ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 13 варіант

Додано: 6 липня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 7 разів
24 запитання
Запитання 1

Прочитайте рядки. 

Вони його не стріляли І на часті не рубали, Тільки з його, молодого, Живцем серце відірвали.

В уривку йдеться про героя пісні      

варіанти відповідей

«Ой летіла стріла» 

«Чи не той то хміль...»  

«Ой Морозе, Морозенку» 

«Засвіт встали козаченьки» 

«Віють вітри, віють буйні...»

Запитання 2

Проблемою, як прожити життя з чистим сумлінням, переймається ліричний герой твору

варіанти відповідей

«Всякому місту — звичай і права»

«Соntra spem spero!» 

«Dе ІіЬегtаtе»

«Чари ночі» 

«Гімн»

Запитання 3

Знайся кінь з конем, а віл з волом промовляє  

варіанти відповідей

Петро

Микола

Наталка

Тетерваковський

Горпина Терпилиха

Запитання 4

Прочитайте уривок.

Чи заговорить, чи рукою поведе, чи піде по хаті — усе не так, як хто інший: так усі й дивляться, і так усякому на душі, мов сонечко світить.

Це опис           

варіанти відповідей

Наталки («Наталка Полтавка») 

Марусі («Маруся»)

Лесі («Чорна рада») 

Оксани («Гайдамаки»)  

Мотрі («Кайдашева сім’я»)

Запитання 5

Якову де Бальмену присвятив свій твір   

варіанти відповідей

Т. Шевченко 

Ів. Котляревський 

Гр. Сковорода

П. Куліш  

Гр. Квітка-Основ’яненко

Запитання 6

Події доби Руїни зображено у творі, головним героєм якого є

варіанти відповідей

Богдан Хмельницький

Грицько Бобренко  

Максим Залізняк  

Яким Сомко 

Іван Ґонта

Запитання 7

Прочитайте уривок з твору.

І росло лихо в його серці — і виростало до гарячої відплати, котра не знає ні впину, ні заборони... Не було тоді нічого, перед чим би він оступився; яка б страховина перед ним не вставала - не злякати їй його відважного духу, упертої думки, палкого серця.

Це характеристика

варіанти відповідей

Кирила Тура

Максима Ґудзя

Степана Борулі

Карпа Кайдашенка

Чіпки Варениченка

Запитання 8

На фото зображено режисера, який зняв фільм за мотивами твору

варіанти відповідей

«Чорна рада»

«Лісова пісня» 

«Кайдашева сім’я»

«Наталка Полтавка»

«Тіні забутих предків»

Запитання 9

Прочитайте рядки.

Гуркнув грім. Задрижали нараз Гір найглибші основи...

В уривку використано


варіанти відповідей

анафору 

антитезу

гіперболу 

алітерацію 

метонімію

Запитання 10

Дев’ять частин, сюжет у яких розгортається за принципом нагнітання епізодів і сцен; діалоги «рухають» сюжет твору, у них розкриваються характери героїв — це особливості композиції твору

варіанти відповідей

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Тіні забутих предків»

«Кайдашева сім’я»

«Мартин Боруля»

«Майстер корабля» 

Запитання 11

Прочитайте речення.

Чую, як мені легко робиться, наче нова душа сюди ввійшла, а стара, ... , попелом стала. Візьми, Омельку, попіл і розвій по вітру!

На місці крапок має бути прикметник

варіанти відповідей

козацька 

селянська

дворянська

батьківська  

кріпацька

Запитання 12

Каменярем називають

варіанти відповідей

Івана Котляревського

Олександра Олеся 

Миколу Вороного

Тараса Шевченка

Івана Франка

Запитання 13

Зразками епосу як літературного роду є твори

варіанти відповідей

«Чорна рада» і «Valse mélancolique»

«Іntermezzo» і «Мартин Боруля»

«Кайдашева сім’я» і «Лісова пісня»

«Блакитна Панна» і «Тіні забутих предків» 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» і «Мойсей»

Запитання 14

До збірки «Зів’яле листя» належить ліричний вірш

варіанти відповідей

«Ви знаєте, як липа шелестить...»

«О слово рідне! Орле скутий!..» 

«Молюсь і вірю. Вітер грає...»

«Чого являєшся мені у сні?..»

«Блакитна Панна»

Запитання 15

На гру флояри обзивалася, як самичка до дикого голуба, співанками літературна героїня

варіанти відповідей

Леся 

Мавка

Галя Ґудзівна   

Марічка Гутенюк 

Мотря Довбишівна

Запитання 16

Уміли кинуть п’яний сміх в скривавлене обличчя - муці герої твору

варіанти відповідей

Павла Тичини 

Миколи Зерова

Миколи Вороного

Олександра Олеся

Максима Рильського

Запитання 17

Ідея розвінчання й засудження революційного фанатизму звучить у творі, присвяченому


варіанти відповідей

Василю Жуковському 

батькові Юліанові

Кононівським полям

«Цвітові яблуні»

любові всевишній

Запитання 18

Уривок із твору «Модри Камень» наведено в рядку

варіанти відповідей

Мати каже, що я (її м’ятежний син) зовсім замучив себе... Тоді я беру її милу голову з нальотом сріблястої сивини й тихо кладу на свої груди. За вікном ішли росяні ранки й падали перламутри.

Упоравши корови й виконавши геть усі господарські обов’язки за певним, уже виробленим регламентом, Степан прочитав своє оповідання й залишився цілком задоволений. Прекрасне оповідання. Глибоке й розумне.

Раптом тривожний мамин голос, тихеках! — і каченяток немає! їх як злизало. Вони або пірнули, або до куги, до очерету, до латаття попритулялися, поприкипали. І не дишуть!

У мене немає жодного сумніву в тому, що я народився, хоча під час мого появлення на світ білий і потімроків, мабуть, з десять підрядмати казали, що мене витягли з колодязя, коли напували корову Оришку.

Я зайшов до кімнати, тримаючи автомат напоготові. Натиснув ліхтарик, і в смузі електричного сяйва завмерла біля столу злякана мати, а ти біля високого ліжка застигла в подиві, закриваючи груди розпущеними косами.

Запитання 19

Корабель у романі «Майстер корабля» символізує

варіанти відповідей

кіно

море

місто

вітер

державу

Запитання 20

В еміграції писав поезію

варіанти відповідей

Іван Драч

Василь Стус

Євген Маланюк

Андрій Малишко

Дмитро Павличко

Запитання 21

Установіть відповідність між героями твору та його жанром.

Герої твору                                      Жанр твору   

1 Датан, Авірон                              А роман

2 Сашко, дід Семен                       Б поема

3 Андрюша, дегенерат                 В новела

4 Баронова-Козино, Уля             Г комедія

Д кіноповість

варіанти відповідей

1Б 2Д 3В 4Г 

1Д 2Б 3В 4Г 

1Б 2В 3Д 4Г 

1Б 2Д 3Г 4В 

1Б 2Д 3В 4А 

Запитання 22

Установіть відповідність між закоханими літературними героями.

Літературна героїня  Літературний герой

1 Галя                         А Григорій Многогрішний 

2 Тайах                       Б Грицько Бобренко  

3 Софія                       В То-Ма-Кі 

4 Наталка                   Г Михайло

                                   Д Ілля

варіанти відповідей

1Б 2В 3Г 4А 

1В 2Б 3Г 4А 

1Б 2Г 3В 4А 

1Б 2В 3А 4Г 

1Б 2В 3Г 4Д 

Запитання 23

Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.

1 Кожне слово нашої мови проспіване в Пісні, тож пісенними словами

з побратимами в товаристві розмовляємо.

2 Де стоятимувистою. Спасибі за те, що мале людське життя,  

хоч надією довжу його в віки.

3 І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні:

— Дайте покататися, дядьку! А ні, то візьміть хоч на раму.

4 Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші. Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.  

А Василь Голобородько

Б Євген Маланюк 

В Ліна Костенко

Г Василь Стус 

Д Іван Драч

варіанти відповідей

1А 2Г 3Д 4В 

1Г 2А 3Д 4В 

1А 2Д 3Г 4В 

1А 2Г 3В 4Д 

1А 2Г 3Д 4Б 

Запитання 24

Установіть відповідність між характеристикою письменника та його ім’ям.        

1 Без нього сучасний літературний перебіг не мислиться без «соняшника»,  який їздить на велосипеді, без «планетарної причетності».  

2 Митець почував себе щасливим від того, що народився на березі  

сивої Десни й ніколи не зійшов з її берегів..  

3 У хаосі трагічних катаклізмів нашої історії не загубився його

мужній і чистий голос. Він долинає до нас із надзвичайного минулого,

у якому цей «м’ятежний комунар» і романтик вимірював свою сірооку «м’ятежну наречену».

4 ...письменник сонячний. І не тільки тому, що «носив у душі сонце», як сам про себе казав.

А Михайло Коцюбинський

Б Олександр Довженко

В Микола Хвильовий

Г Павло Тичина 

Д Іван Драч

варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4А

1Б 2Д 3В 4А

1Д 2В 3Б 4А

1Д 2Б 3А 4В

1Д 2Б 3В 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест