ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 39 варіант

Додано: 1 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 492 рази
48 запитань
Запитання 1

Конфлікт між мрією і дійсністю змальовано через образ

варіанти відповідей

Мини і Улі («Мина Мазайло»)     

Карпа і Мотрі («Кайдашева сім’я»)

Михайла і Софії («Три зозулі з поклоном»)

Лукаша і Мавки («Лісова пісня»)

Степана і Зоськи («Місто»)

Запитання 2

Червоний, жовтий, оранжевий кольори домінують у творі

варіанти відповідей

«Ви знаєте, як липа шелестить»

«Тіні забутих предків»       

«Задивляюсь у твої зіниці!»

«Балада про соняшник»    

«О панно Інно»

Запитання 3

З твору «Два кольори» взято всі рядки, ОКРІМ

варіанти відповідей

Як я малим збирався навесні Піти у світ незнаними шляхами

Червоне – то любов, а чорне – то журба

Мене водило в безвісти життя, Та я вертався на свої пороги

Лиш згорточок старого полотна І вишите моє життя на ньому

Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани

Запитання 4

Під час розмови з мандрівним дяком головна героїня роману «Маруся Чурай» переспівує фольклорний твір

варіанти відповідей

баладу «Ой летіла стріла»

історичну пісню про Байду «В Цареграді на риночку»

історичну пісню «Ой Морозе, Морозенку»

історичну пісню «Чи не той то хміль...»

пісню «Ой летіла зозуля через мою хату...»

Запитання 5

«...український пригодницький роман, український своїм духом, усім спрямуванням своїх ідей, почуттів, характерів» — так Юрій Шевельов характеризує твір

варіанти відповідей

«Майстер корабля»

«Місто»

«Тигролови»

«Чорна рада»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Запитання 6

Заклик Тараса Шевченка «Кайдани порвіте!» звучить у творі

варіанти відповідей

«У теплі дні збирання винограду...»

«Різдво»

«Contra spem spero!»

«Уривок з поеми»

«Пам’яті тридцяти»

Запитання 7

У рядках «кожне слово нашої мови проспіване у Пісні тож пісенними словами з побратимами у товаристві розмовляємо» підкреслено

варіанти відповідей

анафору

алітерацію

асонанс

оксиморон

тавтологію

Запитання 8

В уривку «Гей, там поле, / А на полі цвіти — / Не по однім ляшку / Заплакали діти» використано

варіанти відповідей

паралелізм

анафору

порівняння

гіперболу

епіфору

Запитання 9

О.Мусін-Пушкін у Спасо-Ярославському монастирі наприкінці XVIII ст. знайшов рукопис твору

варіанти відповідей

«Чи не той то хміль»

«Повість минулих літ»

«Слово про похід Ігорів»

«Ой Морозе, Морозенку»

«Дума про Марусю Богославку»

Запитання 10

Рядки Знаю, що смерть – як коса замашна, Навіть царя не обійде вона. Байдуже смерті, мужик то чи цар, - Все пожере, як солому пожар узято з твору

варіанти відповідей

«Бджола та Шершень»

«Чи не той то хміль»

«Всякому місту – звичай і права»

«Слово про похід Ігорів»

«De libertate»

Запитання 11

В уривку «Україно! Україно! / Оце твої діти, / Твої квіти молодії, / Чорнилом политі» описано

варіанти відповідей

закріпачених українців, які скорилися царському режимові

зросійщених землячків

козаків, на кістках яких збудовано Петербург

каторжників у Сибіру

всю українську еліту

Запитання 12

«Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум'яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима», — це портрет

варіанти відповідей

баби Палажки

Марусі

Мотрі

Мелашки

баби Параски

Запитання 13

Увідповідніть шлюбні пари героїв творів.

Герой                   Героїня

1 Чіпка                 А Мелашка

2 Лаврін              Б Маруся

3 Карпо               В Мотря

4 Грицько           Г Христя

                               Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 14

Увідповідніть шлюбні пари героїв творів.

Герой                   Героїня

1 Чіпка                 А Мелашка

2 Лаврін              Б Маруся

3 Карпо               В Мотря

4 Грицько           Г Христя

                               Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 15

Увідповідніть шлюбні пари героїв творів.

Герой                   Героїня

1 Чіпка                 А Мелашка

2 Лаврін              Б Маруся

3 Карпо               В Мотря

4 Грицько           Г Христя

                               Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 16

Увідповідніть шлюбні пари героїв творів.

Герой                   Героїня

1 Чіпка                 А Мелашка

2 Лаврін              Б Маруся

3 Карпо               В Мотря

4 Грицько           Г Христя

                               Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 17

Розгляньте схему.

Станова належність ----------------------------------------------------- ► Щастя

Аналізуючи бачення щастя головних героїв, можна провести паралель між твором «Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого та твором

варіанти відповідей

«Гобсек» Оноре де Бальзака

«Майстер і Маргарита» Михайла Булгакова

«Міщанин-шляхтич» Мольєра

«Хитромудрий ідальго Дон Кіхот із Ламанчі» Міґеля де Сервантеса

«Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра

Запитання 18

«Невже тобі лиш не судилось діло, / Що б виявило твоїх сил безмірність?» — звертається Іван Франко в поемі до

варіанти відповідей

Мойсея

Єгови

українського народу

Єгошуа

матері

Запитання 19

В уривку «...був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та рала і заробляв добрі гроші, але ніяк не міг вдержати їх у руках. Гроші втікали до шинкаря» йдеться про

варіанти відповідей

Івана Палійчука

Юру-мольфара

Лавріна Кайдашенка

Чіпку Вареника

Омелька Кайдаша

Запитання 20

Увідповідніть уривки твору з художніми засобами.

Уривки твору                                                                      

1 «Спросив Іван усе село».                                                                         

2 «Одна сльоза покотилася по лиці, як перла по скалі».                   

3 «Прийшла Іваниха, старенька і сухенька».                                        

4 «Катерино, що ти собі, небого, у своїй голові гадаєш?»

Художні засоби                

А гіпербола

Б метафора

В порівняння

Г епітет

Д риторичне звертання

варіанти відповідей

Запитання 21

Увідповідніть уривки твору з художніми засобами.

Уривки твору                                                                      

1 «Спросив Іван усе село».                                                                         

2 «Одна сльоза покотилася по лиці, як перла по скалі».                   

3 «Прийшла Іваниха, старенька і сухенька».                                        

4 «Катерино, що ти собі, небого, у своїй голові гадаєш?»

Художні засоби                

А гіпербола

Б метафора

В порівняння

Г епітет

Д риторичне звертання

варіанти відповідей

Запитання 22

Увідповідніть уривки твору з художніми засобами.

Уривки твору                                                                      

1 «Спросив Іван усе село».                                                                         

2 «Одна сльоза покотилася по лиці, як перла по скалі».                   

3 «Прийшла Іваниха, старенька і сухенька».                                        

4 «Катерино, що ти собі, небого, у своїй голові гадаєш?»

Художні засоби                

А гіпербола

Б метафора

В порівняння

Г епітет

Д риторичне звертання

варіанти відповідей

Запитання 23

Увідповідніть уривки твору з художніми засобами.

Уривки твору                                                                      

1 «Спросив Іван усе село».                                                                         

2 «Одна сльоза покотилася по лиці, як перла по скалі».                   

3 «Прийшла Іваниха, старенька і сухенька».                                        

4 «Катерино, що ти собі, небого, у своїй голові гадаєш?»

Художні засоби                

А гіпербола

Б метафора

В порівняння

Г епітет

Д риторичне звертання

варіанти відповідей

Запитання 24

«Праматір'ю українського театру» Іван Франко назвав твір

варіанти відповідей

Івана Котляревського

Івана Карпенка-Карого

Тараса Шевченка

Григорія Квітки-Основ’яненка

Панаса Мирного

Запитання 25

Слова «Я маю в серці те, що не вмирає!» належать

варіанти відповідей

Лукашеві

Перелесникові

Мавці

Русалці Польовій

Тому, що греблі рве

Запитання 26

Мотив сізіфової праці звучить у творі

варіанти відповідей

«Всякому місту — звичай і права...»

«Чого являєшся мені у сні?..»

«De libertate»

«Блакитна Панна»

«Contra spem spero!»

Запитання 27

Любовний трикутник споріднює твори

варіанти відповідей

«Камінний хрест» і «Наталка Полтавка»

«Чари ночі» і «Блакитна Панна»

«Катерина» й «Енеїда»

«Чорна рада» і «Мойсей»

«Лісова пісня» і «Тіні забутих предків»

Запитання 28

«Геніальний поет і геніальний блазень» — так характеризував Павла Тичину

варіанти відповідей

Іван Франко

Михайло Коцюбинський

Василь Стус

Іван Драч

Максим Рильський

Запитання 29

Мотив зустрічі царя Соломона та Суламіти звучить у творі

варіанти відповідей

Лесі Українки

Павла Тичини

Івана Франка

Максима Рильського

Миколи Вороного

Запитання 30

«Вони були налякані обстановкою: аристократична розкіш, княжі портрети й розгардіяш  порожні пляшки, револьвери й синій цигарковий дим» - у цих словах з твору «Я (Романтика)» ідеться про

варіанти відповідей

ікс, ігрек, зет

групу черниць

повстанців

жінку в траурі й мужчину в пенсне

татарина і лакея

Запитання 31

Вислів Овідія «Поки дихаю, сподіваюсь» суголосний із назвою твору

варіанти відповідей

Лесі Українки

Михайла Коцюбинського

Ольги Кобилянської

Григорія Сковороди

Максима Рильського

Запитання 32

Уривок «Тисяча дев’ятсот дев’ятнадцятого року він востаннє ховався з рушницею по лісах у повстанні проти денікінців. їх був невеличкий загін, душ із двадцятеро, що пробивались до головного повстанського табору під Черкасами. Вночі їх оточено, але невдало — весь загін встиг вислизнути, тікаючи поодинці на ближчі села до слушного часу» у творі «Місто» є

варіанти відповідей

розповіддю вчителя

частиною біографії Степана Радченка

лекцією Степана на курсах

спогадом Левка

сюжетом оповідання

Запитання 33

Прочитайте рядки.

Ми любимо з тобою — Повний Корабель,

Що звуть його фрегатом мореплавці.

Автор цих слів

варіанти відповідей

Михайло Семенко

Павло Тичина

Євген ГІлужник

Максим Рильський

Юрій Яновський

Запитання 34

У творі «Кайдашева сім’я» події відбуваються на річці

варіанти відповідей

Ворскла

Черемош

Рось

Оскол

Дунай

Запитання 35

У фрагменті «З якоюсь дивовижною гордістю і радістю заявив: “Я — закоханий в житті поганин”» ідеться про автора твору

варіанти відповідей

«Різдво»

«О панно Інно...»

«Місто»

«Майстер корабля»

«Пам’яті тридцяти»

Запитання 36

Батька описано в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

«Голова в нього була темноволоса, велика і великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності і несвободи».

«Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло біле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі...».

«Коли він проходив повз нашу хату, над вулицею довго висів тютюновий слід. Сей слід тютюновий висітиме ще колись в моїх картинах про рідну землю, де складе мій предок востаннє всі свої мозолі поверх білої сорочки під яблунею серед яблук і груш, і морква житиме в картинах, і гріх, і бабині прокляття, а тим часом іду я, засмучений хлопчик, до старого коваля спокутувати перший гріх».

«Жарт любив, точене, влучне слово. Такт розумів і шанобливість. Зневажав начальство і царя. Цар ображав його гідність миршавою рудою борідкою, нікчемною постаттю і що нібито мав чин нижче за генерала».

«Ну такий носив одяг негарний, такий безбарвний, убогий! Неначе нелюди зухвалі, аби зневажити образ людини, античну статую укрили брудом і лахміттям».

Запитання 37

В уривку

Рідна мати моя, ти ночей не доспала,

Ти водила мене у поля край села,

І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,

Ірушник вишиваний на щастя дала.

ужито всі художні засоби, ОКРІМ

варіанти відповідей

інверсії

епітетів

риторичного звертання

анафори

метонімії

Запитання 38

До одного виду лірики належать твори в рядку

варіанти відповідей

«Contra spem spero!», «Ви знаєте, як липа шелестить...»

«О панно Інно...», «Блакитна Панна»

«Задивляюсь у твої зіниці...», «Чого являєшся мені у сні?..»

«Пам’яті тридцяти», «De libertate»

«Різдво», «У теплі дні збирання винограду...»

Запитання 39

Ознаки неокласицизму відчутні в рядках

варіанти відповідей

«Можеш вибирати друзів і дружину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину. / Можна вибрать друга і по духу брата, / Та не можна рідну матір вибирати».

«кожне слово / нашої мови записане у Літописі / тож хай знають вороги / якими словами / на самоті мовчимо».

«Вмерли в Новім Заповіті / з славою святих. — / На Аскольдовій Могилі / Поховали їх».

«О слово! Будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! вгорі спинися, / Осяй мій край і розлетися / Дощами судними над ним».  

«У теплі дні збирання винограду / Її він стрів. На мулах  нешвидких / Вона верталась із ясного саду, / Ясна, як сад, і  радісна, як сміх».

Запитання 40

Засновником ВАПЛІТЕ був

варіанти відповідей

Олександр Довженко

Павло Тичина

Микола Хвильовий

Юрій Яновський

Олесь Гончар

Запитання 41

Увідповідніть учинки із героями твору.

Учинки                                                                               Герої

1 круглий сирота, який служить                                А Мотря

підпасичем діда Уласа                                                  Б Грицько

2 зі своїми друзями стає на шлях розбою              В Чіпка

3 повідомляє жандармам про злочин сина           Г Явдоха

4 вчиняє самогубство                                                    Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 42

Увідповідніть учинки із героями твору.

Учинки                                                                               Герої

1 круглий сирота, який служить                                А Мотря

підпасичем діда Уласа                                                  Б Грицько

2 зі своїми друзями стає на шлях розбою              В Чіпка

3 повідомляє жандармам про злочин сина           Г Явдоха

4 вчиняє самогубство                                                    Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 43

Увідповідніть учинки із героями твору.

Учинки                                                                               Герої

1 круглий сирота, який служить                                А Мотря

підпасичем діда Уласа                                                  Б Грицько

2 зі своїми друзями стає на шлях розбою              В Чіпка

3 повідомляє жандармам про злочин сина           Г Явдоха

4 вчиняє самогубство                                                    Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 44

Увідповідніть учинки із героями твору.

Учинки                                                                               Герої

1 круглий сирота, який служить                                А Мотря

підпасичем діда Уласа                                                  Б Грицько

2 зі своїми друзями стає на шлях розбою              В Чіпка

3 повідомляє жандармам про злочин сина           Г Явдоха

4 вчиняє самогубство                                                    Д Галя

варіанти відповідей

Запитання 45

Увідповідніть тему твору з його назвою.

Тема твору                                                               

1 історія правдошукача, який стає розбійником                  

2 життя селянської родини                                                          

3 міф про дворянство як краще життя                                      

4 зображення доби Руїни 

Назва твору

А «Енеїда»

Б «Мартин Боруля»                                                            

В «Чорна рада»

Г «Кайдашева сім’я»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

Запитання 46

Увідповідніть тему твору з його назвою.

Тема твору                                                               

1 історія правдошукача, який стає розбійником                  

2 життя селянської родини                                                          

3 міф про дворянство як краще життя                                      

4 зображення доби Руїни 

Назва твору

А «Енеїда»

Б «Мартин Боруля»                                                            

В «Чорна рада»

Г «Кайдашева сім’я»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

Запитання 47

Увідповідніть тему твору з його назвою.

Тема твору                                                               

1 історія правдошукача, який стає розбійником                  

2 життя селянської родини                                                          

3 міф про дворянство як краще життя                                      

4 зображення доби Руїни 

Назва твору

А «Енеїда»

Б «Мартин Боруля»                                                            

В «Чорна рада»

Г «Кайдашева сім’я»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

Запитання 48

Увідповідніть тему твору з його назвою.

Тема твору                                                               

1 історія правдошукача, який стає розбійником                  

2 життя селянської родини                                                          

3 міф про дворянство як краще життя                                      

4 зображення доби Руїни 

Назва твору

А «Енеїда»

Б «Мартин Боруля»                                                            

В «Чорна рада»

Г «Кайдашева сім’я»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест