ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА. 1.

Додано: 2 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 284 рази
35 запитань
Запитання 1

У вірші «Різдво» звучить мотив

варіанти відповідей

захоплення лемківським пейзажем

народження Ісуса Христа

спогадів про перше кохання

оспівування весни

сприйняття музичного твору

Запитання 2

Картину Божого суду Олександр Довженко іронічно називає «картиною над картинами». Її описано в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

«Здавалось нам... виросла вона сама, як печериця, між грушею і погребом, і схожа була також на стареньку білу печерицю».

«...її мати купила за курку на ярмарку на страх лютим своїм ворогам — бабі, дідові і батькові. Вона була така страшенна й разом з тим повчальна, що на неї боявсь дивитися навіть Пірат».

«...в окремих клітках, було ще намальовано щось на зразок виставки чи прейскуранта кар за гріхи».

«Хто брехав чи дражнився, — висів у вогні на гаку за язик. Хто не постив, — за живіт».

«Багато було різних гріхів і багато кар, але ніхто їх чомусь наче і не боявся».

Запитання 3

Образ матері, яка на зорі проводжає сина в далеку дорогу, узято з твору, автор якого

варіанти відповідей

відбував покарання на засланні 15 років

брав участь у Другій світовій війні

розстріляний в урочищі Сандармох

написав пісню до фільму «Літа молодії»

наклав на себе руки

Запитання 4

Біблійні мотиви звучать у творі

варіанти відповідей

«Задивляюсь у твої зіниці...»

«О панно Інно...»

«De libertate»

«Ви знаєте, як липа шелестить...»

«Пам’яті тридцяти»

Запитання 5

У жанрі новели написано обидва твори рядка

варіанти відповідей

«Мина Мазайло» і «Мартин Боруля»

«Я (Романтика)» і «Тіні забутих предків»

«Наша мова» і «Моя автобіографія»

«Сом» і «Місто»

«Intermezzo» і «Valse melancolicve»

Запитання 6

Упродовж 14 років автор писав твір

варіанти відповідей

«Мартин Боруля»

«Зачарована Десна»

«Майстер корабля»

«Місто»

«Модри Камень»

Запитання 7

Купив новенький дешевий костюм, розвантаживши три вагони цегли з однокурсниками, головний герой твору

варіанти відповідей

«Три зозулі з поклоном»

«Місто»

«Майстер корабля»

«Мина Мазайло»

«Я (Романтика)»

Запитання 8

У рядках з щовба на щовб, аж поза смертні грані людських дерзань, за чорну порожнечу, де вже нема ні щасті ні біди використано

варіанти відповідей

метонімію

порівняння

антитезу

оксиморон

алітерацію

Запитання 9

Риторичне звертання до поезії є у творі

варіанти відповідей

«Різдво»

«Господи, гніву пречистого»

«Балада про соняшник»

«Ти знаєш, що ти – людина»

«О панно Інно»

Запитання 10

Зразком інтимної лірики є обидва твори в рядку

варіанти відповідей

«Наша мова», «Різдво»

«Пам’яті тридцяти», «Два кольори»

«Ви знаєте, як липа шелестить…», «Блакитна Панна»

«О слово рідне! Орле скутий», «Чари ночі»

«Чого являєшся мені у сні?», «О панно Інно»

Запитання 11

У рядках «...слова самі на голос навертались, як сльози навертаються на очі» використано

варіанти відповідей

гіперболу

метонімію

оксиморон      

порівняння

епітет

Запитання 12

Правильно вказана послідовність епізодів у рядку

варіанти відповідей

втеча Григорія Многогрішного з «ешелону смерті» — перебування Григорія в родині Сірків — переслідування Григорія — зустріч Многогрішного з Медвиним у тайзі — втеча закоханих Григорія й Наталки — поїздка з Грицьком Сірком до Хабаровська

втеча Григорія Многогрішного з «ешелону смерті» — перебування Григорія в родині Сірків — поїздка з Грицьком Сірком до Хабаровська — переслідування Григорія — зустріч Многогрішного з Медвиним у тайзі — утеча закоханих Григорія й Наталки

втеча Григорія Многогрішного з «ешелону смерті» — перебування Григорія в родині Сірків — переслідування Григорія — утеча закоханих Григорія й Наталки — поїздка з Грицьком Сірком до Хабаровська — зустріч Многогрішного з Медвиним у тайзі

утеча Григорія Многогрішного з «ешелону смерті» — перебування Григорія в родині Сірків — поїздка з Грицьком Сірком до Хабаровська — переслідування Григорія — утеча закоханих Григорія й Наталки — зустріч Многогрішного з Медвиним у тайзі

перебування Григорія в родині Сірків — поїздка з Грицьком Сірком до Хабаровська — переслідування Григорія — зустріч Многогрішного з Медвиним у тайзі — утеча закоханих Григорія й Наталки — утеча Григорія Многогрішного з «ешелону смерті»

Запитання 13

В уривку вірша

Внук кремезного чумака,

Січовика блідий правправнук,

Я закохавсь в гучних віках,

Я волю полюбив державну ужито

варіанти відповідей

метонімію

персоніфікацію

алегорію

порівняння

анафору

Запитання 14

Мотив мови як генетичного коду нації звучить у творі

варіанти відповідей

«О слово рідне! Орле скутий!..»

«Страшні слова, коли вони мовчать...»

«Наша мова»

«Господи, гніву пречистого...»

«Чари ночі»

Запитання 15

Посаду виборного у творі «Наталка Полтавка» І. Котляревського має

варіанти відповідей

Тетерваковський

Петро

Макогоненко

Микола

Терпило

Запитання 16

Провідним мотивом пісні «Засвіт встали козаченьки» є

варіанти відповідей

оспівування трагічної долі козака, який після бою в долині лежав «порубаний, постріляний»

оплакування дівчиною козака, який загинув

перетворення дівчини на тополю через трагічне кохання

діалог матері й сина, який збирається на війну

злочин перед Батьківщиною і спокута гріха

Запитання 17

Герой твору І.Котляревського «Наталка Полтавка» виконує переспів пісні

варіанти відповідей

«Всякому місту – звичай і права»

«De libertate»

«Віють вітри, віють буйні»

«Чи не той то хміль»

«Ой Морозе, Морозенку»

Запитання 18

Характеризує композицію твору «Сон» («У всякого своя доля...») кожен рядок, ОКРІМ

варіанти відповідей

твір завершується епілогом

подано три картини: Україна, Сибір, Петербург

для викладу змісту використано прийом сну

прийом сну надає поемі та зображуваним у ній подіям умовності, фантастичності

прийом сну створює композиційне обрамлення

Запитання 19

Пантелеймон Куліш започаткував в українській літературі жанровий різновид роману

варіанти відповідей

філософського

історичного

утопічного

психологічного

соціального

Запитання 20

Добрим знанням церковних обрядів («Я знаю і де гроші коло образів класти, а де гроші черницям та ченцям просто в руки давати. А за мною люди так і валять валкою, а я їх воджу од Воєнного Миколая до Десятинного, од Десятинного Миколая до Доброго, од Доброго Миколая до Малого, а далі до Мокрого Миколая, а потім до Притиского Миколая») хвалиться

варіанти відповідей

Кайдашиха

Балашиха

баба Палажка

баба Параска

Мелашка

Запитання 21

Засновником ВАПЛІТЕ був

варіанти відповідей

Олександр Довженко

Павло Тичина

Микола Хвильовий

Юрій Яновський

Олесь Гончар

Запитання 22

У творі «Три зозулі з поклоном» є вислів «Сибір неісходима». Його взято з

варіанти відповідей

роману «Тигролови»

комедії «Мина Мазайло»

роману «Поема про море»

поеми «Кавказ»

послання «І мертвим, і живим» 

Запитання 23

Із Тарасом Шевченком порівнюють

варіанти відповідей

Василя Стуса

Івана Франка

Григорія Сковороду

Лесю Українку

Григора Тютюнника

Запитання 24

Елементи фантастики, їх «одивнення», особливий драматизм притаманні твору


варіанти відповідей

«Пісня про рушник»

«Балада про соняшник»

«Я (Романтика)»

«У теплі дні збирання винограду»

«О панно Інно»

Запитання 25

Із твору «Два кольори» взято всі образи, ОКРІМ образу

варіанти відповідей

незнаних шляхів

безвісти життя

згорточка полотна

сонця оранжевого

сумних і радісних доріг

Запитання 26

У рядках «Високий, як батько, дебелий красень. Молодий — років 25. На ньому військовий, старенький френч. На ногах ічаги, на голові набакир кепка, а з-під неї буйний чуб кучерявиться. При боці — ніж, а за плечем новенький дробовик» описано

варіанти відповідей

Григорія Многогрішного

Грицька Сірка

сина Морозів

майора Медвина

тунгуса Дядорова

Запитання 27

У рядках Євгена Маланюка Даремно, вороже, радій — / Не паралітик і не лірник / Народ мій — в гураган подій / Жбурне тобою ще, невірний! підкреслено образ, який створив

варіанти відповідей

Тарас Шевченко

Іван Франко

Микола Вороний

Микола Хвильовий

Валер’ян Підмогильний

Запитання 28

У рядках «кожне слово нашої мови записане у Літописі» підкреслено

варіанти відповідей

анафору

алітерацію

асонанс

оксиморон

тавтологію

Запитання 29

Розгляньте СХЕМУ.

Ліро-епос - Гріх і спокута - Мечеть - Віровідступництво - Богуслав -

Ясні зорі, тихі води

У ній подано асоціації на твір

варіанти відповідей

«Віють вітри, віють буйні»

«Дума про Марусю Богуславку»

«Чи не той то хміль…»

«Ой летіла стріла»

«Засвіт встали козаченьки»

Запитання 30

В уривку «І наклали на них данину тяжку, і дві її частини ішли Києву, а третя – Вишгороду» йдеться про

варіанти відповідей

Ярославну

княгиню Ольгу

Марусю Богославку

Марусю Чурай

княгиню Анну

Запитання 31

Сатиричне викриття вад життя суспільства – мотив твору

варіанти відповідей

«Бджола та Шершень»

«Чи не той то хміль»

«Всякому місту – звичай і права»

«Слово про похід Ігорів»

«De libertate»

Запитання 32

Відповідає змістові твору «Сон» («Увсякого своя доля...») трактування символів у кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

сова — це символ мудрості й водночас туги

цар волі — прозорий символ безкорисливої боротьби за справедливість, близький до образу Христа

ведмідь — символ грубої сили, невігластва

чапля — символ витонченості й краси

кошеня — безпорадності, жалюгідності

Запитання 33

Центральним у творі Пантелеймона Куліша «Чорна рада» є конфлікт між

варіанти відповідей

соціальними групами

козаками-запорожцями й міщанами

державобудівничим і руїнницьким началами

гетьманом Сомком і рядовими козаками

претендентами на булаву на особистому ґрунті

Запитання 34

Біївці у «Кайдашевій сім’ї» — рідне село

варіанти відповідей

баби Палажки

Марусі Кайдашихи

Мотрі

Мелашки

баби Параски

Запитання 35

В основі створення роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

звичаї та традиції гуцулів, їхні вірування в надприродні сили; міфологічний світ

мандрівка навесні 1872 р. та враження від неї, описані автором у нарисі «Подоріжжя од Полтави до Гадяча»

робота в повітовому суді й особисті спостереження

робота автора в полтавському театрі

справжні події та факти біографії батька автора

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест