ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 1 варіант

Додано: 2 липня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 323 рази
24 запитання
Запитання 1

Перемогу козаків під Жовтими Водами оспівано у творі

варіанти відповідей

«Засвіт встали козаченьки»

«Чи не той то хміль»

«Ой Морозе, Морозенку»

«Ой летіла стріла»

«Дума про Марусю Богуславку»

Запитання 2

Уривок Недобреє віщує Див. / Лише в один кінець сліди. / А сурми сурмлять войовничо. / Степ майорить і кличе, кличе. / Іти за Дін чи не іти, / шоломом зачерпнуть води? суголосний з подіями твору

варіанти відповідей

«Чорна рада»

«Слово про похід Ігорів»

«Захар Беркут»

«Тіні забутих предків»

«Чи не той то хміль»

Запитання 3

«Лише з великої висоти можна було розгледіти підвалини Миколаївської імперії і вже в 1844 р. побачити царя жалюгідним ведмедиком, на очах якого всі ці підвалини провалюються», – сказано про твір

варіанти відповідей

Івана Котляревського

Панаса Мирного

Івана Франка

Тараса Шевченка

Пантелеймона Куліша

Запитання 4

Словами «Убрав єси нас у шори, як сам схотів! Вивезли ми тебе на своїх старих плечах у гетьмани, а тепер ти вже без нас думаєш Україною орудувати! Недовго ж поорудуєш! Я тобі кажу, що недовго! Коли взявся брехати по-собачи, то й пропадеш, як собака!» звертається

варіанти відповідей

батько Пугач до Івана Брюховецького

Захар Беркут до Тугара Вовка

дід Улас до Чіпки Варениченка

отаман Гук до Мартина Пушкаря

дід-запорожець до Мини Мазайла

Запитання 5

Найважливіші етапи визвольних змагань українського народу осмислено в поезії

варіанти відповідей

«Господи, гніву пречистого…»

«Балада про соняшник»

«Два кольори»

«Уривок з поеми»

«Страшні слова, коли вони мовчать…»

Запитання 6

Проблематика - добро і зло, гармонія між людиною та світом природи, язичництво та християнство, сила кохання і неможливість існування без нього, життя і смерть - окреслено у творі

варіанти відповідей

«Зачарована Десна»

«Кайдашева сім’я»

«Тіні забутих предків»

«Моя автобіографія»

«Intermezzo»

Запитання 7

У жанрі новели написано обидва твори рядка

варіанти відповідей

«Я (Романтика)» і «Моя автобіографія»

«Три зозулі з поклоном» і «Майстер корабля»

«Valse melancolique» і «Зачарована Десна»

«Камінний хрест» і «Захар Беркут»

«Intermezzo» і «Модри Камень»

Запитання 8

Підзаголовок «Образ громадського життя Карпатської Руси в ХІІІ віці» має твір

варіанти відповідей

«Тіні забутих предків»

«Захар Беркут»

«Чорна рада»

«Слово про похід Ігорів»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Запитання 9

Прочитайте фрагмент листа Василя Стуса, у якому пропущено окремі слова. «А смисл … – такий, як Ти й пишеш. Бо … – це мрія, це коротке сонце в сірому житті, це свято, Великдень душі. А … – це сірі будні, це сало з часником, це повна макітра вареників і жодної зірки над головою. Одне слово, … – це трагедія журавля в небі і гопак свиней на оборі». Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

«Енеїди»; Лавинія; Дідона; поема

«Тигроловів»; Фійона; Наталка; роман

«Лісової пісні»; Мавка; Килина; драма-феєрія

«Міста»; Надійка; Зоська; роман

«Тіней забутих предків»; Палагна; Марічка; повість

Запитання 10

Зразком неокласичної інтимної лірики є твір

варіанти відповідей

«У теплі дні збирання винограду…»

«Ви знаєте, як липа шелестить…»

«Чого являєшся мені у сні?..»

«Чари ночі»

«Задивляюсь у твої зіниці…»

Запитання 11

Образ весни, яка «лине вся в прозорих шатах, у серпанках і блаватах», створив

варіанти відповідей

Іван Франко

Олександр Олесь

Павло Тичина

Микола Вороний

Максим Рильський

Запитання 12

У рядках …Коли ти навіть звався – Малоросія, / твоя поетеса була Українкою! згадано автора слів

варіанти відповідей

«Все покину і полину / До самого Бога...»

«Піди збуди, цілуй їй очі...»

«Все повторялось: і краса, й потворність...»

«Любіть Україну у сні й наяву...»

«Без надії таки сподіватись...»

Запитання 13

Особистий досвід автора під час роботи на Одеській кінофабриці покладено в основу твору

варіанти відповідей

«Місто»

«Моя автобіографія»

«Майстер корабля»

«Мина Мазайло»

«Модри Камень»

Запитання 14

У рядках «кожне слово / нашої мови / проспіване у Пісні / тож пісенними словами / з побратимами / у товаристві розмовляємо» красу й багатство рідної мови розкриває

варіанти відповідей

Василь Симоненко

Дмитро Павличко

Василь Стус

Євген Маланюк

Василь Голобородько

Запитання 15

Ознаки постмодернізму відчутні в рядках

варіанти відповідей

«Юначе! Ти мусиш любити стократ / Сильніше, ніж любиш кохану, / Колумбію-округ і Джорджію-штат, / Монтану і Луїзіану»

«Можеш вибирати друзів і дружину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину. / Можна вибрать друга і по духу брата, / Та не можна рідну матір вибирати»

«Два кольори мої, два кольори, / Оба на полотнi, в душі моїй оба, / Два кольори мої, два кольори: / Червоне – то любов, а чорне – то журба»

«І крізь папери, крізь перо, / Крізь дні буденні – богоданно / Рокоче запорозька кров / Міцних поплічників Богдана»

«Звитяги наші, муки і руїни / безсмертні будуть у її словах. / Вона ж була як голос України, / що клекотів у наших корогвах!»

Запитання 16

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…

Образи в поезії є алюзією на твір з такими рядками

варіанти відповідей

«Не дві ночі карі очі / Любо цілувала...»

«Я Ваші очі пам’ятаю, / Як музику, як спів…»

«Задивляюсь у твої зіниці / Голубі й тривожні, ніби рань…»

«Чому звертаєш ти до мене / Чудові очі ті ясні…»

«Цілуй, цілуй, цілуй її: / Знов молодість не буде!..»

Запитання 17

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…

Білий колір у творі символізує

варіанти відповідей

тишу, порожнечу

холод, самотність

байдужість, сон

чистоту, цнотливість

розкіш, вишуканість

Запитання 18

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…

В останніх трьох рядках поезії провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

алітерація

інверсія 

гіпербола

метафора

оксиморон

Запитання 19

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…

Твір має ознаки лірики

варіанти відповідей

пейзажної та громадянської

громадянської та інтимної

інтимної та пейзажної

пейзажної та філософської

філософської та інтимної 

Запитання 20

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

О панно Інно! Липень. Спека. Ви тут. Але Ви так далеко. Десь мерехтить дівоча мрія, Як білий сон на темних віях. В цей білий сон, як в танець білий, Прийде хтось несказанно милий І поведе у світ любові, Як заполоч на рушникові, Як ружі цвіт – на білосніжність, Зійде враз невимовна ніжність. Цей липень. Липи. Білопінно. І тихий шепіт: — Інно, Інно…

Поезія є тематично близькою до твору

варіанти відповідей

«Задивляюсь у твої зіниці…»

«Ти знаєш, що ти – людина?»

«Блакитна Панна»

«Contra spem spero!»

«Чари ночі»

Запитання 21

Увідповідніть ім’я письменника з ключовими словами з його твору.

Ім’я письменника

1 Павло Тичина 2 Василь Симоненко 3 Олександр Олесь 4 Богдан-Ігор Антонич

Ключові слова

А недруги лукаві, святе синівське право, священне знамено

Б Бог на санях, лемки у крисанях, місяць – золотий горіх

В Аскольдова могила, український цвіт, Новий Заповіт

Г слово рідне, співочий грім батьків, музика зір блакитнооких

Д збирання винограду, мули нешвидкі, Кіпріда добра

варіанти відповідей

1В 2А 3Г 4Б

1А 2В 3Г 4Б

1В 2Г 3А 4Б

1В 2А 3Б 4Г

1В 2А 3Г 4Д

Запитання 22

Увідповідніть ім’я письменника зі словами персонажа його твору.

Ім’я письменника

1 Іван Франко 2 Іван Карпенко-Карий 3 Іван Нечуй-Левицький 4 Іван Котляревський

Слова персонажа

А «Ви знаєте, що хто сьогодні спостить цілий день, той ніколи не потопатиме у воді й не вмре наглою смертю»

Б «Бог нам поміг перенести біди й напасті, він поможе нам вірною любовію й порядочною жизнію буть приміром для других і заслужить прозвище добрих полтавців»

В «Послухай мене, доню моя: краще білий хліб, ніж чорний, краще пан, ніж хам! І батькове око, як прийдеться умирать, закриється спокійно, бо душа моя знатиме, що мої внуки – дворяне»

Г «Не знатимете під моєю булавою жодного козака або козацького старшини над собою паном: усі будемо рівні»

Д «Беркути дотримують слова навіть ворогові й зрадникові. Беркути ніколи не сплямують ні своїх рук, ні свого серця підступно пролитою кров’ю»

варіанти відповідей

1Д 2В 3А 4Б

1В 2Д 3А 4Б

1Д 2А 3В 4Б

1Д 2В 3Б 4А

1Д 2В 3А 4Г

Запитання 23

Увідповідніть назву твору з висловлюванням про нього.

Назва твору

1 «Камінний хрест»

2 «Тіні забутих предків»

3 «Valse melancolique»

4 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Висловлювання

А «Дія відбувається здебільшого в замкненому просторі, пейзаж поступається затишному інтер’єру артистичного помешкання, де панує мистецтво в усіх його формах»

Б «Реальні герої й герої вигадані діють тут згідно з поетикою романтизованої історичної легенди, де любовні пригоди переплітаються з виповіданням суворих сторінок національної історії»

В «Роман цей – справді народний твір, це вже не просто пісня про гірке безталання, а велична симфонія»

Г «У гуцульському фольклорі письменник знайшов усе: і тему, і провідну ідею, і характери, і сюжет, і поетичні засоби його обробки»

Д «Через вужчу, конкретно-історичну проблему еміграції автор розкриває у творі й вічну, значно ширшу проблематику екології буття»

варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4В

1Г 2Д 3А 4В

1Д 2А 3Г 4В

1Д 2Г 3В 4А

1Д 2Г 3А 4Б

Запитання 24

Поєднайте епізоди того самого твору.

Епізод твору

1 персонаж винаходить електричну мухобійку

2 батько з сином рятують людей під час повені

3 персонажі споруджують вітрильник для майбутнього фільму

4 інженер-авіатор рятує дівчину від ведмедиці

Епізод твору

А парубок стає секретарем літературного журналу

Б комісар закордонних справ зустрічається з турецьким міністром

В оповідач згадує про «запеклі бої» під час сінокосу

Г син називає батька «валуєвським асистентом»

Д закохані прориваються через маньчжурський кордон

варіанти відповідей

1Г 2В 3Б 4Д

1В 2Г 3Б 4Д

1Г 2Б 3В 4Д

1Г 2В 3Д 4Б

1Г 2В 3Б 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест