В уривку Ходить сонце у крисані, / спить слов'янськеє Дитя. / Їдуть сани, плаче Пані / снігом стелиться життя використано
Особливістю твору «Зачарована Десна» є
«Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для волі Росії зробив більше, ніж десять переможних армій», — сказано про
В уривку «...Францішек завжди сидів над своїм радіо до глухої ночі. Слухав і Прагу, й Москву. Необережний, хвалився всім на роботі, що він чув» ідеться про героя
Увідповідніть уривки з одного твору.
Уривок
1 «— Чого ти туди пнеш очі? — кричали ті. — Я хочу надивитись на Модри Камень. — Мані там каваліра? — Мам».
2 «В сьому короткому нарисі автобіографічного кінооповідання автор поспішає зробити відразу деякі визнання: в його реальний повсякденний світ іцо не день, то частіше починають вторгатися спогади».
3 «Степан стояв коло поруччя на палубі, мимоволі пірнаючи очима в ту далечінь, і мірні удари лопастей пароплавного колеса, глухі капітанові слова коло рупора відбирали снагу в його думок».
4 «”Біла пустеля” дійсно шедевр. Такі картини з’являлися в нас раз на десятиріччя і стояли, як маяки»
Уривок
А «Улі страшенно вподобалось українське слово — бразолійний, а я не знаю, що воно означає. Яка його тяма?».
Б «Лавру, правда, він назвав, пам’ятник Володимирові теж, а що й горба того звуть Володимирським, він, напевно, ручитися не міг. В Києві він обертався в обмеженому і визначеному колі».
В «Ні дід, ні ми не розуміли прочитаного, і це завжди хвилювало нас, як дивна таємниця, що надавала прочитаному особливого, небуденного смислу».
Г «Виходжу надвір, минаю кошару, в якій глухо гуркотять вівці, І тихо свищу. Від скирти сіна відділяється Ілля, білий, мов привид».
Д «Сиве волосся до чогось зобов’язує. Старечі ноги йдуть уже просто до могили. Багате досвідом життя лежить переді мною, як рельєфна мапа моєї Республіки».
Прототипом батька у творі «Три зозулі з поклоном» є
Зразком стоїчної поезії є твір
Характерною ознакою «Балади про соняшник» є
У рядках Мене водило в безвісті життя, Та я вертався на свої пороги, Переплелись, як мамине шиття, Мої сумні і радісні дороги… ужито
Ліричні роздуми про значення слова в житті людини, суть мистецтва, його роль у суспільстві звучать у творі
Уривок із твору «Тигролови» «Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра і вогненним хвостом замітаючи слід, летів дракон» виконує роль
Роздум про важливість місії поета закарбовувати свій час для нащадків звучить у творі
До поетів-постмодерністів належить
За жанром, у визначенні автора, «Наталка Полтавка» — це
ЛЮБІТЬ!..
Любіть Оклахому! Вночі і в обід,
Як неньку і дедді достоту.
Любіть Індіану. Й так само любіть
Північну й Південну Дакоту.
Любіть Алабаму в загравах пожеж,
Любіть її в радощі й біди.
Айову любіть. Каліфорнію теж.
І пальми крислаті Флориди.
Дівчино! Хай око твоє голубе, —
Та не за фізичнії вади —
Коханий любити не стане тебе,
Коли ти не любиш Невади.
Юначе! Ти мусиш любити стократ
Сильніше, ніж любиш кохану,
Колумбію-округ і Джорджію-штат,
Монтану і Луїзіану.
Любити не зможеш ти штатів других,
Коли ти не любиш по-братськи
Полів Арізони й таких дорогих
Просторів Аляски й Небраски...
Олександр Ірванець
Автор цього вірша «грається» з текстом
ЛЮБІТЬ!..
Любіть Оклахому! Вночі і в обід,
Як неньку і дедді достоту.
Любіть Індіану. Й так само любіть
Північну й Південну Дакоту.
Любіть Алабаму в загравах пожеж,
Любіть її в радощі й біди.
Айову любіть. Каліфорнію теж.
І пальми крислаті Флориди.
Дівчино! Хай око твоє голубе, —
Та не за фізичнії вади —
Коханий любити не стане тебе,
Коли ти не любиш Невади.
Юначе! Ти мусиш любити стократ
Сильніше, ніж любиш кохану,
Колумбію-округ і Джорджію-штат,
Монтану і Луїзіану.
Любити не зможеш ти штатів других,
Коли ти не любиш по-братськи
Полів Арізони й таких дорогих
Просторів Аляски й Небраски...
Олександр Ірванець
Цей твір є зразком
ЛЮБІТЬ!..
Любіть Оклахому! Вночі і в обід,
Як неньку і дедді достоту.
Любіть Індіану. Й так само любіть
Північну й Південну Дакоту.
Любіть Алабаму в загравах пожеж,
Любіть її в радощі й біди.
Айову любіть. Каліфорнію теж.
І пальми крислаті Флориди.
Дівчино! Хай око твоє голубе, —
Та не за фізичнії вади —
Коханий любити не стане тебе,
Коли ти не любиш Невади.
Юначе! Ти мусиш любити стократ
Сильніше, ніж любиш кохану,
Колумбію-округ і Джорджію-штат,
Монтану і Луїзіану.
Любити не зможеш ти штатів других,
Коли ти не любиш по-братськи
Полів Арізони й таких дорогих
Просторів Аляски й Небраски...
Олександр Ірванець
Правильним є твердження, що ліричний герой
ЛЮБІТЬ!..
Любіть Оклахому! Вночі і в обід,
Як неньку і дедді достоту.
Любіть Індіану. Й так само любіть
Північну й Південну Дакоту.
Любіть Алабаму в загравах пожеж,
Любіть її в радощі й біди.
Айову любіть. Каліфорнію теж.
І пальми крислаті Флориди.
Дівчино! Хай око твоє голубе, —
Та не за фізичнії вади —
Коханий любити не стане тебе,
Коли ти не любиш Невади.
Юначе! Ти мусиш любити стократ
Сильніше, ніж любиш кохану,
Колумбію-округ і Джорджію-штат,
Монтану і Луїзіану.
Любити не зможеш ти штатів других,
Коли ти не любиш по-братськи
Полів Арізони й таких дорогих
Просторів Аляски й Небраски...
Олександр Ірванець
У вірші НЕМАЄ
ЛЮБІТЬ!..
Любіть Оклахому! Вночі і в обід,
Як неньку і дедді достоту.
Любіть Індіану. Й так само любіть
Північну й Південну Дакоту.
Любіть Алабаму в загравах пожеж,
Любіть її в радощі й біди.
Айову любіть. Каліфорнію теж.
І пальми крислаті Флориди.
Дівчино! Хай око твоє голубе, —
Та не за фізичнії вади —
Коханий любити не стане тебе,
Коли ти не любиш Невади.
Юначе! Ти мусиш любити стократ
Сильніше, ніж любиш кохану,
Колумбію-округ і Джорджію-штат,
Монтану і Луїзіану.
Любити не зможеш ти штатів других,
Коли ти не любиш по-братськи
Полів Арізони й таких дорогих
Просторів Аляски й Небраски...
Олександр Ірванець
У вірші автор висміює
Жанр народної балади належить до
Ідея «Слова про похід Ігорів» найвиразніше втілена в епізоді
Укажіть рядок, автором якого є Григорій Сковорода
В уривку «...цар підходить до найстаршого... та в пику /Його як затопить!/ Облизався неборака / Та меншого в пузо — /Аж загуло!., а той собі / Ще меншого [...]А менший малого, /А той дрібних...» зображено
До очевидних здобутків Пантелеймона Куліша в романі «Чорна радах належать усі, ОКРІМ
Нечуй-Левицький у «Кайдашевій сім’ї» основну увагу зосереджує на
«Між парубками він поводивсь звисока. Як же лучалося йому вийти на вулицю або піти куди на вечорниці, він зараз пускав їм ману в вічі. Де, мов, ви бували? що видали? Що ви знаєте?.. Ось як я був... отам і там!.. Та іноді почне верзти таке, як той москаль, що вернувся в рідне село по білету. Хлопці слухають, уха розвішавши, роти пороззявлявши», — сказано про
«[...] Батько старий, слабий, а одному синові, мавши добре своє хазяйство, не варт тиняться по канціляріях і за два з половиною в місяць тратить здоров’я, зводить готові гроші на одежу, на харчі... Добре, як дослужишся до чого путнього; а як так і вмреш канцеляристом, а хазяйства не навчишся, не привикнеш, — що ж робить під старість? От і тепер — за штатом, якби не було хазяйства, що його робить? Покинь, сину, берись за прадідівське рукомесло», — радить Степанові
Епіграф до збірки «Зів’яле листя» «Будь мужньою людиною і не йди моїм шляхом» Іван Франко взяв із твору
Уривок «Я утомився. Мене втомили люди. Мені докучило бути заїздом, де вічно товчуться оті створіння, кричать, метушаться і смітять» є зразком
Герої у творі «Камінний хрест» співають пісню
Провідним мотивом вірша «Contra spem spero!» є
Слова «Сяє вродою святою, / Неземною чистотою» — це цитата з
Ознаки експресіонізму є в рядках
«Гроном п’ятірним...» умовно називають
Правильно вказано ознаки новели «Я (Романтика)» в кожному рядку, ОКРІМ
В уривку Як та купина, що горить — не згора, живе у стежках, у дібровах, у зойках гудків, і у хвилях Дніпра, і в хмарах отих пурпурових... підкреслено
Слова Миколи Гоголя «Забирайте ж із собою в путь, виходячи з м’яких юнацьких літ до суворої, жорстко дійної мужності, — забирайте із собою всі людські порухи, не залишайте їх на дорозі: не знайдете потім!» автор використовує утворі «Майстер корабля» як
«У мене нема жодного сумніву в тому, що я народився, хоч і під час мого появлення на світ білий і потім — років, мабуть, із десять поспьіь — мати казали, що мене витягли з колодязя, коли напували корову Оришку» — так починається твір
Увідповідніть назву твору з уривком із нього.
Назва твору
1 «Засвіт встали козаченьки»
2 «Ой Морозе, Морозенку»
3 «Чи не той то хміль…»
4 «Дума про Марусю Богуславку»
Уривок твору
А Іди, іди, мій синочку, / Та й не забаряйся. / За чотири неділеньки Додому вертайся
Б То не хмара світ закрила, — / То татар велика сила…
В Що на Чорному морі, / На камені біленькому, / Там стояла темниця кам’яная…
Г Де плаче миленька — / Там земля сухенька
Д А я ляхів не боюся / І гадки не маю…
Увідповідніть образи одного твору
Образ Образ
1 дубовії хати А Києвець
2 три зозулі Б сестриця
3 Карна і Жля В дівка-бранка
4 Либідь Г орда
Д Всеволод
Увідповідніть ім’я та прізвище письменника з висловлюванням про нього.
Ім’я та прізвище письменника
1 Юрій Яновський
2 Микола Фітільов
3 Максим Рильський
4 Павло Тичина
Висловлювання
А «Революціонер з голови до п’ят, [...] міцно зв’язаний з кращими традиціями української художньої літератури: можна сказати, що шукання [...] почались там, де урвалися шукання Коцюбинського».
Б «[...] довго шукав назву для своєї повісті, перебрав кілька варіантів: “В зелених горах”, “Тіні минулого”, “Голоси предвічні”, “Сила забутих предків” — і зупинився на тій, що мала глибоке значення, підтекст. Автор зробив назву ключем до розуміння всього твору»
В «Саме 15-річним юнаком він видав першу поетичну збірку “На білих островах”, репринтне видання якої здійснено в ювілейний рік за підтримки редакції газети “Голос України”».
Г «Ще в ранній юності [...] романтично закохався водночас у двох чарівних сестер — Полю та Інну Коновал — доньок чернігівського поета Івана Коновала (Вороньківського)».
Д «Читач мандрує разом із героями з майбутнього в минуле. Таємничі, часом небезпечні пригоди змінюють одна одну. Дія відбувається то в Одесі, то в Італії, Румунії, навіть на острові Ява».
Прочитайте рядки з вірша Віктора Баранова «До українців»:
Я запитую в себе, питаю у вас, у людей,
Я питаю в книжок, роззираюсь на кожній сторінці:
Де той рік, де той проклятий тиждень і день, .
Коли ми, українці, забули, що ми українці?
Ці слова суголосні з ідеєю твору
Переосмислюється народження Ісуса Христа у творі
Жанрові ознаки кіноповісті має твір
У романтичному стилі написано твір
Увідповідніть художній засіб із прикладом його вживання.
Художній засіб
1 персоніфікація
2 порівняння
3 анафора
4 гіпербола
Приклад
А І якщо впадеш ти на чужому полі, Прийдуть з України верби і тополі...
Б Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, Опустіться, тихі зорі, синові під вії.
В Завтра на цій Землі Інші ходитимуть люди...
Г Ради тебе перли в душу сію, Ради тебе мислю і творю...
Д Бачиш, з ними щогодини б'юся, Чуєш — битви споконвічний грюк!
«Нельзя. Чужі письма нікому давати не можна. Заборонено» у творі «Три зозулі з поклоном» належать
«Де не стоятиму – вистою», - вірить ліричний герой твору
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома