Готуємося до ЗНО. ЛІТЕРАТУРА 61 варіант

Додано: 13 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 250 разів
24 запитання
Запитання 1

«Вічно шукала гармонії» героїня твору

варіанти відповідей

«Наталка Полтавка»

«Valse melancoliqve»

«Мартин Боруля»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Тіні забутих предків»

Запитання 2

Увідповідніть рядки твору з його автором.

Рядки                                                                                              

1 «В житті мені весь вік тужити — /Не жити».                                             

2 «...смутно, що не можеш ти /своїм життям до себе дорівнятись».         

3 «А вона, як мрія сну / Чарівна, / Сяє вродою святою...»                                  

4 «Бог сам всюди не міг бути, і тому сотворив матерів».  

Автор                             

А Микола Вороний

Б Василь Стефаник

В Іван Франко

Г Леся Українка

Д Ольга Кобилянська

варіанти відповідей

Запитання 3

Увідповідніть рядки твору з його автором.

Рядки                                                                                              

1 «В житті мені весь вік тужити — /Не жити».                                             

2 «...смутно, що не можеш ти /своїм життям до себе дорівнятись».         

3 «А вона, як мрія сну / Чарівна, / Сяє вродою святою...»                                  

4 «Бог сам всюди не міг бути, і тому сотворив матерів».  

Автор                             

А Микола Вороний

Б Василь Стефаник

В Іван Франко

Г Леся Українка

Д Ольга Кобилянська

варіанти відповідей

Запитання 4

Увідповідніть рядки твору з його автором.

Рядки                                                                                              

1 «В житті мені весь вік тужити — /Не жити».                                             

2 «...смутно, що не можеш ти /своїм життям до себе дорівнятись».         

3 «А вона, як мрія сну / Чарівна, / Сяє вродою святою...»                                  

4 «Бог сам всюди не міг бути, і тому сотворив матерів».  

Автор                             

А Микола Вороний

Б Василь Стефаник

В Іван Франко

Г Леся Українка

Д Ольга Кобилянська

варіанти відповідей

Запитання 5

Увідповідніть рядки твору з його автором.

Рядки                                                                                              

1 «В житті мені весь вік тужити — /Не жити».                                             

2 «...смутно, що не можеш ти /своїм життям до себе дорівнятись».         

3 «А вона, як мрія сну / Чарівна, / Сяє вродою святою...»                                  

4 «Бог сам всюди не міг бути, і тому сотворив матерів».  

Автор                             

А Микола Вороний

Б Василь Стефаник

В Іван Франко

Г Леся Українка

Д Ольга Кобилянська

варіанти відповідей

Запитання 6

Стала народним романсом поезія

варіанти відповідей

«Блакитна Панна»

«Чари ночі»

«О слово рідне! Орле скутий!..»

«Чого являєшся мені у сні?..»

«Всякому місту — звичай і права...»

Запитання 7

Характеристики «київських неокласиків» наведено в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

неформальне товариство вільних митців, які шанували талант, цінували літературу

відмежовувалися від позахудожніх організацій

неокласики характеризувалися елітарним уявленням про письменство

принципи «аристократизму духу», творчого інтелекту, тяжіння до високої культури мислення й дисципліни поетичного мовлення

тісна співпраця з графоманами та пролетаріатом, возвеличення робітників і селян

Запитання 8

За стильовими ознаками твір «Я (Романтика)» тяжіє до

варіанти відповідей

неокласицизму

імпресіонізму

сентименталізму

романтизму

реалізму

Запитання 9

У творі «Майстер корабля» порушено всі проблеми, ОКРІМ

варіанти відповідей

любовного чотирикутника

проблеми мистецтва

розвитку української культури

дружби

фанатизму й гуманізму

Запитання 10

«Не бачили, не читали? “Харків” — написано. Тільки що під’їхали до вокзалу, дивлюсь — отакими великими літерами: “Харків”. Дивлюсь — не “Харьков”, а “Харків”! Нащо, питаюсь, навіщо ви нам іспортілі город?» — обурюється

варіанти відповідей

дядько Тарас

Тертика

Губа

Аренський

тьотя Мотя

Запитання 11

Увідповідніть образи з одного твору.

Образ                         Образ

1 Каїн, рідний край          А лемки

2 горіх, Марія                    Б кохана

3 нявка, щезник                 В мольфар

4 сніги, сестра                   Г вікно

                                               Д Аскольдова могила

варіанти відповідей

Запитання 12

Увідповідніть образи з одного твору.

Образ                         Образ

1 Каїн, рідний край          А лемки

2 горіх, Марія                    Б кохана

3 нявка, щезник                 В мольфар

4 сніги, сестра                   Г вікно

                                               Д Аскольдова могила

варіанти відповідей

Запитання 13

Увідповідніть образи з одного твору.

Образ                         Образ

1 Каїн, рідний край          А лемки

2 горіх, Марія                    Б кохана

3 нявка, щезник                 В мольфар

4 сніги, сестра                   Г вікно

                                               Д Аскольдова могила

варіанти відповідей

Запитання 14

Увідповідніть образи з одного твору.

Образ                         Образ

1 Каїн, рідний край          А лемки

2 горіх, Марія                    Б кохана

3 нявка, щезник                 В мольфар

4 сніги, сестра                   Г вікно

                                               Д Аскольдова могила

варіанти відповідей

Запитання 15

Увідповідніть автора з висловлюванням про його твір.

1 Микола Куліш

2 Олександр Довженко

3 Андрій Малишко

4 Володимир Сосюра

Висловлювання

А «Цей вірш став хрестоматією, проте й досі зазвичай друкується не за першою публікацією 1944 а за “перечесаною" радянською цензурою. Порівняймо, наприклад, різні варіанти п’ятої строфи — донедавна її текст звучав так: вона, тобто Україна, “...у квітці, в пташині, в електровогнях...”»

Б «Маємо двох ліричних героїв, два обличчя авторського “Я”: малий Сашко як головна дійова особа спогадів і зрілий майстер, який ті спогади перепускає через свій гіркий життєвий досвід, свої страждання, узагальнюючи, збираючи їх у художні образи».

В «У 1890 р. через участь у “Покутській трійці” — таємному творчому об’єднанні духовно близьких митців-земляків, до складу якої входили також Лесь Мартович та Марко Черемшина, був виключений із Коломийської гімназії».

Г «Усе найдорожче, найрідніше, найсвятіше у нього пов’язане з образом матері, яка навчила добра, краси, любові до людей. “Пісня про рушник” — це данина подяки й любові народного поета священній пам’яті Матері».

Д «Він входить до літературної організації “ВАПЛІТЕ”. Веде багаторічну плідну співпрацю з трупою театру “Березіль” та його режисером Лесем Курбасом, з яким познайомився 1925 року».

варіанти відповідей

Запитання 16

Увідповідніть автора з висловлюванням про його твір.

1 Микола Куліш

2 Олександр Довженко

3 Андрій Малишко

4 Володимир Сосюра

Висловлювання

А «Цей вірш став хрестоматією, проте й досі зазвичай друкується не за першою публікацією 1944 а за “перечесаною" радянською цензурою. Порівняймо, наприклад, різні варіанти п’ятої строфи — донедавна її текст звучав так: вона, тобто Україна, “...у квітці, в пташині, в електровогнях...”»

Б «Маємо двох ліричних героїв, два обличчя авторського “Я”: малий Сашко як головна дійова особа спогадів і зрілий майстер, який ті спогади перепускає через свій гіркий життєвий досвід, свої страждання, узагальнюючи, збираючи їх у художні образи».

В «У 1890 р. через участь у “Покутській трійці” — таємному творчому об’єднанні духовно близьких митців-земляків, до складу якої входили також Лесь Мартович та Марко Черемшина, був виключений із Коломийської гімназії».

Г «Усе найдорожче, найрідніше, найсвятіше у нього пов’язане з образом матері, яка навчила добра, краси, любові до людей. “Пісня про рушник” — це данина подяки й любові народного поета священній пам’яті Матері».

Д «Він входить до літературної організації “ВАПЛІТЕ”. Веде багаторічну плідну співпрацю з трупою театру “Березіль” та його режисером Лесем Курбасом, з яким познайомився 1925 року».

варіанти відповідей

Запитання 17

Увідповідніть автора з висловлюванням про його твір.

1 Микола Куліш

2 Олександр Довженко

3 Андрій Малишко

4 Володимир Сосюра

Висловлювання

А «Цей вірш став хрестоматією, проте й досі зазвичай друкується не за першою публікацією 1944 а за “перечесаною" радянською цензурою. Порівняймо, наприклад, різні варіанти п’ятої строфи — донедавна її текст звучав так: вона, тобто Україна, “...у квітці, в пташині, в електровогнях...”»

Б «Маємо двох ліричних героїв, два обличчя авторського “Я”: малий Сашко як головна дійова особа спогадів і зрілий майстер, який ті спогади перепускає через свій гіркий життєвий досвід, свої страждання, узагальнюючи, збираючи їх у художні образи».

В «У 1890 р. через участь у “Покутській трійці” — таємному творчому об’єднанні духовно близьких митців-земляків, до складу якої входили також Лесь Мартович та Марко Черемшина, був виключений із Коломийської гімназії».

Г «Усе найдорожче, найрідніше, найсвятіше у нього пов’язане з образом матері, яка навчила добра, краси, любові до людей. “Пісня про рушник” — це данина подяки й любові народного поета священній пам’яті Матері».

Д «Він входить до літературної організації “ВАПЛІТЕ”. Веде багаторічну плідну співпрацю з трупою театру “Березіль” та його режисером Лесем Курбасом, з яким познайомився 1925 року».

варіанти відповідей

Запитання 18

Увідповідніть автора з висловлюванням про його твір.

1 Микола Куліш

2 Олександр Довженко

3 Андрій Малишко

4 Володимир Сосюра

Висловлювання

А «Цей вірш став хрестоматією, проте й досі зазвичай друкується не за першою публікацією 1944 а за “перечесаною" радянською цензурою. Порівняймо, наприклад, різні варіанти п’ятої строфи — донедавна її текст звучав так: вона, тобто Україна, “...у квітці, в пташині, в електровогнях...”»

Б «Маємо двох ліричних героїв, два обличчя авторського “Я”: малий Сашко як головна дійова особа спогадів і зрілий майстер, який ті спогади перепускає через свій гіркий життєвий досвід, свої страждання, узагальнюючи, збираючи їх у художні образи».

В «У 1890 р. через участь у “Покутській трійці” — таємному творчому об’єднанні духовно близьких митців-земляків, до складу якої входили також Лесь Мартович та Марко Черемшина, був виключений із Коломийської гімназії».

Г «Усе найдорожче, найрідніше, найсвятіше у нього пов’язане з образом матері, яка навчила добра, краси, любові до людей. “Пісня про рушник” — це данина подяки й любові народного поета священній пам’яті Матері».

Д «Він входить до літературної організації “ВАПЛІТЕ”. Веде багаторічну плідну співпрацю з трупою театру “Березіль” та його режисером Лесем Курбасом, з яким познайомився 1925 року».

варіанти відповідей

Запитання 19

У вірші «Задивляюсь у твої зіниці...» звучить мотив

варіанти відповідей

захоплення красою весни

синівської любові до України

спогадів про перше кохання

пожертви в ім’я Батьківщини

оспівування молодості

Запитання 20

Поетом-сучасником є

варіанти відповідей

Максим Рильський

Василь Симоненко

Василь Стефаник

Василь Голобородько

Володимир Сосюра

Запитання 21

Прочитайте уривок твору.

Бачу, як ти виходиш з своєї гірської оселі й дивишся вниз.

- Терезо! — гукає тебе мати, а ти стоїш не озиваючись.

- Терезо!

А ти посміхаєшся комусь.

Вітер гуляє в Рудних горах. Дзвенить суха весна, гуде зелений дуб на згір’ях, облизане каміння сміється до сонця.

- Терезо! Кого ти виглядаєш?

Таким діалогом починається

варіанти відповідей

новела

повість

драма

трагедія

оповідання

Запитання 22

У зізнанні возного «Когда би я іміл — теє-то як його — столько язиков, сколько артикулов в Статуті ілі сколько зап’ятих в Магдебурзьком праві, то і сих не довліло би на восхваленіє ліпоти твоєй!» ужито художній засіб

варіанти відповідей

метафору

порівняння

метонімію

гіперболу

інверсію

Запитання 23

Образ Григорія Сковороди (образ мандрівного дяка) переосмислює у творі

варіанти відповідей

Тарас Шевченко

Іван Франко

Леся Українка

Іван Котляревський

Ліна Костенко

Запитання 24

Уперше здійснив видання трьох частин «Енеїди» в 1798 р.

варіанти відповідей

П.Куліш

О.Білецький

І.Пулюй

Олександр ІІ

М.Парапура

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест