Перемогу козаків під Жовтими Водами оспівано у творі
Уривок Недобреє віщує Див. / Лише в один кінець сліди. / А сурми сурмлять войовничо. / Степ майорить і кличе, кличе. / Іти за Дін чи не іти, / шоломом зачерпнуть води? суголосний з подіями твору
«Лише з великої висоти можна було розгледіти підвалини Миколаївської імперії і вже в 1844 р. побачити царя жалюгідним ведмедиком, на очах якого всі ці підвалини провалюються», – сказано про твір
Словами «Убрав єси нас у шори, як сам схотів! Вивезли ми тебе на своїх старих плечах у гетьмани, а тепер ти вже без нас думаєш Україною орудувати! Недовго ж поорудуєш! Я тобі кажу, що недовго! Коли взявся брехати по-собачи, то й пропадеш, як собака!» звертається
Найважливіші етапи визвольних змагань українського народу осмислено в поезії
Проблематика - добро і зло, гармонія між людиною та світом природи, язичництво та християнство, сила кохання і неможливість існування без нього, життя і смерть - окреслено у творі
У жанрі новели написано обидва твори рядка
Підзаголовок «Образ громадського життя Карпатської Руси в ХІІІ віці» має твір
Прочитайте фрагмент листа Василя Стуса, у якому пропущено окремі слова. «А смисл … – такий, як Ти й пишеш. Бо … – це мрія, це коротке сонце в сірому житті, це свято, Великдень душі. А … – це сірі будні, це сало з часником, це повна макітра вареників і жодної зірки над головою. Одне слово, … – це трагедія журавля в небі і гопак свиней на оборі». Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Зразком неокласичної інтимної лірики є твір
Образ весни, яка «лине вся в прозорих шатах, у серпанках і блаватах», створив
У рядках …Коли ти навіть звався – Малоросія, / твоя поетеса була Українкою! згадано автора слів
Особистий досвід автора під час роботи на Одеській кінофабриці покладено в основу твору
У рядках «кожне слово / нашої мови / проспіване у Пісні / тож пісенними словами / з побратимами / у товаристві розмовляємо» красу й багатство рідної мови розкриває
Ознаки постмодернізму відчутні в рядках
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…
Образи в поезії є алюзією на твір з такими рядками
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…
Білий колір у творі символізує
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…
В останніх трьох рядках поезії провідним художнім засобом є
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…
Твір має ознаки лірики
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…
Поезія є тематично близькою до твору
Увідповідніть ім’я письменника з ключовими словами з його твору.
Ім’я письменника
1 Павло Тичина 2 Василь Симоненко 3 Олександр Олесь 4 Богдан-Ігор Антонич
Ключові слова
А недруги лукаві, святе синівське право, священне знамено
Б Бог на санях, лемки у крисанях, місяць – золотий горіх
В Аскольдова могила, український цвіт, Новий Заповіт
Г слово рідне, співочий грім батьків, музика зір блакитнооких
Д збирання винограду, мули нешвидкі, Кіпріда добра
Увідповідніть ім’я письменника зі словами персонажа його твору.
Ім’я письменника
1 Іван Франко 2 Іван Карпенко-Карий 3 Іван Нечуй-Левицький 4 Іван Котляревський
Слова персонажа
А «Ви знаєте, що хто сьогодні спостить цілий день, той ніколи не потопатиме у воді й не вмре наглою смертю»
Б «Бог нам поміг перенести біди й напасті, він поможе нам вірною любовію й порядочною жизнію буть приміром для других і заслужить прозвище добрих полтавців»
В «Послухай мене, доню моя: краще білий хліб, ніж чорний, краще пан, ніж хам! І батькове око, як прийдеться умирать, закриється спокійно, бо душа моя знатиме, що мої внуки – дворяне»
Г «Не знатимете під моєю булавою жодного козака або козацького старшини над собою паном: усі будемо рівні»
Д «Беркути дотримують слова навіть ворогові й зрадникові. Беркути ніколи не сплямують ні своїх рук, ні свого серця підступно пролитою кров’ю»
Увідповідніть назву твору з висловлюванням про нього.
Назва твору
1 «Камінний хрест»
2 «Тіні забутих предків»
3 «Valse melancolique»
4 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Висловлювання
А «Дія відбувається здебільшого в замкненому просторі, пейзаж поступається затишному інтер’єру артистичного помешкання, де панує мистецтво в усіх його формах»
Б «Реальні герої й герої вигадані діють тут згідно з поетикою романтизованої історичної легенди, де любовні пригоди переплітаються з виповіданням суворих сторінок національної історії»
В «Роман цей – справді народний твір, це вже не просто пісня про гірке безталання, а велична симфонія»
Г «У гуцульському фольклорі письменник знайшов усе: і тему, і провідну ідею, і характери, і сюжет, і поетичні засоби його обробки»
Д «Через вужчу, конкретно-історичну проблему еміграції автор розкриває у творі й вічну, значно ширшу проблематику екології буття»
Поєднайте епізоди того самого твору.
Епізод твору
1 персонаж винаходить електричну мухобійку
2 батько з сином рятують людей під час повені
3 персонажі споруджують вітрильник для майбутнього фільму
4 інженер-авіатор рятує дівчину від ведмедиці
Епізод твору
А парубок стає секретарем літературного журналу
Б комісар закордонних справ зустрічається з турецьким міністром
В оповідач згадує про «запеклі бої» під час сінокосу
Г син називає батька «валуєвським асистентом»
Д закохані прориваються через маньчжурський кордон
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома