Та нехай мій батько добре дбає,
Ґрунтів, великих маєтків нехай не збуває,
Великих скарбів не збирає… –
звертається до козаків
У рядках
Бряжчить шабля о шолом,
Тріщать списи гартовані
В степу, в незнаємому полі,
Серед землі Половецької…
Тарас Шевченко згадує події, зображені у творі
Слова
Де общеє добро в упадку,
Забудь отця, забудь і матку,
Лети повинность ісправлять…
належать персонажу твору
«Гарно вбрану молодь письменник бачив і в Основі, і в Харкові, а знання творчості народу та реальної дійсності в цих місцях поєдналися й допомогли створити яскраві сентиментальні образи», – сказано про твір, у якому
На світлині зображено мурал зі словами, узятими з твору, де є рядки
Козацький літопис Самовидця став одним із джерел для написання твору
«Ставте, тату, мерщій хату через сіни…» – вимагає персонаж
У творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» порушено проблему
Афоризм Григорія Сковороди «Потрібно тільки пізнати себе, хто для чого народжений. Краще бути натуральним котом, ніж з ослиною природою левом» суголосний з головною думкою твору
Прочитайте уривок з твору. ...Мужчина величезного зросту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової барви, одітий у шкіру степового тигра, що все разом аж надто свідчило про його походження з туркоманського племені. Це портрет
Переліком дійових осіб починається твір, який має присвяту
Прочитайте уривок із вірша І. Франка «Чого являєшся мені...».
Чого являєшся мені у сні? В житті ти мною згордувала, Моє ти серце надірвала... У цих рядках використано
Послідовність розгортання подій твору «Лісова пісня» дотримано в рядку
Представнику «розстріляного відродження» належать рядки
Драматичними за родовою ознакою є обидва твори в рядку
У рядках
Кленусь тобі, веселий світе,
Кленусь тобі, моє дитя.
Що буду жити, поки жити
Мені дозволить дух життя!
провідним художнім засобом є
«І мрії про можливість наскоком здобути місце в міській машині зараз здавались йому самому дитячими. Він тлумачив сам собі – треба скласти іспит, добути стипендію й учитись, а решта все прикладеться...» – сказано про
Євген Маланюк є автором рядків
Прочитайте уривок із вірша В. Стуса «Як добре, що смерті не боюсь я...»
Як добре те, що смерті не боюсь я
і не питаю, чи тяжкий мій хрест.
Що перед вами, судді, не клонюся
в передчутті недовідомих верст.
У цьому творі
Характерні риси постмодернізму відчутні в рядках
З’ясуйте, кому з персонажів належать слова.
Персонаж
1 Омелько Кайдаш
2 Степан Боруля
3 Іван Брюховецький
4 виборний Макогоненко
Висловлювання
А «Та що його питати: він по гóроду ґав ловив та витрішки продавав... Чом ти, йолопе, не кланяєшся пану возному та не поздоровиш його?..»
Б «Столоначальником буду, а потім, може, й секретарем, чин дадуть, женюся на багатій…»
В «Не знатимете під моєю булавою жодного козака або козацької старшини над собою паном: усі будемо рівні…»
Г «Чого ви лаєтесь? Чого ви сваритесь? Сьогодні свята п’ятниця, а вони тебе, неначе на злість, тільки до гріха доводять. Нащо тобі … те мотовило?..»
Д «Я не жадаю від вас ні крихітки землі! Держіться вашої землі, а я зроблю, що мені схочеться!..»
Увідповідніть ім’я автора з ключовими словами до його твору.
Автор твору
1 Микола Хвильовий
2 Остап Вишня
3 Олесь Гончар
4 Іван Драч
Ключові слова
А гріх братовбивства,влада землі над людиною
Б чорний трибунал, загірна комуна
В майбутній письменник, багатодітна родина
Г синій камінь, закохана пара
Д сонце на велосипеді, хлопчина-соняшник
З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.
Автор
1 Ліна Костенко
2 Олександр Довженко
3 Іван Багряний
4 Василь Симоненко
Уривок твору
А «Усмішка твоя – єдина, / Мука твоя – єдина, Очі твої – одні».
Б «Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє».
В «Поезія – це завжди неповторність, / якийсь безсмертний дотик до душі».
Г «Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи».
Д «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає».
Увідповідніть ім’я митця з висловлюванням про нього.
Митець
1 Іван Котляревський
2 Тарас Шевченко
3 Пантелеймон Куліш
4 Іван Франко
Висловлювання
А «Мабуть, жоден з великих поетів світу не вистраждав так важко свободи як вищого Божого дару і не зміг сказати так одчайно за живих, за мертвих і за ненароджених…»
Б «Багато літ минуло, як те занедбане й закинуте під сільську стріху українське слово, мов Фенікс із попелу, воспряло знову в устах батька нашої нової літератури, голосно залунало по широких світах…»
В «Кінокласикою стали його соняшники, його яблука, що, немало вже наплодивши епігонів, самі в первозданній свіжості обійшли світ у стрічках “Земля”, “Арсенал”...»
Г «У нього є прекрасна річ – лірична драма “Зів’яле листя”… з такою широкою гамою почуттів.., що, читаючи.., не знаєш, кому оддати перевагу: чи поетові боротьби, чи поетові-лірикові, співцеві кохання та настроїв...»
Д «У його особі переміг історик-професіонал, з таким мистецьким хистом відтворює він пройняту грозовими розрядами атмосферу наростання кризи – Руїни, поступову втрату Україною державності...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома