ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА

Додано: 24 вересня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА
Тест виконано: 180 разів
24 запитання
Запитання 1

Удовин син, мати, сестра, кохана – ключові образи твору

варіанти відповідей

«Засвіт встали козаченьки»

«Чи не той то хміль»

«Дума про Марусю Богуславку»

«Ой Морозе, Морозенку»

«Ой летіла стріла»

Запитання 2

«Лише малого я у вас прошу: дайте мені од двора по три голуби і по три горобці. Бо не хочу я тяжкі данини накласти на вас, як ото муж мій, а сього прошу у вас малого…» – говорить

варіанти відповідей

княгиня Ольга

Маруся Богуславка

Мирослава

Ярославна

Леся Череванівна

Запитання 3

Звертається до співвітчизників з проханням згадати його «в сім’ї вольній, новій … незлим тихим словом»

варіанти відповідей

Григорій Сковорода

Іван Франко

Тарас Шевченко

Олександр Олесь

Василь Стус

Запитання 4

В уривку поезії Максима Рильського: Він ходив полями і гаями, Він любив, він жив, горів, творив, Кононівськими пройшов ланами І зустрів він «мужика» між нив, – ідеться про

варіанти відповідей

Івана Нечуя-Левицького

Панаса Мирного

Івана Франка

Михайла Коцюбинського

Остапа Вишню

Запитання 5

«Сестру я вашу так любив – / Дитинно, злотоцінно», – зізнається ліричний герой поезії, де є рядок

варіанти відповідей

«Зимовий вечір. Тиша. Ми…»

«Кохана спить, кохана спить…»

«В житті ти мною згордувала…»

«Лови летючу мить життя!..»

«Інші кохатимуть люди…»

Запитання 6

Зав’язкою у творі «Тигролови» є

варіанти відповідей

змалювання поїзда-дракона, у якому везуть в’язнів

утеча Григорія Многогрішного з поїзда

зустріч Многогрішного й Медвина в тайзі

поїздка Григорія з Грицьком до Хабаровська

знайомство Григорія з родиною Сірків

Запитання 7

Проблеми українізації у 20-х рр. ХХ ст. порушено у творі, де діють

варіанти відповідей

тьотя Мотя й Мокій Мазайло

Софія Дорошенко й Марта

Марися Боруля й Націєвський

То-Ма-Кі й Тайах

доктор Тагабат й Андрюша

Запитання 8

Автобіографічний роман про роботу на кінофабриці в Одесі написав

варіанти відповідей

Микола Хвильовий

Юрій Яновський

Остап Вишня

Олександр Довженко

Валер’ян Підмогильний

Запитання 9

Головну думку твору «Мартин Боруля» можна увідповіднити з прислів’ям

варіанти відповідей

Гріх пишатися й других зневажать: хто вище залізе – дужче падає.

Добре там живеться, де гуртом сіється й ореться.

Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся.

Кохайте щиро правдоньку – і дасть вам Бог одрадоньку.

Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

Запитання 10

«Ти не знаєш, як можна любити те, що люди називають артизмом, що живе в нас і заповняє нашу душу... Се щось таке велике, сильне... Заглушити в собі той світ, щоб жити лише для одного чоловіка і для самих дітей? Се неможливо... мені неможливо... тому неможливо, хто носить справдішній артизм у душі!..» – переконана героїня твору

варіанти відповідей

«Тіні забутих предків»

«Мартин Боруля»

«Місто»

«Я (Романтика)»

«Valse mélancolique»

Запитання 11

Сашко в дитинстві: мрійництво, фантазерство - любов до природи - бачення краси в буденності - допитливість, спостережливість.

На схемі відображено характеристику персонажа

варіанти відповідей

соціально-побутової повісті

пригодницького роману

історичної повісті

урбаністичного роману

автобіографічної кіноповісті 

Запитання 12

«Лучче посідію дівкою, як піду замуж за таких женихів, як на мені сватались… Нехай вони будуть розумні, багаті і письменнійші од нашого возного, та коли серце моє не лежить до їх і коли мені вони осоружні!..» – заявляє матері

варіанти відповідей

Галя Ґудзь

Леся Череванівна

Наталка Полтавка

Марися Боруля

Маруся Чурай

Запитання 13

Ознаки постмодернізму відчутні в рядках

варіанти відповідей

Раптово усі поставали борцями. Усі з піджаків майорять прапорцями. А я – не борець, не трибун, не оратор. Дурна в мене вдача, паскудний карахтер…

Ти не дивись, що буде там, Чи забуття, чи зрада: Весна іде назустріч вам, Весна в сей час вам рада.

Як я малим збирався навесні Піти у світ незнаними шляхами, Сорочку мати вишила мені Червоними і чорними нитками.

В довгу, темную нічку невидну Не стулю ні на хвильку очей, Все шукатиму зірку провідну, Ясну владарку темних ночей.

Внук кремезного чумака, Січовика блідий праправнук, Я закохавсь в гучних віках, Я волю полюбив державну.

Запитання 14

«Яскравий зразок реалістичної соціально-побутової повісті, у якій на матеріалі з повсякденного життя селянства розкрито внутрішні спонукання та імпульси дрібних власників утвердити себе господарями на землі…» – сказано про твір, де

варіанти відповідей

чоловік з лихим товариством убиває на хуторі майже всю родину

невістка йде на прощу до Києва й залишається там жити в проскурниці

парубок після заробітків повертається в Полтаву до коханої дівчини

донька відрікається від батька, який зрадив громаду та став на бік ворога

піп із сином приїжджають на хутір до заможного пана – колишнього козака

Запитання 15

Словами «А що ти усумнивсь на момент / Щодо волі моєї, / То, побачивши сю вітчину, / Сам не вступиш до неї…» звертається

варіанти відповідей

Горбань до Івана Іскри

Зевс до Енея

дядько Лев до Лукаша

Єгова до Мойсея

Святослав до князя Ігоря

Запитання 16

Проаналізуйте твір і виконайте завдання 16–20 до нього.

ПАРНАС

І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.

Хтось невидимий ізбудив

Світ Калинцевих візій-див,

Драчеві клекоти і хмелі,


Рій Вінграновських інвектив,

Чаклунство Ліни,

невеселі Голобородькові пастелі

І Стусів бас-речитатив.


Парнас! І що ті шмони й допит?

Не вірю в будень, побут, клопіт –

В мізерію, дрібнішу тлі.


Вщухає суєтна тривога.

І в небесах я бачу Бога,

І Боже слово на землі.

Іван Світличний


Твір написано у віршовій формі, що й поезію

варіанти відповідей

«Лебеді материнства»

«Балада про соняшник»

«У теплі дні збирання винограду…»

«О слово рідне! Орле скутий!..»

«Господи, гніву пречистого…»

Запитання 17

ПАРНАС

І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.

Хтось невидимий ізбудив

Світ Калинцевих візій-див,

Драчеві клекоти і хмелі,


Рій Вінграновських інвектив,

Чаклунство Ліни,

невеселі Голобородькові пастелі

І Стусів бас-речитатив.


Парнас! І що ті шмони й допит?

Не вірю в будень, побут, клопіт –

В мізерію, дрібнішу тлі.


Вщухає суєтна тривога.

І в небесах я бачу Бога,

І Боже слово на землі.

Іван Світличний

Провідним художнім засобом першої строфи поезії є

варіанти відповідей

оксиморон

метафора

анафора

епіфора

паралелізм

Запитання 18

ПАРНАС

І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.

Хтось невидимий ізбудив

Світ Калинцевих візій-див,

Драчеві клекоти і хмелі,


Рій Вінграновських інвектив,

Чаклунство Ліни,

невеселі Голобородькові пастелі

І Стусів бас-речитатив.


Парнас! І що ті шмони й допит?

Не вірю в будень, побут, клопіт –

В мізерію, дрібнішу тлі.


Вщухає суєтна тривога.

І в небесах я бачу Бога,

І Боже слово на землі.

Іван Світличний

На обставини, у яких перебуває ліричний герой, указують у поезії слова

варіанти відповідей

тля, стеля, побут

стіни, ґрати, допит

будень, пастелі, мізерія

чаклунство, світ, небеса

хмелі, клекоти, інвективи

Запитання 19

ПАРНАС

І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.

Хтось невидимий ізбудив

Світ Калинцевих візій-див,

Драчеві клекоти і хмелі,


Рій Вінграновських інвектив,

Чаклунство Ліни,

невеселі Голобородькові пастелі

І Стусів бас-речитатив.


Парнас! І що ті шмони й допит?

Не вірю в будень, побут, клопіт –

В мізерію, дрібнішу тлі.


Вщухає суєтна тривога.

І в небесах я бачу Бога,

І Боже слово на землі.

Іван Світличний

Митці, згадані у творі, належать до

варіанти відповідей

«празької школи»

театру корифеїв

постмодерністів

«київських неокласиків»

шістдесятників

Запитання 20

ПАРНАС

І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.

Хтось невидимий ізбудив

Світ Калинцевих візій-див,

Драчеві клекоти і хмелі,


Рій Вінграновських інвектив,

Чаклунство Ліни,

невеселі Голобородькові пастелі

І Стусів бас-речитатив.


Парнас! І що ті шмони й допит?

Не вірю в будень, побут, клопіт –

В мізерію, дрібнішу тлі.


Вщухає суєтна тривога.

І в небесах я бачу Бога,

І Боже слово на землі.

Іван Світличний

Ідею твору найкраще ілюструє вислів

варіанти відповідей

«Сам погибай, а товариша виручай»

«Достатньо, щоб слова передавали смисл»

«Фантастичні думи! Фантастичні мрії!»

«Більше поетів, добрих і різних»

«Вільний той, хто вільний духом»

Запитання 21

Увідповідніть твір із художніми образами, що є в ньому.

Твір

1 «О слово рідне! Орле скутий!..»

2 «Любіть Україну!»

3 «Лебеді материнства»

4 «Уривок з поеми»

Художні образи

А краса, вічно жива; мова солов’їна; купина, що горить – не згора

Б запорозька кров; дикий вихор гопака; посли московські

В співочий грім; Дніпра левій рев; судні дощі

Г кривава дорога; зрадника рука; Новий Заповіт

Д синова колиска; приспані тривоги; білява хата

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1Г 2А 3Д 4Б

1В 2Г 3Д 4Б

1В 2А 3Г 4Б

1В 2А 3Д 4Г

Запитання 22

Розпізнайте жіночий образ, опосередкована вказівка на який простежується в уривку.

Уривок

1 Як боляче пальчика серп розітнув… Як болісно серце мелодія крає… Ти дух, що розбуджує душі від сну, Ти мрія, що їх осяває…

2 Чого дивлюся в море, у тумани. Чого, як тінь, блукаю уночі. …Бряжчать мені невільницькі кайдани. А я шукаю сховані ключі.

3 Ой, пішов ти в море, Мусієчку, – голосила вона мовчки, – та й слід твій солона вода змила. … Ой, подми, вітре-трамонтане, оджени в море негоду та оджени й тумани…

4 Вилами розхитували трони, Руйнували все старе дотла, Тільки би Шевченкова Мадонна В сніжне небуття не полягла!..

Жіночий образ

А Катерина

Б Маруся Богуславка

В Ярославна

Г Мавка

Д Галя Вишняківна

варіанти відповідей

1Г 2Б 3В 4А

1Б 2Г 3В 4А

1Г 2В 3Б 4А

1Г 2Б 3А 4В

1Д 2Б 3В 4А

Запитання 23

Визначте, до якого літературного напряму (течії) належить твір, уривок з якого наведено.

Літературний напрям (течія)

1 реалізм 2 імпресіонізм 3 експресіонізм 4 бароко

Уривок

А «Замкни в достатку бджолу, чи не помре з туги в той час, коли можна їй літати по квітоносних лугах? Що гірше, ніж купатися в достатку і смертельно каратися без природженого діла?..»

Б «Врешті стаю. Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл. Просто під ноги лягла співуча арфа й гуде на всі струни. Стою і слухаю…»

В «Молодиці все сиділи одна проти другої, все шили й понашивали од злості таких безконечників, що потім прийшлось їм довго випорювать та розплутувати. Вони шили, а скоса все поглядали на того капосного віника, що стояв у кутку, під мисником…»

Г «Як уходили назад до хати, то ціла хата заридала. Як би хмара плачу, що нависла над селом, прірвалася, як би горе людське дунайську загату розірвало – такий був плач. Жінки заломили руки і так сплетені держали над старою Іванихою, аби щось ізгори не впало і її на місці не роздавило…»

Д «Первий запорожець був здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива…»

варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4А

1Б 2В 3Г 4А

1В 2Г 3Б 4А

1В 2Б 3А 4Г

1Д 2Б 3Г 4А

Запитання 24

Увідповідніть митця з висловлюванням про нього.

Митець

1 Іван Карпенко-Карий

2 Панас Мирний

3 Пантелеймон Куліш

4 Тарас Шевченко

Висловлювання

А «Він був сином мужика – і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури… Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для волі Росії зробив більше, ніж десять переможних армій…»

Б «Це була досить на той час смілива думка – дати українською мовою історичний роман, а надто після «Тараса Бульби» Гоголя, і треба сказати, що автор зі свого завдання вийшов досить добре…»

В Письменник показав «ту прірву, у яку затягує людину філософія вседозволеності, «віднімання свого», винищення світу в ім’я побудови на порожньому місці нового, створеного за умоглядними, утопічними теоріями…»

Г «Він був одним із батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література…»

Д «Він змальовує дорогу древніх євреїв до Ханаану як до їхньої омріяної, Богом обіцяної національної держави і свободи. Це ж очевидна аналогія з українською нацією та її шляхом – шляхом не сорока років, а цілих століть – до своєї свободи й державності…»

варіанти відповідей

1Г 2В 3Б 4А

1В 2Г 3Б 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Г 2В 3А 4Б

1А 2В 3Б 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест