ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 7 варіант

Додано: 4 липня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 78 разів
24 запитання
Запитання 1

Та нехай мій батько добре дбає,

Ґрунтів, великих маєтків нехай не збуває,

Великих скарбів не збирає… –

звертається до козаків

варіанти відповідей

Олеся Запорожець

Маруся Богуславка

Леся Череванівна

Маруся Чурай

Наталка Полтавка

Запитання 2

У рядках

Бряжчить шабля о шолом,

Тріщать списи гартовані

В степу, в незнаємому полі,

Серед землі Половецької…

Тарас Шевченко згадує події, зображені у творі

варіанти відповідей

«Енеїда»

«Гайдамаки»

«Слово про похід Ігорів»

«Чорна рада»

«Ой Морозе, Морозенку»

Запитання 3

Слова

Де общеє добро в упадку,

Забудь отця, забудь і матку,

Лети повинность ісправлять…

належать персонажу твору

варіанти відповідей

«Повість минулих літ»


«Слово про похід Ігорів»

«Всякому місту – звичáй і права…»

«Енеїда»

«Гайдамаки»

Запитання 4

«Гарно вбрану молодь письменник бачив і в Основі, і в Харкові, а знання творчості народу та реальної дійсності в цих місцях поєдналися й допомогли створити яскраві сентиментальні образи», – сказано про твір, у якому

варіанти відповідей

дівчина йде в ліс по гриби

свекруха сварить невістку

мати хоче видати дочку за гетьмана

дівчина проводжає хлопця на війну

чоловік пише лист дружині

Запитання 5

На світлині зображено мурал зі словами, узятими з твору, де є рядки

варіанти відповідей

«Все йде, все минає – і краю немає, / Куди ж воно ділось? Відкіля взялось? І дурень, і мудрий нічого не знає…»

«І мене в сім’ї великій, / В сім’ї вольній, новій, / Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом…»

«Не журиться Катерина / І гадки не має – / У новенькій хустиночці В вікно виглядає…»

«Чурек і сакля – все твоє; / Воно не прошене, не дане, / Ніхто й не возьме за своє, / Не поведе тебе в кайданах…»

«Розкуйтеся, братайтеся, / У чужому краю / Не шукайте, не питайте, Того, що немає…»

Запитання 6

Козацький літопис Самовидця став одним із джерел для написання твору


варіанти відповідей

«Гайдамаки»

«Чорна рада»

«Енеїда»

«Україна в огні»

«Маруся Чурай»

Запитання 7

«Ставте, тату, мерщій хату через сіни…» – вимагає персонаж

варіанти відповідей

усмішки

соціально-побутової драми

пригодницького роману

соціально-побутової повісті

комедії

Запитання 8

У творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» порушено проблему


варіанти відповідей

«сродної праці»

служіння митця народові

«пропащої сили»

взаємин вождя і народу

формування національної еліти

Запитання 9

Афоризм Григорія Сковороди «Потрібно тільки пізнати себе, хто для чого народжений. Краще бути натуральним котом, ніж з ослиною природою левом» суголосний з головною думкою твору

варіанти відповідей

«Кайдашева сім’я»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Сон» («У всякого своя доля…»)

«Мартин Боруля»

«Мойсей»

Запитання 10

Прочитайте уривок з твору. ...Мужчина величезного зросту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової барви, одітий у шкіру степового тигра, що все разом аж надто свідчило про його походження з туркоманського племені. Це портрет

варіанти відповідей

Бурунди

Кирила Тура

Тугара Вовка

Захара Беркута

Івана Брюховецького

Запитання 11

Переліком дійових осіб починається твір, який має присвяту


варіанти відповідей

Якову де Бальмену

любові всевишній

«Цвітові яблуні»

своєму батькові Юліанові Я. Кобилянському

кононівським полям

Запитання 12

Прочитайте уривок із вірша І. Франка «Чого являєшся мені...».

Чого являєшся мені у сні? В житті ти мною згордувала, Моє ти серце надірвала... У цих рядках використано

варіанти відповідей

оксиморон

художній паралелізм

епітет

алегорію

риторичне запитання

Запитання 13

Послідовність розгортання подій твору «Лісова пісня» дотримано в рядку


варіанти відповідей

Лукашева сопілка будить Мавку – Килина з Лукашем жнуть жито – Марище забирає Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею

Килина з Лукашем жнуть жито – Марище забирає Мавку – Лукашева сопілка будить Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею

Марище забирає Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею – Лукашева сопілка будить Мавку – Килина з Лукашем жнуть жито

Лукашева сопілка будить Мавку – Марище забирає Мавку – Килина з Лукашем жнуть жито – зустріч Лукаша із загубленою Долею

Лукашева сопілка будить Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею – Килина з Лукашем жнуть жито – Марище забирає Мавку

Запитання 14

Представнику «розстріляного відродження» належать рядки


варіанти відповідей

Все повторялось: і краса, й потворність.

Усе було: асфальти й спориші…

Ні ж бо, не злотне; зрівнявши все злото

Проти свободи воно лиш болото...

Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,

Як я люблю тебе без тями…

Може, квіти зійдуть – і настане

Ще й для мене весела весна…

І в наші дні зберіг ти чар-отруту:

В тобі розбили табір аспанфути…

Запитання 15

Драматичними за родовою ознакою є обидва твори в рядку

варіанти відповідей

«Бджола та Шершень» та «Гайдамаки»

«Наталка Полтавка» та «Мина Мазайло»

«Intermezzo» та «Україна в огні»

«Лісова пісня» та «Я (Романтика)»

«Залізний острів» та «Мартин Боруля»

Запитання 16

У рядках

Кленусь тобі, веселий світе,

Кленусь тобі, моє дитя.

Що буду жити, поки жити

Мені дозволить дух життя!

провідним художнім засобом є


варіанти відповідей

порівняння

антитеза

анафора

гіпербола

алегорія

Запитання 17

«​І мрії про можливість наскоком здобути місце в міській машині зараз здавались йому самому дитячими. Він тлумачив сам собі – треба скласти іспит, добути стипендію й учитись, а решта все прикладеться...» – сказано про


варіанти відповідей

Степана Радченка

Петра Шраменка

Степана Борулю

Михайла Федорчука

Мокія Мазайла

Запитання 18

Євген Маланюк є автором рядків

варіанти відповідей

«Як син, тобі доземно уклонюсь / і чесно гляну в чесні твої вічі…»

«Понад все вони любили / Свій коханий край…»

«Одійдіте, недруги лукаві!.. / Друзі, зачекайте на путі!..»

«Прийшли лемки у крисанях / і принесли місяць круглий...»

«Не кинувши у глиб надійний якір, / Пливу й пливу повз береги краси…»

Запитання 19

Прочитайте уривок із вірша В. Стуса «Як добре, що смерті не боюсь я...»

Як добре те, що смерті не боюсь я  

і не питаю, чи тяжкий мій хрест.

Що перед вами, судді, не клонюся  

в передчутті недовідомих верст.

У цьому творі

варіанти відповідей

суміжне римування

перехресне римування

кільцеве римування

білий вірш

монорим

Запитання 20

Характерні риси постмодернізму відчутні в рядках

варіанти відповідей

«Там дивний ліс зітхає ароматом / І весь дзвенить од гімнів п’яних птиць, / Співа трава, ніким ще не зім’ята, / І вабить сном солодких таємниць…»

«Дорога і дорога лежить за гарбузами. / І хтось до когось їде тим шляхом золотим. / Остання в світі казка сидить під образами…»

«Ми, й невтямки нікому з нас, нікому, / Що зовсім не на білому коні, / І навіть не на іншому якому,– / На BMW або на БМП / Зима влетить по вимерзлій шосейці…»

«Красиве, засмагле сонце / В золотих переливах кучерів, / У червоній сорочці навипуск, / Що їхало на велосипеді, / Обминаючи хмари у небі…»

«Де дня розгойдані тарілі? / Мосянжний перегуд джмелів, / твої пшеничні руки білі / над безберегістю полів…»

Запитання 21

З’ясуйте, кому з персонажів належать слова.

Персонаж

1 Омелько Кайдаш

2 Степан Боруля

3 Іван Брюховецький

4 виборний Макогоненко

Висловлювання

А «Та що його питати: він по гóроду ґав ловив та витрішки продавав... Чом ти, йолопе, не кланяєшся пану возному та не поздоровиш його?..»

Б «Столоначальником буду, а потім, може, й секретарем, чин дадуть, женюся на багатій…»

В «Не знатимете під моєю булавою жодного козака або козацької старшини над собою паном: усі будемо рівні…»

Г «Чого ви лаєтесь? Чого ви сваритесь? Сьогодні свята п’ятниця, а вони тебе, неначе на злість, тільки до гріха доводять. Нащо тобі … те мотовило?..»

Д «Я не жадаю від вас ні крихітки землі! Держіться вашої землі, а я зроблю, що мені схочеться!..»

варіанти відповідей

1Г 2Б 3В 4А

1Б 2Г 3В 4А

1Г 2В 3Б 4А

1Г 2Б 3А 4В

1Г 2Б 3В 4Д

Запитання 22

Увідповідніть ім’я автора з ключовими словами до його твору.

Автор твору

1 Микола Хвильовий

2 Остап Вишня

3 Олесь Гончар

4 Іван Драч

Ключові слова

А гріх братовбивства,влада землі над людиною

Б чорний трибунал, загірна комуна

В майбутній письменник, багатодітна родина

Г синій камінь, закохана пара

Д сонце на велосипеді, хлопчина-соняшник

варіанти відповідей

1Б 2В 3Г 4Д

1В 2Б 3Г 4Д

1Б 2Г 3В 4Д

1Б 2В 3Д 4Г

1Б 2В 3Г 4А

Запитання 23

З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.

Автор

1 Ліна Костенко

2 Олександр Довженко

3 Іван Багряний

4 Василь Симоненко

Уривок твору

А «Усмішка твоя – єдина, / Мука твоя – єдина, Очі твої – одні».

Б «Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє».

В «Поезія – це завжди неповторність, / якийсь безсмертний дотик до душі».

Г «Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи».

Д «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає».

варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4А

1Б 2В 3Г 4А

1В 2Г 3Б 4А

1В 2Б 3А 4Г

1В 2Б 3Г 4Д

Запитання 24

Увідповідніть ім’я митця з висловлюванням про нього.

Митець

1 Іван Котляревський

2 Тарас Шевченко

3 Пантелеймон Куліш

4 Іван Франко

Висловлювання

А «Мабуть, жоден з великих поетів світу не вистраждав так важко свободи як вищого Божого дару і не зміг сказати так одчайно за живих, за мертвих і за ненароджених…»

Б «Багато літ минуло, як те занедбане й закинуте під сільську стріху українське слово, мов Фенікс із попелу, воспряло знову в устах батька нашої нової літератури, голосно залунало по широких світах…»

В «Кінокласикою стали його соняшники, його яблука, що, немало вже наплодивши епігонів, самі в первозданній свіжості обійшли світ у стрічках “Земля”, “Арсенал”...»

Г «У нього є прекрасна річ – лірична драма “Зів’яле листя”… з такою широкою гамою почуттів.., що, читаючи.., не знаєш, кому оддати перевагу: чи поетові боротьби, чи поетові-лірикові, співцеві кохання та настроїв...»

Д «У його особі переміг історик-професіонал, з таким мистецьким хистом відтворює він пройняту грозовими розрядами атмосферу наростання кризи – Руїни, поступову втрату Україною державності...»

варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4Г

1А 2Б 3Д 4Г

1Б 2Д 3А 4Г

1Б 2А 3Г 4Д

1Б 2А 3Д 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест