Укажіть правильне твердження

    

варіанти відповідей

водень не відновлює лужні металічні елементи з їх оксидів

водень відновлює лужні металічні елементи з їх сполук

водень відновлює лужноземельні металічні елементи;

водень відновлює лише Цинк і Магній

Запитання 30

Укажіть тип зв’язку в молекулі водню

     

варіанти відповідей

полярний ковалентний 

неполярний

іонний    

донорно-акцепторний

Запитання 31

Водень виступає окисником лише в реакціях

    

варіанти відповідей

з активними металічними елементами

з халькогенами

з галогенами

з платиноїдами

Запитання 32

Укажіть напівсхему реакції, у якій водень виявляє окисні властивості

   

варіанти відповідей

Ca + H2 →     

H2 + Cl2

Fe2O3 + H2

S + H2

Запитання 33

Укажіть речовину, за допомогою якої визначають чистоту водню

   

варіанти відповідей

кисень   

озон

хлор   

азот

Запитання 34

Обчисліть і вкажіть, який об’єм кисню витратиться на спалювання 40 л водню

     

варіанти відповідей

40 л           

10 л

20 л

5 л

Запитання 35

Укажіть масу солі, що утвориться після розчинення 2,8 г заліза в хлоридній кислоті

    

варіанти відповідей

6,35 г     

8,125 г

162,5 г     

3,25 г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест